Goede e-mail hosting klein bedrijf.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BananaBread
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-04-2024
Hi allemaal,

Ik vroeg me af of jullie wat aanraders hebben voor een relatief goedkope e-mail hosting provider.
Momenteel zit ik met mijn domein bij TransIP en had ik voorheen ook een webhosting Pro pakket van hun.
Echter door wat limitaties van dit pakket en ik overgegaan naar een VPS van Vultr die stukken goedkoper is en waar ik gewoon veel meer mee kan.

Echter zoek ik nog een goede host/pakket voor me emails.

TransIP heeft de volgende email hosting pakketen:
PakketE-mailadressenDataopslagPrijs
Core3 E-mailadressen6GB dataopslag€4,99/maand
Pro5 E-mailadressen15GB dataopslag€6,99/maand

Echter zoek ik iets waarmee ik het liefst "oneindig/zoveel mogelijk" emails kan aanmaken en eventueel met forwarding kan werken etc.

Nou kan ik ook de Webhosting Pro nemen voor €12,99/maand, hiermee kan ik dan 100 E-mailadressen aanmaken, maar aangezien ik de rest allemaal niet nodig heb (aangezien ik de VPS al heb) denk ik dat dit nogal overbodig is en zonde van de prijs.

Ik vroeg me af of er andere hosting partijen zijn met betere opties kwa email hosting. Kan ook zelf op me VPS een mailserver hosten, maar denk dat dit nog al een gedoe gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat had je al gevonden, want er is natuurlijk zat aanbod op de markt. Alleen al Microsoft, Google, Proton, Mailbox.org, etc., etc.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan2011
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-05 18:59
TransIP is een goede keuze. Ik zit zelf bij Strato, ben er zelf tevreden over maar ik heb ook negatieve verhalen gelezen.

Zelf hosten is denk ik af te raden, omdat je dan potentieel het probleem hebt dat je mail niet aankomt of in de SPAM terecht komt (SPF/DKIM instellingen). TransIP biedt een SMTP (relay-)server die je mag gebruiken voor je eigen VPS.

https://www.transip.nl/kn...service-zorgeloos-mailen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:49
In welke context heb je zoveel mogelijk email adressen nodig? Misschien kan je dan beter kijken naar wat je aan aliassen kan aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:14
Zelf zit ik tevreden bij mijn.host. Zij hebben ook e-mail only pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb prive de mail bij mijn domein, heeft nu ook een leuke aanbieding. Nooit problemen mee, duidelijke communicatie en helpdesk altijd goed geholpen.

Begrijp niet wat je met die vps nu doet?

Wellicht is een office365 pakket zakelijk interessant er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:57
BananaBread schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:53:
Hi allemaal,

Ik vroeg me af of jullie wat aanraders hebben voor een relatief goedkope e-mail hosting provider.
Momenteel zit ik met mijn domein bij TransIP en had ik voorheen ook een webhosting Pro pakket van hun.
Echter door wat limitaties van dit pakket en ik overgegaan naar een VPS van Vultr die stukken goedkoper is en waar ik gewoon veel meer mee kan.

Echter zoek ik nog een goede host/pakket voor me emails.

TransIP heeft de volgende email hosting pakketen:
PakketE-mailadressenDataopslagPrijs
Core3 E-mailadressen6GB dataopslag€4,99/maand
Pro5 E-mailadressen15GB dataopslag€6,99/maand

Echter zoek ik iets waarmee ik het liefst "oneindig/zoveel mogelijk" emails kan aanmaken en eventueel met forwarding kan werken etc.

Nou kan ik ook de Webhosting Pro nemen voor €12,99/maand, hiermee kan ik dan 100 E-mailadressen aanmaken, maar aangezien ik de rest allemaal niet nodig heb (aangezien ik de VPS al heb) denk ik dat dit nogal overbodig is en zonde van de prijs.

Ik vroeg me af of er andere hosting partijen zijn met betere opties kwa email hosting. Kan ook zelf op me VPS een mailserver hosten, maar denk dat dit nog al een gedoe gaat zijn.
Kijk eens bij cloud86 zou ik zeggen... ik ben er erg content mee.

