Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-04 21:46
Ik zoek een?
Ik zoek een high end smartphone met een goede point & shoot camera, goede batterijduur, goede gameprestaties en een mooi scherm. Het zal zijn icm een abonnement, dus geen import.

Wat is je budget?
Ergens tussen de 900 en 1100 ongeveer

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf nu 3 toestellen in overweging, allemaal met eigen voor en nadelen:

OnePlus 12:
+ Prijs
+ Prestaties
+ Batterijduur (en erg snel opladen, ook fijn)
+ Prachtig scherm
+ Ik vind OnePlus software fijn
- Vingerafdrukscanner is wat verouderd
- IP65
- Camera wat inconsistent

Honor Magic 6 Pro:
+ Camera
+ Prestaties
+ Batterijduur is geweldig en opladen snel
+ Prachtig scherm
+ Veilige face unlock
- Prijzig
- Software schijnt soms wat vervelend te kunnen zijn
- Vingerafdrukscanner zit te laag
- De selfie camera cutout is heel groot

S24+:
+ Prestaties prima (ondanks Exynos)
+ Camera
+ Scherm
+ Software (AI is leuke extra (zolang het gratis is))
+ Plat scherm ipv gebogen
- Batterijduur
- Langzaam opladen
- Scherpe randen

In principe neig ik naar de OnePlus, omdat die prijs kwaliteit gewoon het beste klopt. Maar de inconsistente camera maakt me aan het twijfelen. Maar de andere twee missen ook zo hun punten. Mis ik nog een toestel dat alles in 1 combineert? Of denken jullie dat de camera van de OnePlus wel goed genoeg is? Ik kom van een Pixel en vind een goede point en shoot camera erg belangrijk (vooral om m'n 2 jonge kinderen vast te leggen) en een goede batterijduur (waarbij snelladen ook wel een + is). Ik vind het verder best leuk om verschillende Android schillen te proberen, maar ben allergisch voor bugs en irritante missers in software.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke zouden jullie in mijn situatie kopen, of mis ik nog een vierde optie die alles heeft dat ik wil?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:57
Ik lees dat je de OnePlus software wel fijn vindt. Is dat iemand in je omgeving die deze heeft?
En als je je goed voelt bij de OP12, zou ik die gewoon nemen, al zou je nog naar de Xiaomi 14 kunnen kijken, maar je ergens goed bij voelen is belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
swhnld schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:34:
Ik lees dat je de OnePlus software wel fijn vindt. Is dat iemand in je omgeving die deze heeft?
En als je je goed voelt bij de OP12, zou ik die gewoon nemen, al zou je nog naar de Xiaomi 14 kunnen kijken, maar je ergens goed bij voelen is belangrijk.
Ik heb een OnePlus 7 Pro gehad in het verleden en ik vond de software toen fijn. Ik voel me op zich ook wel fijn bij de OP12 alleen twijfel ik wat over de camera. Daar hoor je wisselende verhalen over en die van de Honor is denk ik sterker.

De Xiaomi is voor mij geen optie, omdat ik graag een groot scherm wil en de 14 is relatief klein. En de Ultra is te duur en te lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Mediokas schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:04:
[...]

Ik heb een OnePlus 7 Pro gehad in het verleden en ik vond de software toen fijn. Ik voel me op zich ook wel fijn bij de OP12 alleen twijfel ik wat over de camera. Daar hoor je wisselende verhalen over en die van de Honor is denk ik sterker.

De Xiaomi is voor mij geen optie, omdat ik graag een groot scherm wil en de 14 is relatief klein. En de Ultra is te duur en te lomp.
De camera is goed in de reviews hier:
product: OnePlus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:03
Ik denk dat de camera van de OnePlus 12 beter is dan de S24+.
Veel krachtigere hardware, de OnePlus 12 heeft drie grote sensoren, namelijk een ultrawide en 3x zoom van 1/2" en een grotere hoofdsensor van 1/1.4". De S24+ heeft een mini zoomlens van maar 1/4", en een ook maar een 1/2.55" ultrawide en 1/1.56" hoofdsensor.

Hardware terzijde, is de OnePlus camera software ook zeker niet slecht. OnePlus is van Oppo en die maken ook de Oppo Find X7 Ultra, een van de beste telefooncamera's die er bestaat. De camerasoftware karakteristieken zijn daarmee vergelijkbaar.

