"Onze eigen" AIVD heeft onderzoeksbureau Clingendael opdracht gegeven om te onderzoeken hoe sovereign de infrastructuur in Europa is. De bevindingen daarvan zijn niet mals:
De privacygeeks (zoals ondergetekende) waren hier uiteraard al van op de hoogte; dit rapport is een hele fijne ontwikkeling. Het kan bijvoorbeeld gebruikt worden om te onderbouwen hoe belangrijk het is om niet klakkeloos voor een Amerikaanse aanbieder te gaan, zonder daarbij de veiligheid en sovereigniteit mee te wegen.
Ik ben wel benieuwd naar de mening van mijn mede Tweaker hierover. Kunnen jullie je ook vinden in het rapport, vormt het voor jullie ook een stok achter de deur? Of voelt het als een "ver van mijn bed" show?
Zo kopt de NOS. Het rapport zelf beschrijft in detail wat het gevaar is van vitale/kritieke infrastructuur onderbrengen bij een Amerikaanse aanbieder zoals Microsoft. Maar niet alleen dat, ook de implicaties voor Europese bedrijven en instellingen.Amerikaanse overheid kan bij e-mail van Nederlandse overheden en kritieke bedrijven
De privacygeeks (zoals ondergetekende) waren hier uiteraard al van op de hoogte; dit rapport is een hele fijne ontwikkeling. Het kan bijvoorbeeld gebruikt worden om te onderbouwen hoe belangrijk het is om niet klakkeloos voor een Amerikaanse aanbieder te gaan, zonder daarbij de veiligheid en sovereigniteit mee te wegen.
Ik ben wel benieuwd naar de mening van mijn mede Tweaker hierover. Kunnen jullie je ook vinden in het rapport, vormt het voor jullie ook een stok achter de deur? Of voelt het als een "ver van mijn bed" show?
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry