Radiatorknop past niet meer op radiatorkraan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yanlau
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 04-09-2024
Mijn radiatorknop past niet meer op de radiatorkraan. Ik krijg hem er niet meer opgedraaid. Ik vraag mij nu af of het door het pinnetje komt die ik wel met een voorwerp kan indrukken, maar wel redelijk stroef of dat het door de radiatorknop komt.

Ik heb stadsverwarming/blokverwarming waardoor die nu vol aan staat en heel warm is. Heeft iemand enig idee hoe ik nu als tussenoplossing de radiator helemaal uit krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:48
Staat de knop open voordat je hem erop draait? Heeft hij er al op gezeten? Foto's?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:04
@yanlau Stel de radiatorknop in op de warmste stand, vervolgens duw je de knop terug op de kraan/ventiel en tegelijkertijd draai je hem weer vast (rechtsom draaien).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 09:14
De meeste kranen kunnen soms wel een beetje tricky zijn, er zit vaak een soort veer in. Bij Danfoss bijvoorbeeld is het erop zetten met de tandjes uitlijnen, kwart slagje draaien en dan pas kan ie erop. Maak even 2 goede foto's, een van de kraan en een van de knop. Wellicht kunnen we je dan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:09
Als je knop kapot is, even een plastic dop van een fles pakken en met tape of lap stof stevig erop plakken/knopen. Dan staat hij iig dicht en kun je rustig kijken naar de oplossing.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yanlau
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 04-09-2024
Ontzettend bedankt voor jullie tips en uitleg. Ik had telkens de knop op de lage stand staan bij het opdraaien ervan. Voor nu zit die erop en mocht die er afvallen (afkloppen!!) dan ook wederom een bruikbare tip als tijdelijke oplossing! Bedankt allen!
Pagina: 1