Receiver advies schoonvader

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:23
Hallo allen,

M'n schoonvader heeft een blu-ray speler (HTB5580G) en 5 speakers. Hij zou graag willen dat als hij gewoon tv kijkt (dus geen film op z'n blu-ray) het geluid ook over z'n speakers gaat (wat nu niet het geval is).

Ik heb gezegd dat hij dan een receiver moet kopen (correct me if I'm wrong) waar de speakers op aangesloten worden (en dan de blu-ray & TV en provider kastje ook op de receiver aansluiten).

Mocht ik dit goed hebben, hebben jullie dan advies voor een huis tuin & keuken receivertje waar we z'n probleem mee oplossen?

Excuus voor de weinige info qua wat voor type speakers hij heeft etc., dit is alles wat ik van hem heb ontvangen tot nu toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Google geeft mij op genoemde type een kant en klare Philips set met draadloze achter speakers. Een losse receiver vinden voor speakers van een all-in-one is al een issue. Komt het niet door de (veelal) passieve subwoofer, is het in dit geval zeker een issue door de draadloze achter speakers. Met deze set zou ik dan alles vervangen. Of....gebruik de Audio Uitgang van de TV om deze te verbinden naar een ingang van de Philips. Ben je er ook, met max de kosten van alleen een kabeltje. Mocht de TV over HDMI 1.4 beschikken dan zijn de kosten in theorie nul aangezien de HDMI tussen Philips en TV dan HDMI ARC kan doen.

Edit:
HDMI 1.4 met HDMI ARC klinkt leuk maar kan in de praktijk issues geven, kwestie van testen. Maar...Philips heeft Optical In en Digitale Coax In. Ik kan me niet voorstellen dat de TV niet één van die twee uitgangen heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 10-04-2024 18:13 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:29
Welke TV precies? Heeft die misschien een digitale out / optisch out die je kan aansluiten? Ietsjes beter dan analoog, maar voor de rest hetzelfde idee als @FeaR

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
FeaR schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:45:
Google geeft mij op genoemde type een kant en klare Philips set met draadloze achter speakers. Een losse receiver vinden voor speakers van een all-in-one is al een issue. Komt het niet door de (veelal) passieve subwoofer, is het in dit geval zeker een issue door de draadloze achter speakers. Met deze set zou ik dan alles vervangen. Of....gebruik de Audio Uitgang van de TV om deze te verbinden naar een ingang van de Philips. Ben je er ook, met max de kosten van alleen een kabeltje. Mocht de TV over HDMI 1.4 beschikken dan zijn de kosten in theorie nul aangezien de HDMI tussen Philips en TV dan HDMI ARC kan doen.

Edit:
HDMI 1.4 met HDMI ARC klinkt leuk maar kan in de praktijk issues geven, kwestie van testen. Maar...Philips heeft Optical In en Digitale Coax In. Ik kan me niet voorstellen dat de TV niet één van die twee uitgangen heeft.
OnTracK schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:47:
Welke TV precies? Heeft die misschien een digitale out / optisch out die je kan aansluiten? Ietsjes beter dan analoog, maar voor de rest hetzelfde idee als @FeaR
Dank voor jullie berichten. Qua TV heeft hij een LG 65UK6100PLB. Het is inderdaad de kant & klare philips set met draadloze achter speakers die hij heeft.

Als het met een simpel kabeltje opgelost kan worden van TV naar Blu-Ray is dat natuurlijk helemaal ideaal voor hem.

[ Voor 69% gewijzigd door LennartTW94 op 11-04-2024 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
Ja optisch is volgens mij de beste optie. Ik zie in de aansluitingen van je TV dat het volgens mij zelfs de enige optie is.

Zo'n kabel heet typisch een "toslink" kabel, soms een "optische S/PDIF" kabel.
Hier een pricewatch link met zoekfilter in de categorie: Kabels

[ Voor 3% gewijzigd door OnTracK op 11-04-2024 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
Volgens de tweakers spec-page van de TV support ie ook ARC, maar op de LG site kan ik dat niet persé terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
OnTracK schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:53:
Ja optisch is volgens mij de beste optie. Ik zie in de aansluitingen van je TV dat het volgens mij zelfs de enige optie is.

Zo'n kabel heet typisch een "toslink" kabel, soms een "optische S/PDIF" kabel.
Hier een pricewatch link met zoekfilter in de categorie: Kabels
Oké, ga morgen wel ff langs de mediamarkt voor zo’n kabeltje. Dan ff langs bij m’n schoonpa en kijken of dat het oplost. Fingers crossed! Bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

OnTracK schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:03:
Volgens de tweakers spec-page van de TV support ie ook ARC, maar op de LG site kan ik dat niet persé terugvinden.
Pagina 5 van de LG Quick Start Guide. Vanaf HDMI 1.4 kan je er redelijk blind van uit gaan dat een device HDMI ARC heeft.
LennartTW94 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:51:
[...]
Oké, ga morgen wel ff langs de mediamarkt voor zo’n kabeltje. Dan ff langs bij m’n schoonpa en kijken of dat het oplost. Fingers crossed! Bedankt voor het advies.
Vanwaar een optische kabel halen? TV en Philips hebben beide HDMI ARC, dan zou de HDMI kabel tussen Philips en TV al afdoende moeten zijn. Test dat eerst.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LennartTW94
Het is gelukt, dank allen!!
Pagina: 1