forum zonder cgi en geen php kennis???

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shakkie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
Bestata er een forum waneer er geen cgi-bin op mijn host adres is geplaatst en ik zelf geen kaas heb gegeten van php?
Ik doel dan op javascript!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Er zijn zat freeware (opensource) ASP, PHP forums met toch wel goede gebruiks aan wijzingen.

Anders kun je EZboard oid proberen.

|{ brrr }] |

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 19:21
Hoe wil je de posts dan gaan opslaan??
Javascripts kan i.i.g. geen database benaderen op een server.

• shakkie
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik weet het maar ik d8 dat er wel zulk soort forums bestaan, mijn server ondersteund wel php! is het makkelijk om zoiets te istalleren???

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 19:21
Kwestie van jezelf een maand lang bezig houden met php. Als je dat eenmaal een beetje begrijpt heb je vrij snel zelf een gratis forum aangepast naar eigen smaak. Je hebt overigens ook nog een database nodig om gebruikersgegevens en alle posts in op te slaan.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 15:04

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle noemt ook even een gratis forum:

http://www.phpbb.com/

Installatie schijnt heel makkelijk te zijn; zelfs alle tabellen worden automagisch aangemaakt. Voorwaarde is wel dat je op de een of andere manier toegang hebt tot de MySQL-database op je server.

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 16:23 schreef Pelle het volgende:
* Pelle noemt ook even een gratis forum:

http://www.phpbb.com/
Een kind van 4 kan dit forum zonder problemen installeren.

1: Files unzippen en uploaden naar server
2: Eén van je geuploade php-files openen in je browser en de lokatie en naam van de MySQL dbase intypen in een form (plus username en password).
3: Je bent klaar!

Dan alleen nog ff fora toevoegen en de kleuren bepalen (als je default niet mooi vind) en je bent ready to go.

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Is misschien wel een kind van < 4

|{ brrr }] |

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 10 september 2001 01:19 schreef Yellow het volgende:
offtopic:
Jij hebt nu vast je ICQ niet aanstaan :)

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Fabeltjes krant is al geweest dus ik mag ICQ niet meer aanhebben ;)

Maar in ieder geval dus voor Shakkie er zijn tig miljoen gratis forums via het wonder medium Internet te bereiken. Sommige zijn niets anders dan een linkje naar een grote webzijde met ads, andere zijn kant en klare pakketen en anderen zijn weer handleidingen, hoe bouw ik een forum in 21 dagen oid.

Als je wat moois wilt dan ben je tijd kwijt, als je bereid bent concessies te doen dan ben je binnen een minuut klaat.

|{ brrr }] |

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 10 september 2001 01:19 schreef Yellow het volgende:
of een kind ouder dan 4 :+

[edit]maar als ie geluk heeft is ie 4 en dan kan hij het installeren :)

• Oefening
  • Niet online
ohja, gebruik de search

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 10 september 2001 01:28 schreef Yellow het volgende:
Fabeltjes krant is al geweest dus ik mag ICQ niet meer aanhebben ;)
Ah.. ik zag dat je aan 't posten was en ik was nog even benieuwd naar wat Java met Communicatiesystemen te maken had, vandaar dat ik even authorization aan ging vragen.

Yellow doch voorzag dit ondertussen en postte toch nog een reply in deze thread :)

/ontopic
Denk dat je hier wel mee uit de voeten kunt; er zijn zat gratis fora te vinden en die phpbb is dus echt super newbie-proof. Try it on zou'k zeggen.

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 01:32 schreef nelis het volgende:
ohja, gebruik de search
Als je voor alles eerst de search zou gebruiken zou het hier een heel saai forum worden...

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 10 september 2001 09:02 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Als je voor alles eerst de search zou gebruiken zou het hier een heel saai forum worden...
nee hoor. voordat je een topic post gebruik je eerst de search. als dan het antwoord of de discussie verouderd blijkt te zijn haal je dat oude topic omhoog of je opent een nieuwe.

deze vraag is gewoon al 1000 keer voorbij gekomen en waarom zou je dan een nieuw topic openen ipv ff de search te gebruiken?! ben je nog sneller mee ook :) en voortaan weet de topicstarter dat ie eerst de search moet gebruiken zodat hij in het vervolg minder "domme" topics opent en dus ook op meer hulp van anderen kan rekenen als hij wél een "echte" vraag heeft.......

[/wijze les :P ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ehh..ff weer ontopic..

ik ken zat van die dingen.. je kan het beste gewoon zoekem met altavista voor gratis forums

Network 54 is er een.. word door een ander gehost dus...kan ej met een frame omzeilen dat adres erin staat... ehh..

tis wel een butforum maar goed...

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1