Mouse tracking speed in W11 all over the place

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:08

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik heb dit probleem eerder gehad... maar weet niet meer hoe ik het destijds opgelost heb.

Heb mijn Omen 40L schoon geinstalleerd om een (terugkerend) crash probleem uit te sluiten in de software. Ik heb niet de HP image gebruikt, dus een schone windows installatie (maar met de HP omen image is het destijds ook voorgekomen). Daarin loop ik tegen een ongerelateerde issue aan... Dit ding draait Windows 11 op een WD Black NVME schijf. Ik gebruik een Razer Deathadder V2.

Wat merk je: Als je de muis beweegt in de Windows omgeving wisselt de tracking speed continue. Je maakt een constante beweging van links naar rechts en soms dekt dat een derde van je scherm, soms de helft, en soms trackt hij helemaal van links naar rechts. Je merkt dat het vooral gebeurt wanneer de PC even ergens mee bezig is, zoals een applicatie openen, data downloaden.. etc.

Ik heb de pointer precision uitgezet, razer software uitgezet, alle updates zijn gedaan, verschillende tracking speeds en settings geprobeerd, niks helpt, het het is om helemaal krankzinnig van te worden, er is echt niet mee te werken zo. Er staat mij vaag bij dat het iets te maken het met NVME ondersteuning onder W11 maar ik krijg het antwoord niet meer gevonden. De reden dat ik hieraan denk is omdat het gewoon precies dat effect is wanneer je de NVME 100% dicht trek, je PC kan dan sloom gaan reageren, alleen in dit geval staat de pc gewoon helemaal niks te doen :(.

Iemand die dit herkent?