Marktplaats oplichter?

Pagina: 1
Acties:
  • 13.573 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-05 08:40
Even een vraagje

Zondagavond iets gekocht via marktplaats, klein product 22 euro. Deal snel gesloten, verkoper zou het maandag versturen. Betaald met kopersbescherming. Maandag; niks te zien bij track en trace, alleen een label gemaakt. Dinsdag, nog niks.

Wel staat in de originele advertentie ‘moet nu weg’. Wat er eerst niet stond. Beetje gek

Met een oud account met andere naam maar is gereageerd, wat blijkt. Verkoper verkoopt het product gewoon nogmaals.

Op zijn pagina staat hetzelfde product nogmaals. Ik doe alsof ik interesse heb, hij zegt nee sorry ik heb er maar 1, ik heb de advertentie dubbel geplaatst. Vervolgens reageer ik op die 2e advertentie met mn account waar ik de 1e aankoop mee heb gedaan. Hij verkoopt het product gewoon nog een keer. Terwijl ie er maar 1 van zou hebben…

Ik confronteer hem hiermee, wanneer hij zegt; ja dat klopt ik heb er meerderen.

Ik heb ook nog gereageerd op een andere advertentie met de vraag of ik kan ophalen waarop hij zegt dat dat kan en geeft z’n adres…

Ondertussen is het woensdag en ik heb ik nog niks
Ontvangen. Track en trace staat nog steeds op label aangemaakt maar geen pakket ontvangen. Verkoper reageert niet en al zijn advertenties zijn weg. Waren wat kleine dingen: boeken, Apple TV, webcam.

Verkoper had overigens alleen maar goede reviews en was 4 jaar actief.

Ik weet dat er marktplaats oplichters zijn maar wat ik niet begrijp is;

Waarom geeft hij z’n adres?

En wat van zin heeft het om alles via marktplaats met verkopers bescherming te verkopen? Uiteindelijk krijg ik wss toch mn geld terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-05 23:51
Je hebt betaald met kopersbescherming. Wellicht gaat het hele proces niet zo goed bij de verkoper, maar jij loopt nagenoeg geen risico.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:32
Kijk goed naar de regels en werkwijze van kopersbescherming. Genoeg mensen doen dat niet reageren niet optijd en tada hij heeft je geld.

https://help.marktplaats....%20het%20Aankoopoverzicht.

Dus als je het mij vraagt vandaag even melding van maken en je geld terug eisen. Zijn tijd is geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Jezus... 7 dagen, dat is kort zeg.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loki504
Cyberpope schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:19:
Yep hij zou eventueel niet de eerste zijn die daardoor de sjaak is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:44

mjl

Ugh

Het is ook geen service maar een verdienmodel :)

Ik probeer de marktplaats betaalsystemen te vermijden, kost alleen maar extra geld en je krijgt er niks wezenlijks voor terug. Kleine bedragen is dan maar een risico, grote/dure dingen gewoon ophalen…

Ter aanvulling, via marktplaats e.d. krijg je niet de gegevens van de verkoper te zien (bank rekening etc.) via een regulier betaalverzoek heb je die gegevens wel..

En nog even terugkomend: waarom geeft hij zijn adres? Hij kan elk adres opgeven… hooguit heb je ‘een’ adres..

Ik zou de melding inzetten dat je geld terug wil bij marktplaats (ik lees in de Posts dat je 7 dagen na betaling daar voor zou hebben) en je kan een melding maken van een verdachte adverteerder.

[ Voor 50% gewijzigd door mjl op 11-04-2024 12:07 ]

-------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:25
loki504 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 03:04:
Kijk goed naar de regels en werkwijze van kopersbescherming. Genoeg mensen doen dat niet reageren niet optijd en tada hij heeft je geld.

https://help.marktplaats....%20het%20Aankoopoverzicht.

Dus als je het mij vraagt vandaag even melding van maken en je geld terug eisen. Zijn tijd is geweest.
7 dagen na betaling? Was dit voorheen niet 7 dagen na ontvangst? :? Ik kan me in ieder geval herinneren dat kopers moesten bevestigen het product ontvangen te hebben nadat het volgens de t&t bezorgd was of dat je uitbetaald kreeg wanneer ze dat niet binnen (7?) dagen deden.

