Java Generics heb ik nooit echt helemaal begrepen.
Op basis niveau begrijp ik het wel, maar als ik wat complexere zaken wil doen, heb ik geen idee hoe dit aan te pakken.
Wat hier uitgelegd wordt begrijp ik: YouTube: Generics In Java - Full Simple Tutorial
Voor wat ik echter hieronder wil bereiken vind ik niet gemakkelijk een uitleg.
Ik heb volgend stuk code:
Er zijn meerdere zaken "variabel": de types Requirement, RequirementsApi en InlineResponse2003.
Exact dezelfde methode heb ik voor Products, met Product, ProductsApi en InlineResponse2002.
En nog enkele andere.
Kan dit generic geschreven worden en hoe?
Andere verbetervoorstellen zijn ook welkom, want ik vind de loop te omslachtig.
Op basis niveau begrijp ik het wel, maar als ik wat complexere zaken wil doen, heb ik geen idee hoe dit aan te pakken.
Wat hier uitgelegd wordt begrijp ik: YouTube: Generics In Java - Full Simple Tutorial
Voor wat ik echter hieronder wil bereiken vind ik niet gemakkelijk een uitleg.
Ik heb volgend stuk code:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| public List<Requirement> getAllRequirements(ApiClient apiClient, Integer environmentId) throws ApiException { RequirementsApi requirementsApi = new RequirementsApi(apiClient); List<Requirement> requirements = new ArrayList<Requirement>(); Boolean loop = true; Integer offset = 0; System.out.print("Retrieving requirements, offset: "); while (loop) { System.out.print(offset + "..."); InlineResponse2003 tmpReq = requirementsApi.getRequirements(environmentId, offset); requirements.addAll(tmpReq.getData()); if (tmpReq.getLinks().getNext() != null) { offset = offset + 10; } else { loop = false; System.out.println("done!"); } } return requirements; } |
Er zijn meerdere zaken "variabel": de types Requirement, RequirementsApi en InlineResponse2003.
Exact dezelfde methode heb ik voor Products, met Product, ProductsApi en InlineResponse2002.
En nog enkele andere.
Kan dit generic geschreven worden en hoe?
Andere verbetervoorstellen zijn ook welkom, want ik vind de loop te omslachtig.