Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-03 17:21
Hoi,

Vandaag verscheen in het AD het volgende artikel:

https://www.ad.nl/den-haa...ent-forse-boete~ac3ab106/

Vooral de tekst "Zo wil Den Haag sluipverkeer voorkomen. Alleen lijnbussen en nood-en hulpdiensten mogen over dit deel van de Escamplaan rijden. De camera’s werden in september vorig jaar opgehangen, maar staan sinds 26 februari pas aan. En wat blijkt: automobilisten lappen het verbod massaal aan de laars. Tóch even snel binnendoor langs het HagaZiekenhuis, in plaats van omrijden."

Ok, het is het AD dus wat subjectief geschreven maar dat automobilisten het verbod massaal aan de laars lappen slaat nergens op. Het lijkt me niet dat mensen denken "Hee, laat ik vandaag even een bekeuring oplopen". Of toen de pollors er waren: "Hee, laat ik vandaag even lekker tegen een paal aan knallen....leuk!".

Ik fiets hier elke werkdag langs en ik zie ook af en toe een auto er doorheen rijden. En je ziet gewoon dat de doorrijders zich nergens van bewust zijn. Begrijpelijk, want het is gewoon een doorlopende weg. Er staan inderdaad borden maar slechts 1 ervan staat op een plek waar ie opgevallen kan worden. En ik denk ook dat er veel mensen van buiten de regio hier doorheen rijden als ze bijvoorbeeld een ziek iemand willen bezoeken bij het Haga ziekenhuis, en deze bezoekers zijn niet bekend hier.

Al met al ben ik van mening dat de gemeente Den Haag gewoon te gierig is om de verkeersituatie gewoon aan te pakken zodat het voor iedereen duidelijk is dat hier niet doorheen mag gereden mag worden.

Dus: eerst waren er pollors en levensgrote waarschuwingen en mensen knalden er toch tegen aan. Nu halen ze grote waarschuwingen weg en plaatsen een camera. 8)7

Echt smerig stukje politiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:43
Ik heb eens op Google Maps Streetview gekeken, en ik vind het niet onduidelijk? Je rijdt vanaf beide kanten eerst al een waarschuwing dat de straat doodlopend is door. En dan gaat de weg over op iets dat duidelijk alleen een busbaan is. Tegen de tijd dat je daar aan komt kan ik me voorstellen dat je dan denkt, "shit dit gaat verkeerd, maar ik weet niet waar ik heen moet" en dus één keer verkeerd doet. Maar niet onzichtbaar iedere dag.

Google Maps navigatie stuurt me er ook niet overheen ofzo. Maar ja, als je een navigatie volg dan moet je ook naar buiten blijven kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door OnTracK op 10-04-2024 18:13 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:07
Zojuist even op google Street View gekeken. Staat toch echt wel heel duidelijk aangegeven. Ook de versmalling van de weg en borden met doodlopend op de kruising er voor zouden helder moeten zijn.

Wel humor: de Toyota Yaris die voor de Google auto rijdt heeft het niet door.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5f4UGPrkB58c895p5XrKA9BCLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vvgtSGRpPx6yViyBARXPRMCH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
tja

wat hebben de bestuurders liever.

1 boete
2. schade auto betalen (oliepan stuk, mogelijk nieuwe motor)+ schade aan paal betalen+boete?

ik denk de eerste. en geen centje medelijden. met de slachtoffers van de tweede.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Ik kijk dan even naar de verkeersborden die je tegenkomt als je vanaf de Leyweg hier inrijdt. Er staan verkeersborden helemaal links van de dubbele rijbaan en rechts staan ze rechts van het fietspad. Sorry, maar dit vind ik niet echt superduidelijk. Degene in het mdden van de dubbele rijbaan: ja, die zou je moeten opvallen. Maar stel je eens voor dat het hard regent en donker is of een laaghangende zon. Ik kan me echt goed voorstellen dat je gewoon doorrijdt.

Het "probleem" wat ik met deze situatie heb is dat de weg gewoon doorloopt en aan beide zijdes rij je gewoon op een doodnormale weg. En ineens wordt het een busbaan. Moeten ze lekker doen op de A12 ten hoogte van Zoetermeer, van de snelweg een busbaan maken. Slaat toch ook nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ka5p7VGbbb1uhIif8y_KdS40jk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/utMpo0SEKDRzjmBGJIKvhdjI.png?f=fotoalbum_large

Hier kom je dan aanrijden. Je kijkt naar rechts of er niks aankomt. Hup, en je mist het bord in het midden.

Edit: volgens mij is dit nog de oude situatie met pollors

[ Voor 6% gewijzigd door poema op 10-04-2024 18:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:43
Er staan 5 waarschuwingsborden op jouw foto, plus nog 2 met de waarschuwing voor pollors. Die laatsten zullen idd wel weg zijn, maar de eersten ook? Ohja, en je rijd over de tekst "lijnbus" heen.

In theorie hadden ze nog een bord D7 erbij kunnen plaatsen, zoals ze aan de andere kant hebben. Maar omdat de beperking pas 80m verderop ingaat (vanwege de parkeerplaats rechts verderop neem ik aan) is die met onderborden onmogelijk correct te krijgen.