Ik heb nu een OnePlus Open, die heeft een bijna identieke camerasetup als de OnePlus 12. Als referentie, ik heb de Honor Magic5 Pro in gebruik gehad, net als de S23 Ultra en Pixel 8 Pro. Qua foto's vind ik de Open toch echt niet onder doen, ik vond de Magic en Pixel misschien iets beter, puur qua kleuren en contrast. Maar dat is dan ook weer een mening natuurlijk. HDR is heel erg sterk op de Open, net als de super goede zoomlens voor portretfoto's met mooie bokeh, dat ga je niet voor elkaar krijgen met die kleine sensor van de Samsung. Video is wel echt beter op de Pixel en Samsung, zeker in minder licht. Video vond ik op de Honor bijvoorbeeld wel echt weer veel minder, ook veel minder dan de Open.

Kortom, laat de camera je niet tegenhouden om de OnePlus 12 te kopen als het aan mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
vandeven66 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:05:
Ik denk dat de camera van de OnePlus 12 beter is dan de S24+.
Veel krachtigere hardware, de OnePlus 12 heeft drie grote sensoren, namelijk een ultrawide en 3x zoom van 1/2" en een grotere hoofdsensor van 1/1.4". De S24+ heeft een mini zoomlens van maar 1/4", en een ook maar een 1/2.55" ultrawide en 1/1.56" hoofdsensor.

Hardware terzijde, is de OnePlus camera software ook zeker niet slecht. OnePlus is van Oppo en die maken ook de Oppo Find X7 Ultra, een van de beste telefooncamera's die er bestaat. De camerasoftware karakteristieken zijn daarmee vergelijkbaar.

Ik heb nu een OnePlus Open, die heeft een bijna identieke camerasetup als de OnePlus 12. Als referentie, ik heb de Honor Magic5 Pro in gebruik gehad, net als de S23 Ultra en Pixel 8 Pro. Qua foto's vind ik de Open toch echt niet onder doen, ik vond de Magic en Pixel misschien iets beter, puur qua kleuren en contrast. Maar dat is dan ook weer een mening natuurlijk. HDR is heel erg sterk op de Open, net als de super goede zoomlens voor portretfoto's met mooie bokeh, dat ga je niet voor elkaar krijgen met die kleine sensor van de Samsung. Video is wel echt beter op de Pixel en Samsung, zeker in minder licht. Video vond ik op de Honor bijvoorbeeld wel echt weer veel minder, ook veel minder dan de Open.

Kortom, laat de camera je niet tegenhouden om de OnePlus 12 te kopen als het aan mij ligt.
Thanks, duidelijk verhaal. Ik weet inderdaad dat de hardware wel goed zit bij de OnePlus. Maar toch zie je in veel reviews op YouTube veel terugkomen dat de foto's niet consistent goed zijn.

De Pixel 8 Pro is natuurlijk ook nog een optie, maar die blijft op batterijduur en CPU ver achter natuurlijk. En die consessies zijn dan waarschijnlijk groter dan de concessie aan de camera voor de OnePlus.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Mediokas schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 06:56:
[...]

Thanks, duidelijk verhaal. Ik weet inderdaad dat de hardware wel goed zit bij de OnePlus. Maar toch zie je in veel reviews op YouTube veel terugkomen dat de foto's niet consistent goed zijn.

De Pixel 8 Pro is natuurlijk ook nog een optie, maar die blijft op batterijduur en CPU ver achter natuurlijk. En die consessies zijn dan waarschijnlijk groter dan de concessie aan de camera voor de OnePlus.

Bedankt!
Youtube reviews moet je altijd met een korreltje zout nemen. Ja, de "fouten" die ze vinden zullen er echt wel zijn, alleen de vraag is of een niet professionele fotograaf die normaal ooit ziet.

Belangrijkste bij je kinderen fotograferen is de snelheid. Hoe snel kun je de foto maken, want niet alleen stil zittende, maar ook spelende kinderen wil je op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPE
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:14

BPE

Ik heb de OnePlus 12 nu sinds begin februari in gebruik, had hiervoor een OnePlus 8 pro.
Zelf ben ik erg onder de indruk van de foto's die de 12 maakt, juist de portretfoto's zijn vaak erg goed gelukt. Ik ben geen goede fotograaf, maar een kennis die een hobby fotograaf is was ook onder de indruk.
Op Youtube zijn er ook wat vergelijken die in de 2de instantie de camera tock als goed beoordelen.
Hardware verder echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18
Je komt van een Pixel, vindt de camera belangrijk, en benoemt expliciet bugs en 'missers' in software.