Via marktplaats is lang niet alles binnen 7 dagen na betaling ontvangen, dus zo krijgen ze een hoop claims uit voorzorg / gedupeerden die te laat zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door henri86 op 11-04-2024 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

henri86 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:28:
Via marktplaats is lang niet alles binnen 7 dagen na betaling ontvangen, dus zo krijgen ze een hoop claims uit voorzorg / gedupeerden die te laat zijn.
Blijkbaar te weinig... want ze veranderen hun model niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
henri86 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:28:
[...]

7 dagen na betaling? Was dit voorheen niet 7 dagen na ontvangst? :? Ik kan me in ieder geval herinneren dat kopers moesten bevestigen het product ontvangen te hebben nadat het volgens de t&t bezorgd was of dat je uitbetaald kreeg wanneer ze dat niet binnen (7?) dagen deden.

Misschien bij gelijk oversteken. Maar bij kopersbescherming is het altijd 7 dagen na betaling geweest. Maar ze gaan binnen 7 dagen natuurlijk niet direct een oordeel veilen Maar dan mag je nog even in hun omgeving heen en weer chatten als als dat nog eens 7 dagen duurt ben je 14 dagen veder. Genoeg tijd om aan te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Cyberpope schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:19:
Pakketjes binnen NL is gewoon 1 dag bezorgtijd tegenwoordig, behalve de zondag, dus dan kan die persoon zelf nog 6 dagen verbrassen met niks doen? :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Weet je zeker dat je opgelicht bent? Misschien is hij gewoon langzaam?

Dat een oplichter een adres geeft is niet zo gek, dat hoeft helemaal niet te kloppen. Vaker meegemaakt en ze sturen gewoon een willekeurig adres ergens in een uithoek van Nederland. Alsof iemand ooit iets <200 euro gaat ophalen in de andere kant van Nederland :)

Dat iemand iets verkoopt en er meerdere van heeft vind ik ook niet zo gek. Ookal zegt de advertentie dat er maar 1 product zou zijn.

Als je in je advertentie ziet dat er 10 te koop zijn, dan heb jij veel minder neiging om het snel te kopen en vermoedelijk ook meer de neiging om af te dingen. Dat is niet noodzakelijk een teken van oplichting.

[ Voor 34% gewijzigd door Kurios op 11-04-2024 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:53
loki504 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:23:
[...]

Yep hij zou eventueel niet de eerste zijn die daardoor de sjaak is.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:58
Er zijn ontzettend veel oplichters bezig met Nintendo spullen. Ik heb zo vaak meegemaakt dat een spel b.v. 3km van mij af zou zijn. Als ik dan mail dat ik hem wil afhalen blijkt het spel toch veel verder te zijn. Je krijgt gewoon een (nepadres) maar ze geven natuurlijk aan dat ze het ook op kunnen sturen. Zelfs voor een paar tientjes is het de moeite waard voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-04 09:08
Je gaat toch niet bij m langs.

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
Kurios schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:22:
Weet je zeker dat je opgelicht bent? Misschien is hij gewoon langzaam?

Dat een oplichter een adres geeft is niet zo gek, dat hoeft helemaal niet te kloppen. Vaker meegemaakt en ze sturen gewoon een willekeurig adres ergens in een uithoek van Nederland. Alsof iemand ooit iets <200 euro gaat ophalen in de andere kant van Nederland :)

Dat iemand iets verkoopt en er meerdere van heeft vind ik ook niet zo gek. Ookal zegt de advertentie dat er maar 1 product zou zijn.

Als je in je advertentie ziet dat er 10 te koop zijn, dan heb jij veel minder neiging om het snel te kopen en vermoedelijk ook meer de neiging om af te dingen. Dat is niet noodzakelijk een teken van oplichting.
Pakket is ondertussen nog steeds niet bij DHL. Verkoper reageert ook nergens meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Status van Track en Trace moet je je ook niet helemaal blind op staren.
Ik heb maandag wat besteld, waarna de T&T status zowat 24 uur stond op "aangemeld, nog geen pakket ontvangen". Gisterenavond ineens "we bezorgen morgen tussen 8.30 en 21.30 uur, vandaag een mail dat ze vanmiddag tussen 14.30 en 16.30 uur komen.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axebreak
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 30-04 21:21
Pietervs schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:31:
Status van Track en Trace moet je je ook niet helemaal blind op staren.
Ik heb maandag wat besteld, waarna de T&T status zowat 24 uur stond op "aangemeld, nog geen pakket ontvangen". Gisterenavond ineens "we bezorgen morgen tussen 8.30 en 21.30 uur, vandaag een mail dat ze vanmiddag tussen 14.30 en 16.30 uur komen.
En wat is hier gek aan dan in de T&T status? Je pakket is dus pas gisteren avond voor het eerst waargenomen op het sorteercentrum van de bezorgdienst die je gebruikt. Dan geven ze een eerste indicatie aan wanneer het moet komen (vandaag dus). Daarna wordt het vandaag nog een keer gesorteerd naar de juiste bezorgbus en weten ze nog een stuk specifieker wanneer het bij jou gaat aankomen waardoor ze dat ook met je delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Axebreak schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:03:
[...]