Misschien kunnen ze nog van de rubber omklappaaltjes zoals in Utrecht geloof ik zitten op een fietsstraat/busbaan. Die zijn overigens ook niet onschadelijk voor de gemiddelde auto. Je moet daar echt rustig doorheen rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door OnTracK op 10-04-2024 19:10 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Zal morgen eens een foto maken van de huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:07
poema schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:42:
[Afbeelding]

Hier kom je dan aanrijden. Je kijkt naar rechts of er niks aankomt. Hup, en je mist het bord in het midden.

Als je de borden over het hoofd ziet als je even naar links en rechts kijkt voor fietsers ben je een gevaar op de weg.
Wat zie je nog meer over het hoofd?

Volgens mij staan er 80 meter eerder ook al borden

[ Voor 4% gewijzigd door Philip Ross op 10-04-2024 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:13

Honesty

kattenneus!

poema schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:42:
[Afbeelding]

Ik zie 5 verbodsborden

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als dit nog niet duidelijk is zoals het op de foto's staat dan is men het rijbewijs niet waard. Er staan eerder teveel borden wat zorgt voor drukte en afleiding.

Heb jaren naast zo'n paal gewoond die enkel voor bussen/hulpdiensten was. Geen idee hoeveel auto's daar afgeschreven zijn maar 50+ zeker. Dat was trouwens zo'n mooie driehoek met een punt bovenop bedenk ik nu. Die heeft ook een keer een bus te grazen gehad, chauffeur tuft achter een collega aan terwijl er toch echt een bord stond met 1 voertuig per keer...

Hier rondom de binnenstad hadden ze ook van die palen, tot groot genoegen van de sleepbedrijven. Die zijn nu ook allemaal weggehaald en vervangen door een bord dat je er niet in mag rijden (buiten een paar uur voor bevoorrading) en er staan nu camera's om mensen die de verkeersregels niet respecteren daarvoor een factuur te sturen. Net wat vriendelijker vanuit de gemeente en wat minder duur voor degenen die geen respect hebben.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Eh, wat is een pollor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Beweegbare paal. Zo eentje die in de grond verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Wie a zegt moet ook b zeggen (ik dus):Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJUC3EuUQc4xSmrLc8Y2bg3DTjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0uQEEMcjTQnrutxeNKxRdNSM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sethro schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:43:
[...]

Beweegbare paal. Zo eentje die in de grond verdwijnt.
Ah, een poller. Google komt met totaal ongerelateerde zaken bij ‘pollor’, maar dat is dan blijkbaar ook niet de juiste spelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Zo ziet het er dus nu uit: geen "lijnbus"op het wegdek en ik vind nog steeds enkel het bord in het midden goed zichtbaar. Maar nogmaals, dit bord staat ten hoogte van een zijweg en ik weet niet wat n3othebest hierboven precies bedoelt maar ik let normaal gesproken wel even op of er niet iets van rechts komt. En je mag hier gewoon 50 rijden he. Dus voordat je erg in hebt ben je het bord al voorbij.

7350 overtredingen in 34 dagen. Dan moet er toch bij iemand wel een lampje gaan branden.

[ Voor 17% gewijzigd door poema op 10-04-2024 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:41
Ik snap niet waarom men optisch niet de weg heeft afgebogen de zijstraat in, en duidelijk maken met een doorgetrokken witte lijn ofzo dat je niet rechtdoor mag, en alleen de bus dat kan doen. Deze heel bordenpolonaise zorgt voor teveel signalen en prikkels, alleen kan de bus dan niet meer met 60 doordenderen.

Ben geen verkeerskundige ofzo, maar zoiets is toch veel duidelijker? Emmertje witte verf doet wonderen…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_9S3yUmkEarTlqbmuIlHMg8gnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hmH2zHWyrjnzd0IZ76JoyKYC.jpg?f=fotoalbum_large

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
caspervc schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:52:
Ik snap niet waarom men optisch niet de weg heeft afgebogen de zijstraat in, en duidelijk maken met een doorgetrokken witte lijn ofzo dat je niet rechtdoor mag, en alleen de bus dat kan doen. Deze heel bordenpolonaise zorgt voor teveel signalen en prikkels, alleen kan de bus dan niet meer met 60 doordenderen.

Ben geen verkeerskundige ofzo, maar zoiets is toch veel duidelijker?[Afbeelding]
Dit is ook hoe dit moet alleen de gemeente moet het project eerst nog even terugverdienen voordat het zover komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
caspervc schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:52:

Ben geen verkeerskundige ofzo, maar zoiets is toch veel duidelijker? Emmertje witte verf doet wonderen…
[Afbeelding]
JIJ SNAPT HET!!! Precies waar ik ook aan stond te denken. Kennelijk niemand in de gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Sethro schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:54:
[...]

Dit is ook hoe dit moet alleen de gemeente moet het project eerst nog even terugverdienen voordat het zover komt.
Je zou het inderdaad gaan denken dat er een vies spelletje wordt gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Shit, het is idd poller en geen pollor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:44

NMH

Moderator General Chat
Modbreak:Dit is in deze vorm te veel een rant en past bovendien niet echt in AWM. Als je het met een wat bredere of andere insteek over dit soort verkeersmaatregelen wilt hebben, dan kun je het het beste bij de buren in Mobiliteit proberen. Dit topic in deze vorm gaat hier dicht.

[ Voor 3% gewijzigd door NMH op 10-04-2024 20:10 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.