Kosten voor het niet plaatsen van glas

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptribbyz
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-09 10:36
Beste Tweaker,

Kan iemand mij helpen met de volgende situatie? Ik heb al mijn glas vervangen op mijn begane grond, alleen bij het plaatsen blijkt dat twee kozijnen te verrot zijn om het glas te plaatsen. Helaas kon ik het glas en rooster niet retourneren, alleen zij geven aan dat ik geen geld terug krijg voor de arbeid, omdat ik akkoord was gegaan met offerte. Ik heb wel het materiaal gekregen bestaande uit het glas glaslatten en glaswol. Op de offerte staat een X bedrag voor de ruit met daaronder 160 euro per ruit voor de materialen en montage. Het gaat om 4 ruiten en dit tikt dus best aan (620 euro). Wat zouden jullie doen om deze situatie ik heb het rest bedrag nog niet overgemaakt. Zij hebben de overige 8 ruiten wel netjes geplaatst, omdat de kozijnen goed waren.

Bedankt

Beste antwoord (via ptribbyz op 11-04-2024 14:07)

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ik zou het restbedrag gewoon overmaken.
Daarna de kozijnen laten vervangen en de glaszetters voor die ramen laten terug komen.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ramen zijn vaak maatwerk, dus lastig terug te nemen door de leverancier.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:01

samo

yo/wassup

Voor arbeid is het ook wel normaal om te betalen voor gereserveerde arbeid. Tenzij je hard kan maken dat de medewerkers hierdoor niet op de bank komen te zitten, doordat ze de gereserveerde tijd elders inzetbaar waren, kan ik me voorstellen dat je geen coulance eisen. In principe komt er een gat in de roostering door het wegvallen van het werk, terwijl je wel arbeid hebt gereserveerd.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik heb wel het materiaal gekregen bestaande uit het glas glaslatten en glaswol. Op de offerte staat een X bedrag voor de ruit met daaronder 160 euro per ruit voor de materialen en montage. Het gaat om 4 ruiten en dit tikt dus best aan (620 euro).
Even voor de volledigheid / nuance: je geeft aan de materialen te hebben gekregen. Dus die €160 per ruit, wat voor zowel materialen als montage is, ben je niet helemaal kwijt, toch?

Ik denk dat je in dit geval pech hebt, want aan jouw kant waren de kozijnen niet goed, daar kan de glaszetter niks aan doen, en die kan waarschijnlijk niet op de dag zelf zomaar een paar uur werk uit z'n zak toveren.

Tenzij de glaszetter eerst zelf de kozijnen heeft gecheckt, en geconstateerd had dat het goed was. Maar ik gok dat dat niet is gebeurd?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptribbyz
Concreet gingen twee van de drie personen weg naar een andere klus en 1 iemand bleef achter om het af te maken. Hij gaf ook aan dat ze anders de hele dag bezig waren, alleen ze gingen door naar een andere klus. De laatste persoon zei dat die ook verder ging met andere klus na het afronden bij mij.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Daarna de kozijnen laten vervangen en de glaszetters voor die ramen laten terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptribbyz
Hahn schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:54:
[...]
Tenzij de glaszetter eerst zelf de kozijnen heeft gecheckt, en geconstateerd had dat het goed was. Maar ik gok dat dat niet is gebeurd?
Bij het opmeten van de ramen (offerte maken) heeft het bedrijf de kozijnen gecheckt en gaf aan dat er op twee plekken reparatie moest plaatsvinden. Hij gaf wel aan dat hij niet wist wat er onder de latten zat en hierdoor meerwerk uit kon komen, echter het compleet niet kunnen uitvoeren was hierin niet besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
ptribbyz schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:54:
Concreet gingen twee van de drie personen weg naar een andere klus en 1 iemand bleef achter om het af te maken. Hij gaf ook aan dat ze anders de hele dag bezig waren, alleen ze gingen door naar een andere klus. De laatste persoon zei dat die ook verder ging met andere klus na het afronden bij mij.
Die rekensom komt niet helemaal uit :? Je ging 12 ruiten laten vervangen, waarvoor 3 mensen een hele dag bezig zouden zijn. Dus 4 ruiten per persoon per dag.

Nu konden 4 ruiten niet gezet worden, wat dus 1 persoon een dag werk zou schelen. Maar er gingen 2 mensen weg, en de enige overgebleven glaszetter heeft 8 ruiten gedaan én ging daarna naar een nieuwe klus, dus heeft niet de hele dag nodig gehad? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptribbyz
jack zomer schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:56:
Dit is misschien wel een goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptribbyz
Hahn schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:58:
[...]

Die rekensom komt niet helemaal uit :? Je ging 12 ruiten laten vervangen, waarvoor 3 mensen een hele dag bezig zouden zijn. Dus 4 ruiten per persoon per dag.