Always bet on Huub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-05 13:05
Ik zit zelf bij Microsoft. Exchange online https://www.microsoft.com...exchange-online?market=nl

Goede prijs en goede interface en app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05:01

jurroen

Security en privacy geek

jwtje schreef op woensdag 10 april 2024 @ 21:56:
Ik zit zelf bij Microsoft. Exchange online https://www.microsoft.com...exchange-online?market=nl

Goede prijs en goede interface en app
Alsjeblieft, stop eens met die effin Amerikaanse wolkjes van gebakken en aangebrande lucht.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Intention heeft zowel mail als hosting pakket (geen idee wat beste bij je past). Voor nette prijzen (hosting zelfs bepaalde tld gratis jaar op jaar).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Als je dat netter had gebracht, zou het als serieus argument meegenomen kunnen worden. Op deze manier met gestrekt en verwijzend naar een brief met argumenten dat de topicstarter juist prima naar MS kan gaan want 'there is no real competition' en het nadeel voor hem niet geldt dat tzt migreren van Europese tak van Amerikaanse diensten lastig zou zijn (migratie is moeilijk voor grote overheden, enorm veel minder voor een enkel mailboxje)... not so much. ;) Het helpt ook als je vergelijkbare Europese diensten benoemd.

Maar goed, dit is een terechte discussie en goed langetermijn-signaal van de AIVD: misschien kan je een topic openen in Privacy en beveiliging

(Edit: En, dank voor de link. Relevant voor mijn werk maar deze had ik nog niet gelezen, zeg ik tot mijn schaamte)

Dat gezegd hebbend, @BananaBread blijven bij TransIP zou ik wel overwegen als je er functioneel en qua dienstverlening en uptime tevreden bent. Prijsvechters hebben ook nadelen. Ik zit vergelijkbaar bij Strato.

Oneindig emailadressen doe je inderdaad met aliassen - dan wel eerst checken of je ook met alias kan versturen bij de betreffende dienst. Je suggereert dat het minder over de prijs gaat en dat je zoekt naar meer functionaliteit: zijn er specifieke functies die je graag ziet?

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 11-04-2024 09:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:09
@BananaBread Bij Runbox kun je 100 aliassen aanmaken en een eigen domein naam gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

En hosted Exchange? Dan heb je een beperking qua aantal users, maar je kunt vaak wel 'onbeperkt' aliassen maken, dus gedeelde mailboxes/verzendadressen die geen eigen user zijn.

Ik ben zelf van TransIP over aan het stappen naar mijn.host, en tot nu toe heel erg tevreden. Die bieden ook mail hosting met 50 mailboxen voor een tientje per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 15:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

TransIP heeft ook een doorstuurservice. Je kunt alle mail die op je domein binnenkomt doorsturen naar een specifiek email adres. Dus eigenlijk dekt Core je behoeftes al, mits je het niet erg vindt dat je niet per email aan kunt geven waarnaar doorgestuurd wordt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41
Het is me niet duidelijk wat @BananaBread beoogd met de mail hosting. Dat maakt wel wat uit voor de keuzes die hij maakt.

Als je al een VPS hebt en deze linux based is zou ik ook eens kijken naar Mailcow in docker. Ik heb deze al lange tijd draaien op Contabo VPS. Heeel veel opslag op die manier. En helemaal geen gedoe met spf/DKIM instellingen. Ik heb 3 domeinen en zo veel mailadressen en/of aliassen als ik wil/nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05:01

jurroen

Security en privacy geek

Ontopic: ik zou zeggen, kijk vooral eens naar een mail-only pakket van een Nederlandse hostingboer, zoals mijn.host of Cloud86. Bij de meeste aanbieders heb je wel een limiet op het aantal mailboxen/gebruikers, maar zijn forwarders/aliassen onbeperkt.
F_J_K schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:01:
[...]

offtopic:
Als je dat netter had gebracht, zou het als serieus argument meegenomen kunnen worden. Op deze manier met gestrekt en verwijzend naar een brief met argumenten dat de topicstarter juist prima naar MS kan gaan want 'there is no real competition' en het nadeel voor hem niet geldt dat tzt migreren van Europese tak van Amerikaanse diensten lastig zou zijn (migratie is moeilijk voor grote overheden, enorm veel minder voor een enkel mailboxje)... not so much. ;) Het helpt ook als je vergelijkbare Europese diensten benoemd.

