Goededag tweakers,
Wij hebben afgelopen half jaar een huis verbouwd en flink geïsoleerd. Het gaat om een benedenwoning uit 1913. (isolatie is: HR++ glas, voorzetwanden 4,5 RD, vloerisolatie 4,55 RD, helaas geen plafondisolatie vanwege origineel plafond). De woning boven ons is totaal niet geïsoleerd. We hebben ook vloerverwarming geplaatst door het hele huis.
Nu vallen de isolatiekosten een stuk lager uit dan gepland en hebben we nog een flink bedrag over in ons verduurzamingsdepot van de hypotheek. We zaten dus te denken aan een (hybride) warmtepomp. We dachten eerst dat we niet genoeg geld zouden hebben om ook een warmtepomp te doen en de vorige CV ketel was al 15 jaar oud, dus we hebben wel al een nieuwe HR-ketel laten installeren (achteraf gezien wat te voorbarig geweest).
Hieronder wat meer informatie:
Historisch gasverbruik: historisch gasverbruik weet ik nog niet aangezien we nog maar kort hier wonen. Maar bijvoorbeeld afgelopen maart was het 170 m3. (al waren toen nog niet alle ramen met HR++ glas, dat is nu wel het geval)
Ik zie ook dingen over start ups met nieuwe (hybride) warmtepompen, maar ik ben daar sceptisch over vanwege ondersteuning op lange termijn bij faillisement.
Ik heb moeite om goed te berekenen wat mijn terugverdientijd zou zijn van een warmtepomp. Hebben jullie daar toevallig ook een goede tip voor?
Ik hoor het graag!
Wij hebben afgelopen half jaar een huis verbouwd en flink geïsoleerd. Het gaat om een benedenwoning uit 1913. (isolatie is: HR++ glas, voorzetwanden 4,5 RD, vloerisolatie 4,55 RD, helaas geen plafondisolatie vanwege origineel plafond). De woning boven ons is totaal niet geïsoleerd. We hebben ook vloerverwarming geplaatst door het hele huis.
Nu vallen de isolatiekosten een stuk lager uit dan gepland en hebben we nog een flink bedrag over in ons verduurzamingsdepot van de hypotheek. We zaten dus te denken aan een (hybride) warmtepomp. We dachten eerst dat we niet genoeg geld zouden hebben om ook een warmtepomp te doen en de vorige CV ketel was al 15 jaar oud, dus we hebben wel al een nieuwe HR-ketel laten installeren (achteraf gezien wat te voorbarig geweest).
Hieronder wat meer informatie:
Historisch gasverbruik: historisch gasverbruik weet ik nog niet aangezien we nog maar kort hier wonen. Maar bijvoorbeeld afgelopen maart was het 170 m3. (al waren toen nog niet alle ramen met HR++ glas, dat is nu wel het geval)
Afgiftesysteem:
- 90 m² vloerverwarming, slangen 10 cm HoH, 7 groepen, 5 daarvan staan altijd openSWW:
- Ik heb eeb goede plek voor een binnenunit, plek voor een boiler wordt een stuk moeilijker.Warmtepompvoorkeur:
L/W, goedkoop, stil, design, zuinig, verkrijgbaarheid.Ik zie ook dingen over start ups met nieuwe (hybride) warmtepompen, maar ik ben daar sceptisch over vanwege ondersteuning op lange termijn bij faillisement.
Wie gaat het installeren?
Het wordt uitbesteedIk heb moeite om goed te berekenen wat mijn terugverdientijd zou zijn van een warmtepomp. Hebben jullie daar toevallig ook een goede tip voor?
Ik hoor het graag!