Vinted refund zonder retour

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palis89
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-06-2024
Via Vinted heb ik een item verkocht van tegen de €200 aan, zelfde dag verstuurd. Nu heb ik het niet optimaal ingepakt, waardoor het pakket beschadigd is aangekomen. Van Vinted kreeg ik dus ook de melding dat de transactie gepauzeerd werd wegens schade. Weet niet of het uit maakt waar ik zelf vandaan kom (België). Product verstuurd naar buitenland binnen EU.

Na deze korte pauzering van Vinted uit hebben ze het probleem nagekeken. De koper krijgt nu zijn geld terug en hij moet het artikel niet terugsturen. Het item zelf is onbeschadigd, maar de doos (heb het niet over de verzenddoos, gewoon de doos waar het product origineel in zat) waar het item in zat wel.

Heb ik hier nog iets van uitweg in? Vinted helpt niet verder omdat de schuld bij mij ligt wegens geen veilige verzending, wat ik begrijp, maar dat de koper het product bij mag houden alsook het geld gerefund krijgt..?

Hoop dat iemand hier wat meer van weet, thanks! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Palis89 op 11-04-2024 14:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:56
Ik heb geen idee met welke voorwaarden je akkoord bent gegaan bij het aanmaken van een account. Maar ik denk dat je bij de support afdeling van Vinted moet zijn.

Ik denk dat er wellicht een miscommunicatie is tussen de koper en Vinted waarbij ze denken dat het artikel ook niet meer bruikbaar is..

Zucht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zo werkt het toch op
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
?

De ontvanger zegt dat het beschadigd of nep is en mag dan product houden en krijgt zijn geld terug.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ja dit is een vrij normale gang van zaken op
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De ontvanger zegt dat het pakket leeg of beschadigd is, of dat de limited edition Air Max schoenen namaak zijn. Je stuurt braaf een factuur na waarop te zien is dat het product daadwerkelijk authentiek is en je wordt permanent verbannen van het platform. Het lijkt zo'n nobel platform om kleding een tweede leven te geven, totdat je links en rechts verneukt wordt en de klantenservice echt helemaal niks voor je doet.

Heb helaas geen inhoudelijk advies voor je, ik kan je slechts succes wensen met de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:12
Mijn ervaring is dan toch anders.
Ik heb één keer iets gekocht via Vinted, maar toen het product niet aan de omschrijving/m'n verwachtingen bleek te voldoen ('in nieuwstaat' terwijl het volledige profiel van de zool van de hardloopschoenen afgesleten was) krreeg ik van de Vinted klantenservice als reactie dat ik het met de verkoper moest oplossen.

Dat is ook prima gelukt (schoenen houden, korting op de aankoopprijs), maar zelfs toen kon (via) Vinted die overeengekomen gedeeltelijke terugbetaling niet geregeld worden en hebben we het zelf via een tikkie geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41
Goed om te weten, dit platform dus mijden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1