Nu konden 4 ruiten niet gezet worden, wat dus 1 persoon een dag werk zou schelen. Maar er gingen 2 mensen weg, en de enige overgebleven glaszetter heeft 8 ruiten gedaan én ging daarna naar een nieuwe klus, dus heeft niet de hele dag nodig gehad? :P
Oorspronkelijk zouden ze met twee personen komen gaf het bedrijf aan, echter in de ochtend stonden er drie personen voor de deur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
ptribbyz schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:59:
[...]

Dit is misschien wel een goede tip!
zou het wel even overleggen met ze., liefst via een mailtje en zo.
of afpreken het rest te betalen wanneer de kozijnen zijn aangepakt en het glas er in zit (mits een beetje rap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
ptribbyz schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:00:
[...]

Oorspronkelijk zouden ze met twee personen komen gaf het bedrijf aan, echter in de ochtend stonden er drie personen voor de deur ;)
Dan nog blijft de rekensom niet helemaal kloppend.

Of het nou 3x 8 uur = 24 uur voor 12 ruiten of 2x 8 uur = 16 uur voor 12 ruiten is, als er 4 ruiten minder gedaan moeten worden, dan zou dat 16 uur of 10,66 uur zijn voor 8 ruiten, maar dat is uiteindelijk door één persoon in minder dan 8 uur gedaan.

Hoe dan ook, wat @jack zomer voorstelt lijkt me de mooiste oplossing voor jou. Mochten ze daar niet aan willen, dan zou je kunnen proberen om ze halverwege tegemoet te komen. Want het blijft niet hun schuld of fout dat de kozijnen niet in orde waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
ptribbyz schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:58:
[...]

Bij het opmeten van de ramen (offerte maken) heeft het bedrijf de kozijnen gecheckt en gaf aan dat er op twee plekken reparatie moest plaatsvinden. Hij gaf wel aan dat hij niet wist wat er onder de latten zat en hierdoor meerwerk uit kon komen, echter het compleet niet kunnen uitvoeren was hierin niet besproken.
Vraag is of ze dit hadden kunnen zien voor start uitvoer werkzaamheden. Ze hebben al geconstateerd dat het kozijn niet helemaal fris meer was en dat er meerwerk uit kon komen. Jij had kunnen vragen om de latten te verwijderen voor verdere inspectie. Maar goed, die discussie gaat je niks opleveren.

Terug naar de realiteit: je kozijn is rot en zal vervangen moeten worden. Dus kozijn laten vervangen en de glaszetter terug laten komen om het werk af te maken. Iedereen blij.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptribbyz
Hahn schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:04:
[...]

Dan nog blijft de rekensom niet helemaal kloppend.

Of het nou 3x 8 uur = 24 uur voor 12 ruiten of 2x 8 uur = 16 uur voor 12 ruiten is, als er 4 ruiten minder gedaan moeten worden, dan zou dat 16 uur of 10,66 uur zijn voor 8 ruiten, maar dat is uiteindelijk door één persoon in minder dan 8 uur gedaan.

Hoe dan ook, wat @jack zomer voorstelt lijkt me de mooiste oplossing voor jou. Mochten ze daar niet aan willen, dan zou je kunnen proberen om ze halverwege tegemoet te komen. Want het blijft niet hun schuld of fout dat de kozijnen niet in orde waren.
De enige discussie zou kunnen zijn dat ze dit van te voren hadden moeten zien, maar dat blijft ook een lastig verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
ptribbyz schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:06:
[...]

De enige discussie zou kunnen zijn dat ze dit van te voren hadden moeten zien, maar dat blijft ook een lastig verhaal.
Die discussie sta jij niet sterk in, aangezien ze al hadden aangegeven dat ze niet wisten hoe het hout onder de latten eraan toe was. Daar had jij op dat moment niet akkoord mee moeten gaan en/of op in moeten gaan (wijze les voor een volgende keer).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ptribbyz
Hahn schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:09:
[...]

Die discussie sta jij niet sterk in, aangezien ze al hadden aangegeven dat ze niet wisten hoe het hout onder de latten eraan toe was. Daar had jij op dat moment niet akkoord mee moeten gaan en/of op in moeten gaan (wijze les voor een volgende keer).
Precies ik ga straks even bellen en laat de uitkomst weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptribbyz
ptribbyz schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:10:
[...]

Precies ik ga straks even bellen en laat de uitkomst weten
Inmiddels gebeld en zij gaven aan dat ze er niks aan kunnen doen en dat de arbeid minimaal is wanneer er een nieuw kozijn is omdat de arbeid vooral in het feit zit van het verwijderen en schoonmaken van het kozijn.
Pagina: 1