Probleem Verbinding Netwerkadapter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvt777
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 14-04-2024
Beste Tweakers,

Ik heb recent een nieuwe PC in elkaar gezet en ik ondervind problemen met de netwerkadapter.
Het lijkt erop dat deze alleen met de wifi kan verbinden als de bron erg dicht bij de PC is (dit heb ik getest door een mobiele hotspot te maken en als ik deze op de PC zet, dan wisselt de signaalsterkte tussen 1 en 2 balkes, maar daarmee kan ik dus wel online).
...

De netwerkadapter die ik aangesloten heb is de "Intel Wi-Fi 6E AX210 vPro" op de "ASUS TUF Gaming B550-PLUS" en ik heb Windows 11 Home geïnstalleerd.
...

Ik heb al de drivers geüpdatet naar de laatste versie (zowel moederbord/UEFI als adapter).
Ik heb alle windows 11 updates gedraaid.
Ik heb de netwerkadapter opnieuw aangesloten (om er zeker van te zijn dat deze goed in het moederbord zit).
En ik heb al een aantal keer geprobeerd het netwerk en de driver (tevergeefs) te resetten.

Dit is wel de eerste keer dat ik een netwerkadapter gebruik voor de wifi, dus misschien heb ik iets over het hoofd gezien, maar het leek vrij simpel te zijn (of ik heb nog een onderdeel nodig waar ik niet vanaf weet).

Als er meer info nodig is, laat het me weten en alvast bedankt voor de hulp!
...

Beste antwoord (via jvt777 op 11-04-2024 21:13)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:29
Ik denk dat deze voldoet, even opletten of de kabels lang genoeg zijn (30 cm), anders iets vergelijkbaars zoeken. Het aansluiten van de kabels op de kaart is wel wat priegelwerk.

[ Voor 12% gewijzigd door hcQd op 11-04-2024 20:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Je hebt wel antennes aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvt777
Hi hcQd,

Welke antennes zou ik daarvoor nodig hebben en waar zou ik die aan kunnen sluiten?
Ik dacht (waarschijnlijk verkeerd) dat alleen de netwerkadapter voor de wifi toevoegen aan het moederbord genoeg zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:21
Zo'n antenne:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/465qVEOxL7ts_UzDOFYNE_KqFEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aoXafOIiDP5XIFFNP8p9WDSe.jpg?f=fotoalbum_large

Je desktop is een metalen kast, dus een ideale kooi van Faraday.
Antennes zijn nodig buiten je kast voor fatsoenlijk ontvangst

[ Voor 14% gewijzigd door GarBaGe op 11-04-2024 20:32 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Ik denk dat deze voldoet, even opletten of de kabels lang genoeg zijn (30 cm), anders iets vergelijkbaars zoeken. Het aansluiten van de kabels op de kaart is wel wat priegelwerk.

[ Voor 12% gewijzigd door hcQd op 11-04-2024 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvt777
Dat verklaart al veel.

Dan ga ik die bestellen en kijken of ik daarmee verder kom.
Voor nu dan nog maar even met de mobiele hotspot.

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1