Werkplek in de tuin - buiten thuiswerken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:34

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Nu het weer zonnig wordt na de vele grijze dagen word ik direct een stuk vrolijker :) Ik heb zin om buiten te zijn! Maar uiteindelijk zit ik het grootste deel van de dagen toch binnen te (thuis)werken, en is de zon meer een last dan een lust (wanneer deze vervelend in mijn werkkamer schijnt)… Zonde!

Vorig jaar heb ik een paar keer geprobeerd om lekker in de tuin te gaan zitten werken. Gewoon aan een tuintafel met stoel, de laptop op een verhoger/standaard, toetsenbord en muis/trackpad erbij, en zelfs nog laptoptent tegen de schaduw.
Helaas is dit bij een paar keer gebleven. Het was toch niet echt een fijne werkplek. De tuintafel had niet de goede hoogte, de stoel zat niet fijn, zelfs met de laptoptent was het lastig om het scherm prettig te gebruiken, en ik mis mijn grote scherm ook gewoon.

Dus, waar ik benieuwd naar ben: Zijn er hier mensen die in de zomer buiten zitten te werken? Wat zijn jullie ervaringen, en heb je tips om dit prettig te doen?

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!1987!
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-05 14:52
Ik zit meestal onder de veranda in de tuin. Hier heb ik een extra access point gemaakt en een ventilaror aan het plafond voor verkoeling. Ook zijn er stopcontacten aanwezig en zorg ervoor dat je de zon niet in je rug hebt want dan zie je niet zoveel meer op het scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Ik zal zelf even aftrappen.

Buiten zit ik te werken aan een standaard witte tuintafel, en een plastic stoel. Ik merk dat dit niet prettig is, de tafel is hoger dan een normaal bureau. Ook staat deze niet erg stevig (doordat de ondergrond niet perfect recht is en de tafel weinig massa heeft), wat nogal irritant is. Ik ben dus nog op zoek naar een betere tafel en stoel voor het buitenwerken.

Mijn laptop is een 16” MacBook Pro. Die hebben een fantastisch scherm met goede helderheid. Een tip daarbij is de Vivid app, die kan je helderheid verdubbelen. In principe is je scherm hiermee echt wel goed te zien buiten; de helderheid is geen probleem. Het glossy scherm heeft natuurlijk wel veel last van reflectie, wat mij wel stoort. Terwijl ik dit schrijf geeft dat me het idee om eens te kijken of er misschien een matte folie voor deze MacBooks bestaat.

Verder gebruik ik binnen altijd een Magic Keyboard en Magic Trackpad. Die neem ik dus ook mee naar buiten. De tuintafel heeft echter gleuven, waardoor deze niet echt lekker stabiel staan. Dat is vrij irritant.

Voor de internetverbinding heb ik een tijdje terug al een Ubiquiti U6 Mesh opgehangen, die werkt top!

Bij de laptop gebruik ik een standaard. Deze is verstelbaar in veel verschillende hoeken, al kwam deze volgens mij niet helemaal hoog genoeg (i.c.m. de tafel en stoel die ik nu gebruik). Ook vond ik deze i.c.m. de niet-zo-stabiele tafel ook niet wat wiebelig…

Tenslotte heb ik dus een laptoptent. Ik kan er nog niet zoveel over zeggen, deze heb ik maar een paar keer gebruikt. In principe is die prima, maar ik weet nog niet of het nou de moeite waard is.

Al met al denk ik dat mijn eerste stap moet zijn om een nieuwe tafel en stoel te zoeken, die een goede werkhoogte hebben en liefst ook wat massa (zodat ze stabiel staan).

[ Voor 4% gewijzigd door Ulster Seedling op 10-04-2024 14:52 ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien handig om het soort werk te duiden. Ik doe mijn lees- en redigeerwerk op de veranda, met tuinstoel. Maar als je de hele dag typt of vertrouwelijke gesprekken voert, zal het lastiger worden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:47:
Misschien handig om het soort werk te duiden. Ik doe mijn lees- en redigeerwerk op de veranda, met tuinstoel. Maar als je de hele dag typt of vertrouwelijke gesprekken voert, zal het lastiger worden.
Goede vraag! In mijn geval is het een mix: coding/development, code reviews, testen, issues voorbereiden, feedback/bugs van klanten onderzoeken, en natuurlijk Slack/email (en Tweakers) af en toe :P

Edit: En af en toe meetings en overleggen natuurlijk. Bij zaken met collega’s/bekenden vind ik dit prima om in de tuin te doen. Het omgevingsgeluid is niet storend (en ik zit ver genoeg van de buren af om me daar geen zorgen om te maken).

[ Voor 19% gewijzigd door Ulster Seedling op 10-04-2024 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar faalt dat niet al direct op het hebben van een enkel 16" scherm? Even los van alle andere issues? Pauzes kan je natuurlijk prima in de tuin doen, vergaderen potentieel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor mij is het overigens dus ‘simpelweg’ die tuinstoel, ipad op max helderheid, en als ik lange stukken heb print ik ze heel faudt uit om dan met pen te bekrassen. Incidenteel de laptop op schoot maar dat is natuurlijk zwaar rsi-gevoelig. De wifi is goed genoeg om de veranda te bedienen.

Ik los het zongebrek daarom vaak anders op; regelmatig even vijf minuutjes naar buiten en daar op de iPad mail lezen, koffie / thee drinken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Sissors schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:12:
Maar faalt dat niet al direct op het hebben van een enkel 16" scherm? Even los van alle andere issues? Pauzes kan je natuurlijk prima in de tuin doen, vergaderen potentieel ook.
Ik denk inderdaad dat het kleine scherm het grootste probleem is. (Naast de tafel, die niet de juiste hoogte heeft en instabiel is.) Misschien moet ik gewoon mijn 27” monitor eens mee naar buiten nemen? :D

Ben wel benieuwd hoe dat qua helderheid zal zijn. Het is op zich een goed scherm, maar niet zo goed als die van de MacBook natuurlijk. Maar dat kan ik gewoon eens uitproberen.

Pagina: 1