En wat is hier gek aan dan in de T&T status? Je pakket is dus pas gisteren avond voor het eerst waargenomen op het sorteercentrum van de bezorgdienst die je gebruikt. Dan geven ze een eerste indicatie aan wanneer het moet komen (vandaag dus). Daarna wordt het vandaag nog een keer gesorteerd naar de juiste bezorgbus en weten ze nog een stuk specifieker wanneer het bij jou gaat aankomen waardoor ze dat ook met je delen.
wat er gek aan is, is het feit dat PostNL doet alsof ze nog niks ontvangen hebben (terwijl ik weet dat dat wel zo is). Ze ontvangen de pakketten, maar klaren die pas op een bepaald moment (waarschijnlijk in bulk) in. Gevolg is dat de status tijdenlang doet voorkomen alsof ze nog niks hebben, daarna een status van "tussen 8.30 en 21.30 uur" (ofwel: morgen een keertje), waarna de volgende dag pas een echte indicatie volgt.

Vandaar dat ik zeg dat OP zich niet helemaal blind moet staren op de status die je ziet bij T&T.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05 13:53

Klippy

Still Game

Pietervs schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:13:
[...]

wat er gek aan is, is het feit dat PostNL doet alsof ze nog niks ontvangen hebben (terwijl ik weet dat dat wel zo is). Ze ontvangen de pakketten, maar klaren die pas op een bepaald moment (waarschijnlijk in bulk) in. Gevolg is dat de status tijdenlang doet voorkomen alsof ze nog niks hebben, daarna een status van "tussen 8.30 en 21.30 uur" (ofwel: morgen een keertje), waarna de volgende dag pas een echte indicatie volgt.

Vandaar dat ik zeg dat OP zich niet helemaal blind moet staren op de status die je ziet bij T&T.
Misschien bij grote webshops inderdaad ja, die rollen gewoon een container de vrachtwagen in en die pakketjes worden pas in het distributiecentrum van PostNL gescand.
Maar als jij gewoon als particulier wat verzend dan geeft je dat af bij het PostNL punt en scannen ze het meteen. Dat is binnen een paar minuten ook in de app zichtbaar.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axebreak
  • Registratie: Juli 2022
[...]

Je aanname klopt alleen niet. Het "inklaren van pakketten" gebeurt bij de eerste daadwerkelijke scan van de barcode. Dat is of op een PostNL sorteercentrum als je iets besteld bij een groot verkoper zoals Bol.com of coolblue die rechtstreeks bij PostNL aanleveren of als een pakket wordt aangenomen op een retailpunt wanneer een particulier of een klein bedrijf zijn pakketten aanbiedt.

Het bedrijf waar jij iets besteld hebt meld op het punt dat jij betaalt aan PostNL dat er een pakketje aangaat komen en welke barcode dat pakketje heeft. Dat is wat jij ook ziet in je app. Als PostNL die barcode dan ergens voor de eerste keer daadwerkelijk ziet (dus of op een sorteercentrum of bij een retailpunt) pas dan gaan ze zeggen dat ze de zending ontvangen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 15:57
[...]

Als een sorteercentrum 'vol' zit laten ze hele trailers aan pakketjes ongescant staan tot de volgende sorteerslag. Lekker makkelijk.... Want dan gaat iedereen klagen bij de webshop, postnl zegt dan gewoon dat ze het pakket niet hebben ontvangen. Scheelt weer ellende op de helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefA
  • Registratie: Maart 2023
Axebreak schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:51:
[...]

Je aanname klopt alleen niet. Het "inklaren van pakketten" gebeurt bij de eerste daadwerkelijke scan van de barcode. Dat is of op een PostNL sorteercentrum als je iets besteld bij een groot verkoper zoals Bol.com of coolblue die rechtstreeks bij PostNL aanleveren of als een pakket wordt aangenomen op een retailpunt wanneer een particulier of een klein bedrijf zijn pakketten aanbiedt.