Klinkt voor mij in de oren alsof je het beste weer voor een Pixel kunt gaan, want de camera- en software-ervaring zal bij andere merken redelijk tot aanzienlijk anders zijn :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
Hahn schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:07:
Je komt van een Pixel, vindt de camera belangrijk, en benoemt expliciet bugs en 'missers' in software.

Klinkt voor mij in de oren alsof je het beste weer voor een Pixel kunt gaan, want de camera- en software-ervaring zal bij andere merken redelijk tot aanzienlijk anders zijn :)
Ja is niet eens zo gek hoor. Maar ik lees overal dat de batterijduur bij de pixel 8 Pro ontzettend tegenvalt en de cpu is ook een misser. Dat zijn voor mij ook wel belangrijke onderdelen voor een nieuwe telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18
Mediokas schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 12:42:
[...]

Ja is niet eens zo gek hoor. Maar ik lees overal dat de batterijduur bij de pixel 8 Pro ontzettend tegenvalt en de cpu is ook een misser. Dat zijn voor mij ook wel belangrijke onderdelen voor een nieuwe telefoon
Welke Pixel heb je nu?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
De 6. En de batterij die is 1 van de voornaamste redenen om een nieuwe te gaan nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Iig Samsung overslaan, bagger camera zodra je kids of huisdieren op de foto wilt vastleggen. En dat komt van iemand die alleen maar Samsungs heeft gehad, incl weekje S24 Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 15:29

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

De shutter lag van de Samsung S-series kun je oplossen met de applicatie Camera Assistent in de Good Lock serie.
https://apps.samsung.com/...droid.app.cameraassistant
Samsung prefereert standaard kwaliteit over snelheid, echter zorgt dit veelal in de praktijk dat je (net) belangrijke gebeurtenissen mist.

Je zou bijvoorbeeld de S24 Ultra icm abonnement kunnen overwegen. Het 256gb zou binnen jouw prijsruimte vallen die je aangeeft. Dan heb je ook gelijk de Snapdragon te pakken ipv de Exynos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
Mediokas schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 12:53:
[...]

De 6. En de batterij die is 1 van de voornaamste redenen om een nieuwe te gaan nemen
Voor de batterij moet je in iedergeval écht niet voor de Pixel gaan, vooral als je veel buitenhuis komt.
Zodra je op mobiele netwerken zit is de accuduur om te huilen. Zowel bij de Pixel 8 Pro, 7 Pro en 6 Pro een vergelijkbare ervaring mee gehad. Waar mijn OnePlus Open met 100% 4G gebruik na 2,5 uur schermtijd (70% opengevouwen, 30% dichtgevouwen) vaak nog op 50% zit, was dit echt bij mij bij de Pixel 8 Pro maar hooguit 35%*. Plus dat hij dan ook nog eens aan het koken is qua tempratuur, en ik doe niks zwaars.

Echt zonde, want anders zijn Pixels toch echt fantastische telefoons.

*beide toestellen 2,5 uur met standby van 07:00 tot 17:00-19:00

[ Voor 4% gewijzigd door vandeven66 op 13-04-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
Dijkertje schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 13:10:
De shutter lag van de Samsung S-series kun je oplossen met de applicatie Camera Assistent in de Good Lock serie.
https://apps.samsung.com/...droid.app.cameraassistant
Samsung prefereert standaard kwaliteit over snelheid, echter zorgt dit veelal in de praktijk dat je (net) belangrijke gebeurtenissen mist.

Je zou bijvoorbeeld de S24 Ultra icm abonnement kunnen overwegen. Het 256gb zou binnen jouw prijsruimte vallen die je aangeeft. Dan heb je ook gelijk de Snapdragon te pakken ipv de Exynos.
Die valt ruim buiten mijn budget, aangezien ik al voor een abonnement ga (zie mijn intro). Daarnaast vind ik de vierkanten hoeken niet echt een fijn vooruitzicht. Maar vooral de prijs is veel te hoog. 400 meer dan een OnePlus 12 bijvoorbeeld, die imo geen 400 euro minder presteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
vandeven66 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 14:25:
[...]

