Blind ophangen van schutting deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-04 10:32
Hoi,

Ik ben opzoek naar manieren om tussen de 85mmx85mm hardhouten palen op een blinde manier de schuttingdelen op te hangen. De hovenier wil gewoon L profielen RVS gebruiken. Maar omdat dit tussen ons en de buren komt te hangen krijgen we om en om aan beide kanten L profielen te zien. Daar waar ik in de zoekresultaten een constructie al tegenkom, is dit meestal voor binnen meubel beslag.

Iemand ervaring toevallig hiermee, uiteraard in RVS? - Thanks.

Zie foto voor de schutting delen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6YAxsEBQJPHqcPmCYdILjVKGlnM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kk6JbBtN0x6r64LZlqoTFd6Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:13

Reptile209

- gers -

Je kan het ingewikkeld(er) maken door de standaard L-profielen onder de horizontale latten te verstoppen, in plaats van er tussenin. Dus lat losschroeven, stukje hout uit de uiteinden van de lat weghalen om ruimte voor het profiel te maken, paneel ophangen aan de L-profielen, lat weer terugschroeven. Maar is wel vrij bewerkelijk, dus reken op wat extra uren voor de hovenier. ;)

Als je zorgt dat de L-profielen allemaal een beetje netjes zijn uitgelijnd, dan is het echt niet storend hoor. Of zorg dat ze allemaal aan de kant van de buren uitkomen :). Of doe ze om-en-om, of de bovenste aan de kant van de buren en de onderste aan jouw kant.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:46

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als je de palen per deel plaatst zou je ze van opzij in kunnen schroeven? Geen idee of dat praktisch uitvoerbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:55
Welke constructie had je in de zoekresultaten al gezien? (voor binnen) mss dat dát in RVS wél leverbaar is..foto, link?

HH van 85x85mm.. wat ik in deze dikte heb gezien was van slechte kwaliteit; geen enkele was ook maar een beetje recht..

[ Voor 38% gewijzigd door natural colour op 12-04-2024 08:12 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
natural colour schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:31:
Welke constructie had je in de zoekresultaten al gezien? (voor binnen) mss dat dát in RVS wél leverbaar is..foto, link?

HH van 85x85mm.. wat ik heb in deze dikte heb gezien was van slechte kwaliteit; geen enkele was ook maar een beetje recht..
Dit soort constructies.
Maar lijkt mij te licht voor schuttingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2HY4dYmPhaQnMpYU5OHS8pDstM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6qE2i2qIVq5v2uzrjDhlkv7C.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
[b]natural colour schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:31:
HH van 85x85mm.. wat ik heb in deze dikte heb gezien was van slechte kwaliteit; geen enkele was ook maar een beetje recht..
Staan nu ook al bankirai palen 8x85 af bouw, door aannemer en die zien er goed uit. Ik denk dat je een rotte partij hebt gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00
Palen in de grond en je schuttingdeel erover heen schuiven. Hatsee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucas321
Reptile209 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 22:04:
Je kan het ingewikkeld(er) maken door de standaard L-profielen onder de horizontale latten te verstoppen, in plaats van er tussenin. Dus lat losschroeven, stukje hout uit de uiteinden van de lat weghalen om ruimte voor het profiel te maken, paneel ophangen aan de L-profielen, lat weer terugschroeven. Maar is wel vrij bewerkelijk, dus reken op wat extra uren voor de hovenier. ;)
Dat is een mooie oplossing. Ga ik eens over denken. Was ik nog niet op gekomen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

lucas321 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:53:
Dit soort constructies.
Maar lijkt mij te licht voor schuttingen.
Ziet er niet perse dunner uit dan de gebruikelijke beugels... Je krijgt alleen wel kieren tussen de schuttingdelen en de palen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-04 19:24
Thijsmans schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:51:
[...]

Ziet er niet perse dunner uit dan de gebruikelijke beugels... Je krijgt alleen wel kieren tussen de schuttingdelen en de palen.
Tenzij je ze infreest, maar dat is ook aardig bewerkelijk (dus duur) natuurlijk.

@TS: Overigens snap ik de "standaard L-profiel" oplossing nog niet. Kan je dat uittekenen?

