Snelheid binnen switch achter kabel

Pagina: 1
Acties:

• Infinithlon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 23:39

Infinithlon

i was there!

Topicstarter
Tsja ik heb al gesearcht maar ik kon niet echt een antwoord vinden voor mijn probleem.

Ik heb dus @home kabelinternet over 2 computers gedeeld met een switch (de befaamde cheapo 8poort Gistron switch :D ).

Nou lijkt het me logisch dat het verkeer tussen die 2 computers gewoon over die switch kan en dus fullspeed kan, maar dat is dus niet zo (met standaardinstelling iig), ik haal gewoon de 16 K van @home tussen onze 2 computers...

Kan ik over die netwerkkaarten nog een netwerkje instellen (allebei Win2K Pro bakken BTW) of moet ik voor zoiets per se 2 nieuwe netwerkkaarten in die bakken doen en daar een X-linkje tussen leggen?

when i wake up people take up mostly all of my time!

• Infinithlon

Infinithlon

i was there!

Topicstarter
*kick*

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

16 bij @home das niet best.

waarom doe je niet een tweede nic in 1 van de 2 comp dat werkt toch ook fijn en anders werk het wel mat sygate als je hem op single nic mode zet :)

• Infinithlon

Infinithlon

i was there!

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 21:47 schreef DETONATORX het volgende:
16 bij @home das niet best.

waarom doe je niet een tweede nic in 1 van de 2 comp dat werkt toch ook fijn en anders werk het wel mat sygate als je hem op single nic mode zet :)
Met 16 K bedoel ik de upload natuurlijk, als er traffic tussen onze 2 computers gaat is dat gelimiteerd door die 16 K...

En met een extra NIC en dan met zo'n share-proggie zie ik niet echt zitten, te meer omdat ik mijn 2e IP toch al heb