Het bedrijf waar jij iets besteld hebt meld op het punt dat jij betaalt aan PostNL dat er een pakketje aangaat komen en welke barcode dat pakketje heeft. Dat is wat jij ook ziet in je app. Als PostNL die barcode dan ergens voor de eerste keer daadwerkelijk ziet (dus of op een sorteercentrum of bij een retailpunt) pas dan gaan ze zeggen dat ze de zending ontvangen hebben.
Inklaren? De betekenis van inklaren is het aangifte doen bij de douane van goederen die binnenkomen bij de grens. Je bedoelt waarschijnlijk gewoon de eerste scan bij binnenkomst in het sorteercentrum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eenrein
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-05-2024
marktplaats account paar jaar oud en goed aantal 5ster reviews heb je voor een paar euro wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenwijkerland
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Kopersbescherming van MP😝

Had broodbakmachine gekocht.
Bij aankomst speling op het draaiasje en lekte daardoor water.

Aanspraak gemaakt en wat denk je..... Afgewezen, REDEN: u heeft de deksel open gehad.

Ja daar is die deksel voor bedoeld tiepmiep!

Verder kun je niet bellen of mailen om in verweer te gaan.
Geld kwijt a 75 euro.
Waardeloos dus.
Doe nu alles via mjjn eigen bank en anders niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Steenwijkerland schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:25:
Kopersbescherming van MP😝

Had broodbakmachine gekocht.
Bij aankomst speling op het draaiasje en lekte daardoor water.

Aanspraak gemaakt en wat denk je..... Afgewezen, REDEN: u heeft de deksel open gehad.

Ja daar is die deksel voor bedoeld tiepmiep!

Verder kun je niet bellen of mailen om in verweer te gaan.
Geld kwijt a 75 euro.
Waardeloos dus.
Doe nu alles via mjjn eigen bank en anders niet.
Ik dacht dat kopers bescherming bedoeld is voor pakketjes die niet geleverd worden en niet of een produkt kapot is want dat wordt lastig te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Garret1410 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:38:
[...]

Ik dacht dat kopers bescherming bedoeld is voor pakketjes die niet geleverd worden en niet of een produkt kapot is want dat wordt lastig te bewijzen.
https://help.marktplaats..../wat-is-kopersbescherming

Die is er ook als het product niet voldoet aan wat je hebt afgesproken. Net zoals een rechter zal kijken in een geval van kapot product ontvangen.

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 11-04-2024 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Marktplaats oplichting is van alle tijden daarom zijn we ook zo gehecht geraakt aan MP maar ik zie wel een trend dat het om steeds kleinere bedragen gaat, mensen zijn toch alerter geworden en gaan niet zomaar meer 100+ euro overmaken, nu zie je veel oplichting vanaf 20 t/m 40 euro, net een leuk zakcentje voor de oplichter als je het maar vaak genoeg doet, net niet hoog genoeg om er zelf uren in te steken, juridisch is het bedrag veel te laag en de politie heeft voor zulk kruimelwerk al helemaal geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
Anoniem: 361276 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:04:
Marktplaats oplichting is van alle tijden daarom zijn we ook zo gehecht geraakt aan MP maar ik zie wel een trend dat het om steeds kleinere bedragen gaat, mensen zijn toch alerter geworden en gaan niet zomaar meer 100+ euro overmaken, nu zie je veel oplichting vanaf 20 t/m 40 euro, net een leuk zakcentje voor de oplichter als je het maar vaak genoeg doet, net niet hoog genoeg om er zelf uren in te steken, juridisch is het bedrag veel te laag en de politie heeft voor zulk kruimelwerk al helemaal geen tijd.
ah oke

vond al zo raar voor zon bedrag. En ook nog kopersbescherming dus hoe groot is de kans nou dat hij echt zn geld krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

sjaak81 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:36:
[...]

ah oke

vond al zo raar voor zon bedrag. En ook nog kopersbescherming dus hoe groot is de kans nou dat hij echt zn geld krijgt
Als ik het zo allemaal lees: Best groot, blijven rekken met mooie verhalen zodat de 7 dagen termijn verloopt… ben je het geld kwijt aan de oplichter, verzendkosten en de nutteloze kopers bescherming.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
Heb hm al wel gerapporteerd aan marktplaats, dus hopen op m’n geld terug