Voor de batterij moet je in iedergeval écht niet voor de Pixel gaan, vooral als je veel buitenhuis komt.
Zodra je op mobiele netwerken zit is de accuduur om te huilen. Zowel bij de Pixel 8 Pro, 7 Pro en 6 Pro een vergelijkbare ervaring mee gehad. Waar mijn OnePlus Open met 100% 4G gebruik na 2,5 uur schermtijd (70% opengevouwen, 30% dichtgevouwen) vaak nog op 50% zit, was dit echt bij mij bij de Pixel 8 Pro maar hooguit 35%*. Plus dat hij dan ook nog eens aan het koken is qua tempratuur, en ik doe niks zwaars.

Echt zonde, want anders zijn Pixels toch echt fantastische telefoons.

*beide toestellen 2,5 uur met standby van 07:00 tot 17:00-19:00
Ja helemaal eens. De Pixels zijn echt top toestellen, maar de CPU is gewoon echt een deal breaker. Prestaties zijn echt minder, maar vooral efficiëncy is echt ruk, waardoor batterijduur echt ondermaats is. Stop een Snapdragon in de Pixel en het is een no brainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 15:29

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Mediokas schreef op zondag 14 april 2024 @ 06:24:
[...]

Die valt ruim buiten mijn budget, aangezien ik al voor een abonnement ga (zie mijn intro). Daarnaast vind ik de vierkanten hoeken niet echt een fijn vooruitzicht. Maar vooral de prijs is veel te hoog. 400 meer dan een OnePlus 12 bijvoorbeeld, die imo geen 400 euro minder presteert
Wat is je budget?
Ergens tussen de 900 en 1100 ongeveer
Vandaar mijn opmerking, echter snap ik heel goed dat de S24 series een stuk duurder is dan bijvoorbeeld een OnePlus 12.

Ik weet niet (denk ik niet kunnen lezen) wat voor type abonnement je af wenst te sluiten. Het is immers zo hoe duurder het abonnement zelf des te 'goedkoper' het toestelbedrag zal worden.

Als ik eerlijk naar mijzelf zou kijken - en ik zou nu geen S23 Ultra hebben - had ik voor de prijs kwaliteit verhouding ook voor de OnePlus 12 gekozen. Toestel schijnt mega rap aan te voelen en is (volgens mij) redelijk dicht tegen standaard Android, oftewel dat zal nagenoeg naadloos aansluiten op jouw Pixel ervaring.

Succes met de keuze :)

[ Voor 0% gewijzigd door Dijkertje op 14-04-2024 11:04 . Reden: Spelling en zinsopbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
Dijkertje schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:03:
[...]

[...]

Vandaar mijn opmerking, echter snap ik heel goed dat de S24 series een stuk duurder is dan bijvoorbeeld een OnePlus 12.

Ik weet niet (denk ik niet kunnen lezen) wat voor type abonnement je af wenst te sluiten. Het is immers zo hoe duurder het abonnement zelf des te 'goedkoper' het toestelbedrag zal worden.

Als ik eerlijk naar mijzelf zou kijken - en ik zou nu geen S23 Ultra hebben - had ik voor de prijs kwaliteit verhouding ook voor de OnePlus 12 gekozen. Toestel schijnt mega rap aan te voelen en is (volgens mij) redelijk dicht tegen standaard Android, oftewel dat zal nagenoeg naadloos aansluiten op jouw Pixel ervaring.

Succes met de keuze :)
Los van het abonnement, is het budget voor de telefoon ongeveer het genoemde bedrag. Je kan het inderdaad met abonnement dan zo duur of goedkoop maken als je wil, maar ik bedoelde dus de losse toestelprijs met dat budget.

Ik denk inderdaad dat ik bij de OnePlus uit ga komen. Lijkt dit jaar gewoon de beste keuze. Moet wel zeggen dat ik het echt jammer vind dat we bijvoorbeeld een Vivo 100x of een Oppo FindX 7 niet in NL kunnen kopen. Er zijn best wat leuke toestellen die ik graag een keer zou gebruiken, die je niet hier kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
Mediokas schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:33:
[...]

