Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal alleen voor gaming gebruikt gaan worden. Op dit moment op 1440p. Ik speel eigenlijk alleen singleplayer games. Met een stabiele 60 frames per seconde ben ik helemaal happy en de settings natuurlijk zo hoog als mogelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1000 en 1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze onderdelen heb ik nog en wil ik opnieuw gebruiken:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor de processor, moederbord en geheugen heb ik onderstaande uitgekozen:
Voor de GPU twijfel ik tussen deze twee 4070 Super modellen. Als ik de specs bekijk is de ASUS ietsje beter? Er is nu een 20 euro cashback op de ASUS kaart trouwens dus die valt iets lager uit qua prijs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb altijd goede ervaringen gehad met NVIDIA. Voor de processor neig ik nu wel naar een AMD processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hou er van als het systeem zo stil mogelijk is en natuurlijk is het fijn om het energieverbruik daar waar mogelijk met een PC laag te houden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik advies willen over de componenten die ik heb uitgekozen. Zouden jullie andere keuzes maken? Werkt dit allemaal goed met elkaar of zijn er betere combinaties? Heeft het zin om op dit moment te wachten op nieuwe AMD processoren of kan dat nog wel even duren? Mijn idee is om wel een paar jaar met dit systeem te kunnen gamen op 1440p met een soepele FPS en mooie graphics. Eventueel over een paar jaar weer de GPU upgraden.
Alvast bedankt voor het meedenken
Het systeem zal alleen voor gaming gebruikt gaan worden. Op dit moment op 1440p. Ik speel eigenlijk alleen singleplayer games. Met een stabiele 60 frames per seconde ben ik helemaal happy en de settings natuurlijk zo hoog als mogelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1000 en 1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze onderdelen heb ik nog en wil ik opnieuw gebruiken:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Behuizingen | NZXT H500 Wit | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitors | ASUS ROG Strix XG27AQV Zwart | € 441,92 | € 441,92 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 110,72 | € 110,72 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 12 850W | € 162,07 | € 162,07 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 2TB | € 158,52 | € 158,52 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 69,99 | € 69,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 943,22 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor de processor, moederbord en geheugen heb ik onderstaande uitgekozen:
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 392,05 | € 392,05 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 250,- | € 250,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 116,90 | € 116,90 |
| Totaal | € 758,95 | |||
Voor de GPU twijfel ik tussen deze twee 4070 Super modellen. Als ik de specs bekijk is de ASUS ietsje beter? Er is nu een 20 euro cashback op de ASUS kaart trouwens dus die valt iets lager uit qua prijs.
|---|---|---|---|---|
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4070 SUPER EVO OC Edition 12GB GDDR6X | € 668,- | € 668,- |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 SUPER TWIN X2 | € 619,- | € 619,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.287,- | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb altijd goede ervaringen gehad met NVIDIA. Voor de processor neig ik nu wel naar een AMD processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hou er van als het systeem zo stil mogelijk is en natuurlijk is het fijn om het energieverbruik daar waar mogelijk met een PC laag te houden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik advies willen over de componenten die ik heb uitgekozen. Zouden jullie andere keuzes maken? Werkt dit allemaal goed met elkaar of zijn er betere combinaties? Heeft het zin om op dit moment te wachten op nieuwe AMD processoren of kan dat nog wel even duren? Mijn idee is om wel een paar jaar met dit systeem te kunnen gamen op 1440p met een soepele FPS en mooie graphics. Eventueel over een paar jaar weer de GPU upgraden.
Alvast bedankt voor het meedenken
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632