W11 Powershell staat op een Aziatische taal ingesteld?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Dit was eerder altijd al het geval onder mijn HP Omen software image, maar om dit en andere reden was ik er zat van en heb ik de PC geformatteerd + een clean W11 install gedaan (vanuit de Microsoft disk imaging tool een USB gemaakt).

En, echt, wtf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwMhZj1XP5KI2wdb1FthXVW3mcE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DniWJXln7F4pOC71ay2P8RGT.png?f=fotoalbum_large

wat is hier aan de hand? Ik heb gewoon een nederlandse installatie gedaan met een US international keyboard layout en windows updates geinstalleerd. Hoe de f*ck gebeurt dit steeds?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bij lange na geen oplossing, maar misschien helpt het om te weten dat het Japans is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:11
steeds
Dus niet de 1e keer?

In ieder geval een goede start: https://stackoverflow.com/a/59911341/18396026

Check eens wat de instellingen zijn van
code:
1
[Threading.Thread]::CurrentThread.CurrentCulture, [Threading.Thread]::CurrentThread.CurrentUICulture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Wel, het was standaard het geval onder het Omen image, dat kon ik nog toeschrijven aan een fout aan hun kant. Maar een schone installatie van W11 geeft het zelfde resultaat: de hele powershell is in het Japans en zelfs de terminal in het desktop quickmenu is in het Japans geschreven.

Omdat ik geen plaatjes kon vinden van hoe dat menu eruit moet zien in het engels ben ik rond blijven klikken en heb uiteindelijk gevonden waar ik hem op Engels kon zetten. Daarna moest ik nog wel handmatig de 'naam' van de quickmenu link aanpassen naar iets wat we hier ook kunnen lezen.

Het probleem is dus nu opgelost, maar het grote mysterie is nog wel, waarom gebeurt dit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Met google translate op je mobiel.kun je on the fly vertalen. Lost je probleem niet op maar helpt wel met dingen aan moeten klikken als je er nog wat mee moet zo.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Goeie tip. Het verbaasde me vooral dat ik er helemaal niks over kon vinden op internet, niet iets wat veel voorkomt dus.
Pagina: 1