[ Voor 11% gewijzigd door CJ_Latitude op 12-04-2024 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:13

Reptile209

- gers -

CJ_Latitude schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 07:56:
[...]

Tenzij je ze infreest, maar dat is ook aardig bewerkelijk (dus duur) natuurlijk.

@TS: Overigens snap ik de "standaard L-profiel" oplossing nog niet. Kan je dat uittekenen?
Ik neem aan dat TS zoiets bedoelt: Afbeeldingslocatie: https://static.gamma.nl/dam/459078/123

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
rechthoekig plaatje rvs met 3 gaten in een lijn: middelste gat tegen de kopse kant van het schuttingdeel schroeven.
Andere 2 gaten steken aan beide kanten van schuttingdeel uit en kunnen dan tegen de paal geschroefd worden.

is het aanzicht aan beide kanten van de schutting exact gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 00:42
gewoon op de palen van 85 x 85 hardhouten balkjes schroeven. Dit wegvrezen aan de zijdes van de schutting. Vervolgens de schuttingen daaroverheen schuiven. De boel fixeren door een bout en een moer (hoeft alleen bv onder) door het paneel en de balkes heenboren. Als je dat niet wil zien met een houtpropbor proppen maken en met de houtprop dit weer afdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Reptile209 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 08:38:
[...]

Ik neem aan dat TS zoiets bedoelt: [Afbeelding]
dit hoekprofieltje vastschroeven laag aan de palen, dan vastschroeven aan de onderkant van de schutting ( daarvoor moet die wel even plat kunnen liggen natuurlijk. dan de schutting rechtop kantelen, bovenkant aftekenen en profieltjes vastschroeven aan de bovenkant paal, schutting weer rechtop kantelen en dan in de bovenkant van de schutting vastschroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:51

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik zou een horizontale plank van het schutting deel los schroeven en op die hoogte de L beugel plaatsen en de plank weer terug plaatsen eventueel met een beetje hout weg gefreest.
Als de staande planken in het schutting deel dik genoeg zijn kan je ook daar doorheen schroeven.

Probleem is een beetje als je het wil laten doen, vind maar een gek die dit wil aannemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 04:24
twain4me schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:23:
Ik zou een horizontale plank van het schutting deel los schroeven en op die hoogte de L beugel plaatsen en de plank weer terug plaatsen eventueel met een beetje hout weg gefreest.
Als de staande planken in het schutting deel dik genoeg zijn kan je ook daar doorheen schroeven.

Probleem is een beetje als je het wil laten doen, vind maar een gek die dit wil aannemen ;)
Dit, alleen je rekening gaat m.b.t. arbeidsuren wel omhoog.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortest
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-04 14:29
Als je drie latjes tijdelijk (het zijn immers schroeven) verwijderd, en wel onder, midden, boven - of nog een vierde erbij) - dan kan je lange schroeven door de paal van het schuttingdeel en vervolgens de staande palen schroeven? Heb je geen bevestigingmateriaal nodig. Zie je ook niets, en snel klaar. Wel beide palen voorboren telkens voorboren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 18:25
Schroef vanaf de buren door de paal heen draaien. Een beetje schuin boren en de kop valt precies onder het volgende paneel. Houd je alleen onderaan een schroef in zicht.

Alternatief: lijm en lijmklem.

[ Voor 9% gewijzigd door RemcoDelft op 12-04-2024 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIN5-BadRb6fGglxGkiK3spaA38=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bUgfhWoEKC5o9cRWRqYK5gjO.jpg?f=user_large

Ik heb dit T beslag gebruikt voor onze nieuwe schutting. Werkt het beste als je de schutting opnieuw opbouwt en je ziet er bijna niets van.

https://www.hornbach.nl/p...chutting-6-stuks/8628819/

Edit: misschien niet het makkelijkste zie ik nu omdat het frame van jouw schuttingdelen verticaal is opgebouwd.

[ Voor 11% gewijzigd door Fauna op 13-04-2024 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:47

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@lucas321

Google even op “verborgen balkdrager” (en wat vergelijkbare termen) dan vind je wat verschillende soorten bouwbeslag, ik kan niet zo goed zien wat in jouw situatie zou passen maar allicht tref jij een juiste oplossing ertussen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Pagina: 1