Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn hoofddoel voor een nieuwe pc is gamen. Ik ben niet op zoek naar het beste van het beste, maar ik wil gewoon stabiel de nieuwste games kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen €1000 - €1200.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn voeding; Corsair CS550M, mag mee mits die genoeg stroom geeft voor de nieuwe componenten
Dit is overigens mijn huidige systeem:
Windows 10 Pro 64-bit
Intel Core i7 950 @ 3.07GHz
16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 532MHz (7-7-7-20)
Gigabyte Technology Co. Ltd. X58A-UD3R (Socket 1366)
SyncMaster (1680x1050@60Hz)
XenSource Citrix Indirect Display Adapter (Undefined)
8192MB ATI Radeon RX 480 Graphics (MSI)
465GB Samsung SSD 860 EVO 500GB ATA Device (SATA (SSD)) 34 °C
232GB Crucial_CT250MX200SSD1 ATA Device (SATA (SSD)) 32 °C
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben iemand die wat betreft de pc graag voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Daarom heb ik het volgende samengesteld en ben dan ook op zoek naar de beste value voor de prijsrange waar ik aan zit te denken.
Waarom bovenstaande producten?
Processor: Stroomverbruik maakt me niet zoveel uit. Ik dacht de X variant is gewoon net iets beter voor relatief weinig extra geld. Een AM5 leek me wel toekomstproof
Moederbord: Ik heb weinig verstand van moederborden. Deze leek mij goed voor deze build. Helpt dit moederbord de pc snel op te starten?
Videokaart: Deze lijkt mij sterk genoeg voor de meeste games?
Behuizing: Ik geef niks om lampjes, raampjes etc. Ik wil gewoon een stille, koele kast voor goede prijs. Hoe die eruit ziet maakt me ook weinig uit.
Processorkoeling: Zo lang deze maar weinig herrie maakt en goed koelt tijdens games.
Geheugen intern: Die Lexar lijkt me best value? Lampje interesseren me niet.
Solid state drive: Ik heb genoeg aan 1tb. Deze is dus best value?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur. Het moet gewoon een stabiel draaiend systeem zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een zo stil mogelijk systeem. Energievebruik maakt me niet zoveel uit ivm zonnepanelen.
Ga je overklokken?
Ik ben onbekend met overklokken en zie niet in waarom ik dit zou doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals ik al eerder aangaf, wil ik de bang-for-buck. Ik ga mijn oude componenten verkopen om zo uiteindelijk onder aan de streep zo min mogelijk betaald te hebben.
Mijn hoofddoel voor een nieuwe pc is gamen. Ik ben niet op zoek naar het beste van het beste, maar ik wil gewoon stabiel de nieuwste games kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen €1000 - €1200.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn voeding; Corsair CS550M, mag mee mits die genoeg stroom geeft voor de nieuwe componenten
Dit is overigens mijn huidige systeem:
Windows 10 Pro 64-bit
Intel Core i7 950 @ 3.07GHz
16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 532MHz (7-7-7-20)
Gigabyte Technology Co. Ltd. X58A-UD3R (Socket 1366)
SyncMaster (1680x1050@60Hz)
XenSource Citrix Indirect Display Adapter (Undefined)
8192MB ATI Radeon RX 480 Graphics (MSI)
465GB Samsung SSD 860 EVO 500GB ATA Device (SATA (SSD)) 34 °C
232GB Crucial_CT250MX200SSD1 ATA Device (SATA (SSD)) 32 °C
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben iemand die wat betreft de pc graag voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Daarom heb ik het volgende samengesteld en ben dan ook op zoek naar de beste value voor de prijsrange waar ik aan zit te denken.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 214,90 | € 214,90 |
1 | Moederborden | MSI B650 Gaming Plus WiFi | € 175,81 | € 175,81 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4060 Gaming OC 8G | € 339,- | € 339,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,55 | € 29,55 |
1 | Geheugen intern | Lexar Ares RGB LD5BU016G-R6000GDLA | € 99,- | € 99,- |
1 | Solid state drives | Lexar NM710 1TB | € 62,90 | € 62,90 |
Totaal | € 996,06 |
Waarom bovenstaande producten?
Processor: Stroomverbruik maakt me niet zoveel uit. Ik dacht de X variant is gewoon net iets beter voor relatief weinig extra geld. Een AM5 leek me wel toekomstproof
Moederbord: Ik heb weinig verstand van moederborden. Deze leek mij goed voor deze build. Helpt dit moederbord de pc snel op te starten?
Videokaart: Deze lijkt mij sterk genoeg voor de meeste games?
Behuizing: Ik geef niks om lampjes, raampjes etc. Ik wil gewoon een stille, koele kast voor goede prijs. Hoe die eruit ziet maakt me ook weinig uit.
Processorkoeling: Zo lang deze maar weinig herrie maakt en goed koelt tijdens games.
Geheugen intern: Die Lexar lijkt me best value? Lampje interesseren me niet.
Solid state drive: Ik heb genoeg aan 1tb. Deze is dus best value?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur. Het moet gewoon een stabiel draaiend systeem zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een zo stil mogelijk systeem. Energievebruik maakt me niet zoveel uit ivm zonnepanelen.
Ga je overklokken?
Ik ben onbekend met overklokken en zie niet in waarom ik dit zou doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals ik al eerder aangaf, wil ik de bang-for-buck. Ik ga mijn oude componenten verkopen om zo uiteindelijk onder aan de streep zo min mogelijk betaald te hebben.