ik zit in een dubio hoe ik nog 2 (of 4) extra panelen (300WP) op 1 (of 2) micro-omvormer(s) ga oriënteren.
op het dak ligt 9x 225WP icm een Solar Edge SE2200 omvormer, welke op het westen liggen...
hier ga ik niets aan veranderen..
nu wil ik nog 4 panelen op het plat dak parkeren van de berging.
deze zit ook aan de westzijde van het huis.. maar ik zit een beetje te tobben met welke richting te moeten liggen.
alleen wat is nu wijsheid? noord? zuid? of ook op oost? of een combinatie?
zelf neig ik naar een 1 paneel per omvormer op noord en 1 paneel op zuid...
de omvormer(s) hebben 2 losse inputs met elk een eigen MPPT dus kunnen de panelen verschillend liggen (Correct me if im wrong)
gemarkeerd: bestaande panelen, en het dak van de berging waar ik nog wat op kwijt wil

de vraag of 2 / 4 panelen is afhankelijk van de oriëntatie, tzt komt er achter de berging nog een overkapping, waar de 2 andere panelen dan op komen...
op het dak ligt 9x 225WP icm een Solar Edge SE2200 omvormer, welke op het westen liggen...
hier ga ik niets aan veranderen..
nu wil ik nog 4 panelen op het plat dak parkeren van de berging.
deze zit ook aan de westzijde van het huis.. maar ik zit een beetje te tobben met welke richting te moeten liggen.
alleen wat is nu wijsheid? noord? zuid? of ook op oost? of een combinatie?
zelf neig ik naar een 1 paneel per omvormer op noord en 1 paneel op zuid...
de omvormer(s) hebben 2 losse inputs met elk een eigen MPPT dus kunnen de panelen verschillend liggen (Correct me if im wrong)
gemarkeerd: bestaande panelen, en het dak van de berging waar ik nog wat op kwijt wil

de vraag of 2 / 4 panelen is afhankelijk van de oriëntatie, tzt komt er achter de berging nog een overkapping, waar de 2 andere panelen dan op komen...
404 Signature not found