Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 21:39
(Ik weet niet zeker of ik dit in het juiste topic plaats, excuus als dat niet zo is.)
Ik heb dezelfde vraag ook in het Harlopen topic gesteld, maar ik denk ik met een eigen topic meer bereik heb

Dit jaar doe ik weer mee aan de Run van Winschoten. Een estafette van 10x10 kilometer.
Vorig jaar was het extreem warm, waardoor de meeste lopers hun geschatte tijd bij lange na niet haalden.
Met als gevolg dat je veel te lang in de brandende zon in het startvak stond te wachten, soms wel een half uur.

Nu willen we dit jaar graag een soort live-locatie tracking doen zoals je bijvoorbeeld via WhatsApp hebt, echter ziet een aantal lopers het niet zitten om een smartphone mee te zeulen.

Ook hadden we een loopster die door de hitte bevangen was en door de EHBO is meegenomen.
Het is dan ook wel prettig als we kunnen zien dat iemand langs stilstaat.

Kennen jullie hiervoor oplossingen? Het liefst zouden we 2 kleine 'transponders' willen gebruiken die dan te tracken zijn op een laptop/smartphone.

Een AirTag/SmartTag lijkt ons niet nauwkeurig genoeg omdat je dan afhankelijk bent van de smartphone van een ander.

Ik zie online wel dit soort dingen, maar hoe betrouwbaar zijn die ?

https://www.tracemaster.n...-gps-tracker-volgsysteem/

Random WTF

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:40
Ik denk dat je een tracking systeem nodig hebt die ook de aantallen aan zal kunnen, en die je vervolgens helpt overzicht te houden. Als je 1000 stipjes op een scherm moet volgen en er staat er 1 stil heb je grote kans dat het niet opvalt, dus de software heeft ook eisen.
Ik zou bij een overkoepelende sportfederatie informeren hoe andere evenementen dit doen, eventueel internationaal.
Tot die tijd zou ik het analoog oplossen met zorgen voor schaduw voor het wachtvak, en mensen langs de route die aantallen tellen die langs komen en bijvoorbeeld via whatsapp doorgeven elke keer als er 100 gepasseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
swhnld schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:20:
Ik denk dat je een tracking systeem nodig hebt die ook de aantallen aan zal kunnen, en die je vervolgens helpt overzicht te houden. Als je 1000 stipjes op een scherm moet volgen en er staat er 1 stil heb je grote kans dat het niet opvalt, dus de software heeft ook eisen.
Ik zou bij een overkoepelende sportfederatie informeren hoe andere evenementen dit doen, eventueel internationaal.
Tot die tijd zou ik het analoog oplossen met zorgen voor schaduw voor het wachtvak, en mensen langs de route die aantallen tellen die langs komen en bijvoorbeeld via whatsapp doorgeven elke keer als er 100 gepasseerd zijn.
Het gaat niet om duizend stipjes, maar om één per keer. :)

Het gaat puur om ons eigen team van 10 lopers die meedoen aan het evenement.
We zijn niet de organisator, sorry als dat zo overkwam.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:55
How about een low-tech oplossing? Iemand mét smartphone langs het parcours zetten om te kijken wanneer je loper langskomt, zodat de volgende loper een beetje weet waar die aan toe is? bv het punt bovenaan het Sterrebos lijkt me daar heel geschikt voor, dan kan je ze twee keer langs zien komen. Bijkomend voordeel is dat je loper een extra aanmoedigingsboost krijgt, en dat je geen gezeur hebt met extra spullen die uitgewisseld moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 21:00
Is een kattentracker geen mooie optie? Zijn goedkoper maar let op sommigen zijn met een abonnement maar als je de mogelijkheid hebt om slechts een 1 maand abo te nemen valt het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
T_knoop schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:41:
How about een low-tech oplossing? Iemand mét smartphone langs het parcours zetten om te kijken wanneer je loper langskomt, zodat de volgende loper een beetje weet waar die aan toe is? bv het punt bovenaan het Sterrebos lijkt me daar heel geschikt voor, dan kan je ze twee keer langs zien komen. Bijkomend voordeel is dat je loper een extra aanmoedigingsboost krijgt, en dat je geen gezeur hebt met extra spullen die uitgewisseld moeten worden.
Je bent bekend in Winschoten lees ik ;) Ik woon zelf misschien 200 meter van het Sterrebos af dus ik begrijp waar je bedoelt. Dat zou op zich een oplossing kunnen zijn, maar dan moeten we wel iemand bereid vinden om dat te doen, wellicht één (of twee) van onze reservelopers.

Qua uitwisseling van extra spullen zou het niet zo lastig moeten zijn, want we willen er 2 aanschaffen. Zodat de nummer 1 zijn 'transponder' doorgeeft aan de nummer 3, en de nummer 2 aan de nummer 4 zeg maar.
BB-One schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:51:
Is een kattentracker geen mooie optie? Zijn goedkoper maar let op sommigen zijn met een abonnement maar als je de mogelijkheid hebt om slechts een 1 maand abo te nemen valt het wel mee.
Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn. Hebben we ook al aan gedacht. Maar het moet wel een beetje een nauwkeurig zijn, niet dat je pas na een kwartier een update krijgt of zo.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OllieNL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-05 16:17
Kijken of je iemand wet die zijn Apple Watch of Wear os apparaat aan je wil uitlenen, vooropgesteld dat deze een telefoonverbinding heeft. En dan hierop Strava met de Beacon aan?

Tracer voor dieren zou kunnen, onze hond heeft een kippy. Die werkt redelijk goed. Onze poes had een Apple tag, nu heeft ze een Tile. Alle drie werken qua tracing wel, maar ze zijn niet zo nauwkeurig vind ik (soms op een meter of 50). Maar om iemand op een route te traceren zou dit misschien wel kunnen. Je hoeft ook niet op de meter nauwkeurigheid te hebben, als je maar ongeveer weet waar ze zijn.

Succes iig, ik neem in elk geval een kijkje bij de 30km wandelaars. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 11:17
Ik weet niet wat het je mag kosten, maar voor bijvoorbeeld Adventure Races worden GPS + cellular trackers gebruikt die meerdere dagen mee gaan en via een 3G/4G verbinding elke zoveel seconden hun locatie uploaden. Die is dan voor publiek live te bekijken via een weblink. Tracker is waterdicht en heeft eventueel de mogelijkheid om in geval van nood contact op te nemen.

Voorbeeld: https://sportrec.eu/live-tracker-rent/

[ Voor 9% gewijzigd door Tukkertje-RaH op 12-04-2024 10:12 ]

Pagina: 1