Hoelang duurt ongeveer een antwoord terug van marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
sjaak81 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 08:24:
Heb hm al wel gerapporteerd aan marktplaats, dus hopen op m’n geld terug

Hoelang duurt ongeveer een antwoord terug van marktplaats?
Heb je hem gerapporteerd bij marktplaats of een melding gemaakt bij OPP met betrekking tot koperbescherming? Daar zit een groot verschil tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak81
Ik heb het nog niet bij OPP gemeld, ga ik nu doen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:08

St@m

@ Your Service

Wat voor mij de laatste tijd heel prima werkt is gewoon aangifte doen.
Heb twee keer in dezelfde situatie gezeten als jij. Wel een verzendlabel ontvangen, en daar bleef het bij. Maar goed, daar staat natuurlijk gewoon het adres en de naam op van de verzender.

Wat ik doe: Ik waarschuw een verkoper dat ik aangifte ga doen, geef nog een redelijke tijd (2 dagen ofzo) om het geld terug te storten of het product alsnog te versturen. Vervolgens doe ik daadwerkelijk aangifte. Een aangifte doen is online 10 minuten werk. Altijd leuk om nog even een berichtje te sturen met een screenshot van de aangifte en ze fijntjes herinneren dat er nu een aangifte ligt voor x euro.

Vervolgens wordt marktplaats automatisch ingelicht, hoef je niets voor te doen. En in beide gevallen had ik de volgende dag alweer het geld op mijn rekening staan, met de hand overgemaakt door de verkopers. Of de politie of marktplaats een belletje of berichtje doet weet ik niet. Of het altijd op die manier blijft gaan weet ik ook niet.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennie k
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 25-04-2024
Ja, precies hetzelfde, gelukkig kopersbescherming. De verkoper gaf al aan dat hij niet blij was met mijn kopersbescherming. En toen was het direct duidelijk. Niks versturen en niet meer reageren in de chat. Meneer Mickey uit Enschede zal dan ook waarschijnlijk een vals profiel zijn. Probeerd hengelsport spullen te verkopen en dan niet versturen.uiteraard direct melding gemaakt bij marktplaats. Het onderzoek loopt. Alles leek goed 10,5 jaar actief op marktplaats, goede reviews, nou dus niet gewoon ordinaire oplichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:50

TMV

Where did that damn icon go?!?

Als je zo hoort welke verkopers toch oplichters blijken te zijn zou je gaan denken dat accounts worden gestolen/verhandeld voor dit soort acties..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:12
TMV schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:03:
Als je zo hoort welke verkopers toch oplichters blijken te zijn zou je gaan denken dat accounts worden gestolen/verhandeld voor dit soort acties..
Dat is vrij algemeen bekend toch? Gebeurt al jaren. Accounts met zwakke wachtwoorden worden gehackt en misbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-05 11:02

Ttje

"We shall never surrender"

Daarom ook bij Marktplaats 2FA gebruiken.
Bovenstaande komt/kwam op grote schaal voor en accounts worden nu gebruikt door oplichters inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:10

Fanta

FordPerformance™️

Klinkt voor mij niet als een oplichter, maar gewoon als iemand die zijn zaakjes/leven niet op orde heeft.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 22:14
Ik zeg altijd ik kom langs. Maakt niet uit hoe ver het is.

gaat de koper mee akkoord dan heb ik zijn adres.

Dan kan ik alsnog beslissen van stuur maar op.

Ik rij ook nog elektrisch dus ook goedkoop

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Raoul.TLS schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:33:
Ik zeg altijd ik kom langs. Maakt niet uit hoe ver het is.

gaat de koper mee akkoord dan heb ik zijn adres.

Dan kan ik alsnog beslissen van stuur maar op.

Ik rij ook nog elektrisch dus ook goedkoop
Een beetje oplichter laat je dan voor niks ergens heen rijden, dit soort dingen houden ze rekening mee :)

Overigens kost je dit ook tijd, 2 uur heen en dan weer terug bijv. ben je al een hele zaterdag kwijt :(

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit is geen Marktplaats-ervaringentopic, eigen ervaringen (en discussie hierover) mag dan ook achterwege blijven. Dan kunnen we het hier bij het probleem van TS houden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 22:14
*knip* Offtopic. Zie modbreak hierboven.

[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 25-04-2024 12:34 ]

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicole rvk
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 03-06-2024
*knip* We gaan hier niet zomaar persoonsgegevens delen

[ Voor 77% gewijzigd door Yorinn op 03-06-2024 12:41 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.