Maar goed, dit is een terechte discussie en goed langetermijn-signaal van de AIVD: misschien kan je een topic openen in Privacy en beveiliging

(Edit: En, dank voor de link. Relevant voor mijn werk maar deze had ik nog niet gelezen, zeg ik tot mijn schaamte)
offtopic:
Ja, het was wat lomp verwoord, excuus (ook aan @jwtje). Voor mij is het hoofdargument het onderzoek van Clingendael, hoewel bij thuisgebruikers ook een stukje decentralisatie voor mij meespeelt. Het zou ontzettend fijn zijn als e-mail weer wat minder gecentraliseerd zou worden, in plaats van de bigmailers waar we nu mee zitten.

Ik zal zeker even een draadje openen in PS. Update: done.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bytebandit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-05 09:30
Aangezien je het over forwarding hebt kan je je nameservers ook via Cloudflare laten lopen en daar een catch-all rule maken voor je e-mail verkeer. Dit is verder gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BananaBread
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-04-2024
F_J_K schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:01:
[...]

offtopic:

Dat gezegd hebbend, @BananaBread blijven bij TransIP zou ik wel overwegen als je er functioneel en qua dienstverlening en uptime tevreden bent. Prijsvechters hebben ook nadelen. Ik zit vergelijkbaar bij Strato.

Oneindig emailadressen doe je inderdaad met aliassen - dan wel eerst checken of je ook met alias kan versturen bij de betreffende dienst. Je suggereert dat het minder over de prijs gaat en dat je zoekt naar meer functionaliteit: zijn er specifieke functies die je graag ziet?
Niet persé echt specifieke functies. Enigste wat ik belangrijk vind is het aanmaken van genoeg emailaddressen (Minimaal 15, voor elke werknemer een en nog de standaard info@ etc.)

Privacy is echter wel een dingetje, dus ik probeer zover mogelijk te blijven van services zoals Microsoft/Office365 en Google etc. Services zoals Proton zijn toch wel erg aantrekkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41
Ik zou dan denk ik voor een dienst als Proton met eigen domein gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BananaBread schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:44:
[...]

Privacy is echter wel een dingetje [...]. Services zoals Proton zijn toch wel erg aantrekkelijk.
Ik vind daarvoor altijd https://www.privacyguides.org/en/email/ wel een fijne source.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
BananaBread schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:44:
[...]

Niet persé echt specifieke functies. Enigste wat ik belangrijk vind is het aanmaken van genoeg emailaddressen (Minimaal 15, voor elke werknemer een en nog de standaard info@ etc.)

Privacy is echter wel een dingetje, dus ik probeer zover mogelijk te blijven van services zoals Microsoft/Office365 en Google etc. Services zoals Proton zijn toch wel erg aantrekkelijk.
Ik begrijp je gedachte niet.. als je een bedrijf met 15 medewerkers hebt, waarom moet het heel goedkoop? Dit lijken me de kosten niet, zelfs bij een duurdere oplossing? En wat is duur? Vooral de tijd die je nodig hebt om alles te beheren.

En waarom is privacy belangrijk voor deze organisatie? (Privacy is niet hetzelfde als een hoge beveiliging, al zijn ze wel gerelateerd) En als privacy of beveiligng zo belangrijk is, wat mag het dan kosten?

Ik weet dat we hier op tweakers zitten en graag zelf knutselen, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Kijk ook eens naar Mxroute. Ik heb daar ook een guide voor geschreven: Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute
Bij Mxroute kun je oneindig aantal domeinen en emailadressen aanmaken.

Mxroute ook als relay te gebruiken in Mailcow voor goede IP reputatie.

[ Voor 32% gewijzigd door PerlinNoise op 12-04-2024 07:09 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Pagina: 1