User-level access control

Pagina: 1
Acties:

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 00:53
In Windows 98 heb je 2 manieren om je computer te delen in een netwerk: via user-level access control en via share-level access control.
Nu is mijn vraag: hoe kan ik, zonder gedoe met telkens terugkerende wachtwoorden, mijn schijven sharen in mijn win98-win2k netwerk. Ben ik dan inderdaad aangewezen op dat user-level access en hoe configureer ik dat? Of kan het simpeler?

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
Via share access kun je voor iedere share een wachtwoord geven (tja of geen wachtwoord).
Bij user level geef je een/eerdere users/groepen rechten op die share. Die users/groepen zitten dan in een (NT/W2k)domein die jij opgeeft.

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 00:53
Als ik geen wachtwoord opgeef, is mijn share dan voor iedere internetter beschikbaar? Zoiets heb ik nl wel eens meegemaakt, had ik binnen een dag een trojan te pakken!

ALs ik user level gebruik, waar moet het systeem dan de gebruikers vandaan halen? Moet daarvoor een of ander security server draaien?

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
Zoals ik al zij voor user level access heb je een domein nodig. Dus een domain controller waar je users op staan. En wat betreft dat iemand op internet op je shares kan komen dan moet je client for microsoft networks en file en printer sharing niet binden aan je "internet adapter" ofwel je dialup apapter danwel je netwerkkaart waaraan internet "gekoppeld" is