Los van het abonnement, is het budget voor de telefoon ongeveer het genoemde bedrag. Je kan het inderdaad met abonnement dan zo duur of goedkoop maken als je wil, maar ik bedoelde dus de losse toestelprijs met dat budget.

Ik denk inderdaad dat ik bij de OnePlus uit ga komen. Lijkt dit jaar gewoon de beste keuze. Moet wel zeggen dat ik het echt jammer vind dat we bijvoorbeeld een Vivo 100x of een Oppo FindX 7 niet in NL kunnen kopen. Er zijn best wat leuke toestellen die ik graag een keer zou gebruiken, die je niet hier kan halen.
De OnePlus 12 voor €857 heeft op dit moment ongetwijfeld de beste waarde voor je geld op dit moment. Goede camera, goede accuduur, snel opladen, lange updatetermijn (al niet zo lang als Pixels en Samsungs), het enige nadeel is eigenlijk de waterdichtheid.
Het enige wat meer waarde voor je geld bood, was de Pixel 8 Pro die in februari voor €629 te koop was. Dan kan je ook nog met de nadelen van die Pixel leven voor dat geld.

De Vivo X100 Pro kan je overigens wel in Europa krijgen, ook als Europees model, echter alleen in Oostenrijk in de winkel en in Duitsland online, maar geen daarvan levert naar Nederland. Dat belooft ook niet veel voor de update toekomst etc.
En tja, de Oppo Find X7 Ultra zou ik zo graag in Europa willen hebben, maar helaas komen de topmodellen van Oppo pas volgend jaar weer in de Europese winkels. Maar als die hier zou uitkomen, zou hij waarschijnlijk hetzelfde prijskaartje als de S24 Ultra en Xiaomi 14 Ultra krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Dijkertje schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:03:
[...]

[...]

... Toestel schijnt mega rap aan te voelen en is (volgens mij) redelijk dicht tegen standaard Android, oftewel dat zal nagenoeg naadloos aansluiten op jouw Pixel ervaring.
Ehm, nee, ColorOS komt niet bepaald in de buurt van vanilla Android als launcher. Veel bloatware in de vorm van voorgeïnstalleerde games en andere zut.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
vandeven66 schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:51:
[...]

De OnePlus 12 voor €857 heeft op dit moment ongetwijfeld de beste waarde voor je geld op dit moment. Goede camera, goede accuduur, snel opladen, lange updatetermijn (al niet zo lang als Pixels en Samsungs), het enige nadeel is eigenlijk de waterdichtheid.
Het enige wat meer waarde voor je geld bood, was de Pixel 8 Pro die in februari voor €629 te koop was. Dan kan je ook nog met de nadelen van die Pixel leven voor dat geld.

De Vivo X100 Pro kan je overigens wel in Europa krijgen, ook als Europees model, echter alleen in Oostenrijk in de winkel en in Duitsland online, maar geen daarvan levert naar Nederland. Dat belooft ook niet veel voor de update toekomst etc.
En tja, de Oppo Find X7 Ultra zou ik zo graag in Europa willen hebben, maar helaas komen de topmodellen van Oppo pas volgend jaar weer in de Europese winkels. Maar als die hier zou uitkomen, zou hij waarschijnlijk hetzelfde prijskaartje als de S24 Ultra en Xiaomi 14 Ultra krijgen.
Ja prijskaartje zou wel eens wat boven de 1100 kunnen komen. Maar de Honor Magic 6 Pro is ook zo'n toestel en kan je nu wel net rond die prijs krijgen.

OnePlus is idd gewoon de beste prijs kwaliteitverhouding op dit moment. Ik zou denk ik wel de 512 GB versie pakken, maar dan nog blijf je ruim onder de 1000, terwijl hij nauwelijks onderdoet of soms zelfs beter scoort dan de andere flagships. Eigenlijk is OnePlus gewoon weer aan het doen waar ze goed in zijn. Flagships killen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
FooLsKi schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:03:
[...]

Ehm, nee, ColorOS komt niet bepaald in de buurt van vanilla Android als launcher. Veel bloatware in de vorm van voorgeïnstalleerde games en andere zut.
Van de reviews die ik gezien heb, valt de bloatware enorm mee. Een paar appjes en misschien een game. Maar veel minder dan in het verleden. Maar het is inderdaad geen vanilla Android
Pagina: 1