Vraag
Alle reacties
En hoe meet je dat?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
dat doet hij vast met een wifi interface op de slimme meter
die haalt de de data uit de kwh en gasmeter
het zijn dus meetwaarden uit de gasmeter
lijkt me wel een reden om je zorgen over te maken
die haalt de de data uit de kwh en gasmeter
het zijn dus meetwaarden uit de gasmeter
lijkt me wel een reden om je zorgen over te maken
Wat is het verbruik echt ??? Dus op de gas meter en niet op een hobby project ?
Een meetfout door een bitflip door zonnevlammen. Niets mee (te) doen. Wellicht bij HomeWizard melden.
Er vanuit gaande dat de HomeWizard de gegevens baseert op data van de slimme meter via de P1 poort, zou ik in ieder geval even controleren of de gegevens bij de energieleverancier wel kloppen.
Zover ik weet zit er in het P1 protocol een checksum, tenzij HomeWizard hier niets mee doet lijkt me een bitflip onwaarschijnlijk. Wellicht een probleem in de gasmeter of de communicatie tussen de gasmeter en de slimme meter?
Zover ik weet zit er in het P1 protocol een checksum, tenzij HomeWizard hier niets mee doet lijkt me een bitflip onwaarschijnlijk. Wellicht een probleem in de gasmeter of de communicatie tussen de gasmeter en de slimme meter?
Het werkelijke verbruik was die dag eveneens volgens Homewizard 4 komma zoveel kuub . In elk geval niet in de orde grootte van de rare meting . Ik zal het melden aan homewizard .
Pagina: 1