Witte scherm met cursor na aanmelden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xfxxl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09-2024
Hey iedereen

Ik heb een Lenovo ideapad l340 gaming laptop om voornamelijk Netflix te zien en dergelijke de laatste maanden. Nu als ik mij aanmeld op mijn eigen gebruiker krijg ik een witte vierkante scherm te zien in het midden met mijn muis cursor.

Ik kan nog geluid aanpassen (symbool) en op een mannetje symbool klikken voor enkele opties zoals verteller, vergrootglas, scherm toetsenbord en etc.

Helaas geraak ik niet verder dan de witte scherm. Als ik op control alt delete klik en vervolgens op taakbeheer verschijnt er helemaal niks. Taakbeheer komt niet te voorschijn.

Paar keer laptop herstart ook geen oplossing. Control shift windows b lost het ook niet op.

Als ik op mijn gast gebruiker inlog is alles in orde, dan zie ik mijn bureaublad zoals normaal met alle applicaties. Maar ik wil op mijn eigen gebruiker zitten.

Wat kan ik doen om de witte scherm weg te doen? Ik denk dat dit nu komt na een Windows update, als ik me goed herinner moet je de witte vierkant kunnen overslaan?

Dank u wel om mij te helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-06 17:18
mogelijk dat er in je profiel iets opstart wat daarvoor zorgt.

Wanneer je in het gast profiel bent (of op het inlog scherm), houd dan (linker of rechter weet ik niet meer) shift ingedrukt, en dan met de muis op 'herstarten' klikken, dan kan je geavanceerde opstart opties selecteren en dan 'veilige modus' (safe mode). als dat toestaat om in je profiel in te loggen dan is er waarschijnlijk een app die daarvoor zorgt, ik zou dan proberen te achterhalen wat er qua startup items in taak beheer zit, in task scheduler en in je start menu -> startup, evt ook registry, en dan een voor een uit zetten en testen.

Helpt veilige modus niet dan is er iets in je profiel waarschijnlijk corrupt, dan raad ik het aan om in je gast account een nieuw profiel aan te maken. Het zou nog mogelijk moeten zijn om via je gast account processen op te starten met je eigen account+wachtwoord om zo admin toegang te hebben om die extra gebruiker aan te maken.