Vliesbehang herstellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subfladged
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 04-01 08:40
Ik wil graag dit vliesbehang herstellen (lucht achter het behangpapier/losgekomen) na een initieel vochtprobleem (nu opgelost). Hoe pak ik dit best aan? Wat ik reeds gevonden heb:

- optie 1: lijm achter het behangpapier spuiten en gladstrijken om het terug te bevestigen.
- optie 2: versnijden en herplakken van het vliesbehang.

Alvast bedankt voor de tips en ideeën!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2l7f-NNsDkBu8YPy6E7M5SsraKc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dOVVWGiqzyccvnabU86ySV2I.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 20:36

Theck88

If it's hard just KISS!

Kleine incisie maken, lijm achter spuiten en voorzichtig vlak strijken met een vlak voorwerp.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:45
Daar kan je het beste een LijmSpuit voor gebruiken, hebben we zelf ook gebruikt, zie je geen beschadigingen.

https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:07
en je weet zeker dat er geen schimmel of andere rotzooi onder zit? (loszittende muurdelen?)

volgens mij kun je beter dit stuk uitsnijden en een nieuw stuk vliesbehang zoeken en plakken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:46

CyBeRSPiN

sinds 2001

Slowmotion schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:29:
Daar kan je het beste een LijmSpuit voor gebruiken, hebben we zelf ook gebruikt, zie je geen beschadigingen.

Haha geweldig. Ik had toevallig wat van die dingen liggen van de apotheek, kosten geen drol, en dit werkt inderdaad perfect. Mooie geldklopperij om zo'n spuit ineens "behanglijmspuit" te noemen en er 10 euro voor te vragen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 13:45
Inderdaad wij hadden er eentje mee gekregen omdat we een aantal rollen vliesbehang hadden gekocht.
Ik zou er persoonlijk ook geen 10 euro voor uitgeven. Maar als ze ergens makkelijk geld kunnen verdienen is dit het wel. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:55
nachtnet schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:36:
en je weet zeker dat er geen schimmel of andere rotzooi onder zit? (loszittende muurdelen?)[...]
Pak je een behanglijm met fungicide erin. Dit lossnijden ga je nooit meer onzichtbaar terug kunnen plakken. Ik zou altijd eerst proberen met een grote spuit de behanglijm erachter te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 12:08

TheBorg

Resistance is futile.

Slowmotion schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:29:

9,95 op bol.com, 40 cent bij de apotheek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al op Youtube gekeken? staan meer dan genoeg tips en uitleg over hoe dat te doen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Heb zelf ook vliesbehang door het hele huis. Beste optie is zoals hier boven al gegeven een kleine snede te maken en daar met een spuit een flinke lading lijm door te zetten en middels strijkbeweging overal achter te krijgen. Dit heb ik zelf gedaan met een doseerspuit, in verschillende maten te halen op bol.com, had er zelf een paar grote. Helaas nu niet meer verkrijgbaar maar mogelijk zijn er nog genoeg andere aanbieders. De snede, als je het netjes doet, zie je praktisch nooit meer terug als je er naderhand ook nog overheen verft.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:04
vanaf onderen bij de plint lostrekken, de muur inlijmen en behang weer terug plakken.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1