Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
https://www.rijksoverheid...-antwoord/abortus-regelenHeeft u geen geldige verblijfspapieren of bent u tijdelijk in Nederland? Dan moet u de behandeling zelf betalen. De klinieken kunnen u meer vertellen over de kosten.
[ Voor 32% gewijzigd door The Realone op 10-04-2024 03:09 ]
Virussen? Scan ze hier!
Angst voor dossier en het illegaal worden van. Wetgeving kan natuurlijk wijzigen.wildhagen schreef op woensdag 10 april 2024 @ 07:27:
Gewoon uit belangstelling: waarom helemaal naar Nederland vliegen hiervoor?
Er zijn de VS toch ook meer normale staten waar abortus wel gewoon legaal is?
Is dat dan niet een meer praktische en vooral goedkopere optie?
[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 10-04-2024 08:21 ]
Aan de ene kant is er dus de vraag of ze zich in de VS bevindt, aan de andere kant wordt het in de VS wel elke week complexer met o.a. staten die aan wetgeving werken om mensen te kunnen vervolgen die abortus hebben gepleegd of geholpen hebben bij het plegen van abortus. Dat begint dus al heel ver te gaan. Kwam overlaatst ook nog een nieuwsbericht tegen waarbij de advocaat generaal in 1 staat ondertussen dus al aan het proberen was om vertrouwelijke medische dossiers op te vragen bij ziekenhuizen in andere staten om zo mensen te kunnen gaan aanklagen.wildhagen schreef op woensdag 10 april 2024 @ 07:27:
Gewoon uit belangstelling: waarom helemaal naar Nederland vliegen hiervoor?
Er zijn de VS toch ook meer normale staten waar abortus wel gewoon legaal is?
Is dat dan niet een meer praktische en vooral goedkopere optie?
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Oh dat wil ik best horen hoor. Het kan ook zijn dat je wel zwanger wilt worden, maar dat je de mogelijkheid wilt hebben om af te breken als het niet levensvatbaar is. Als je bij de ultrasound erachter komt dat er iets niet in orde is, dan kies ik liever wat in mijn optiek een betere optie is.
[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 10-04-2024 08:24 ]
<knip> Off-topic.ibmpc schreef op woensdag 10 april 2024 @ 07:49:
[...]
Oh dat wil ik best horen hoor. Het kan ook zijn dat je wel zwanger wilt worden, maar dat je de mogelijkheid wilt hebben om af te breken als het niet levensvatbaar is. Als je bij de ultrasound erachter komt dat er iets niet in orde is, dan kies ik liever wat in mijn optiek een betere optie is.
[ Voor 12% gewijzigd door Ardana op 10-04-2024 08:25 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 10-04-2024 08:26 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
[ Voor 102% gewijzigd door Ardana op 10-04-2024 08:27 ]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
[ Voor 39% gewijzigd door jack zomer op 10-04-2024 08:46 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS
Voor de vriendinnen maakt het wel uit wat hun nationaliteit is. En vanuit de VS (aangenomen dat TS daar vandaan komt) is het inderdaad visa vrij. Je moet echter vanaf 2025 wel een ETIAS hebben, wat volgens mij een equivalent van de Amerikaanse ESTA is. Dat is zeker wel iets om eventueel rekening mee te houden, omdat je die wel van te voren moet aanvragen en het aanvraagproces tot 30 dagen mag duren.
EricTC schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:43:
***members only***
[ Voor 4% gewijzigd door Gropah op 10-04-2024 12:06 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 10-04-2024 20:40 ]
Zucht...
Ja, daar los je alleen niets mee op als je wel zwanger wilt worden en liever niet het risico loopt om dood te moeten gaan aan complicaties van die gewenste zwangerschap, zoals syeeds meer staten in de VS graag zien (pro-life betekent dat de moeder dood mag / moet, zolang het kind maar niet "kunstmatig" uit de moeder gehaald wordt!)
Lijkt me geen heel handige gok, hopen dat er toevallig een boot voor de kust ligt als je hem nodig hebt...greatgonzo schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:34:
er is toch ook een organisatie, women on waves? Die landen (per boot) bezoekt waar het illegaal is, en zodoende toch vrouwen helpt.
[ Voor 8% gewijzigd door Ardana op 10-04-2024 20:44 ]
dat werk niet echt wanneer je wel zwanger wilt worden.
[ Voor 37% gewijzigd door Ardana op 10-04-2024 20:45 ]
HANDTEKENING!!!
Vergeet ook niet dat de meeste Amerikanen helemaal geen paspoort hebben. Het aanvragen daarvan kost ook tijd.Gropah schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:06:
[...]
Voor de vriendinnen maakt het wel uit wat hun nationaliteit is. En vanuit de VS (aangenomen dat TS daar vandaan komt) is het inderdaad visa vrij. Je moet echter vanaf 2025 wel een ETIAS hebben, wat volgens mij een equivalent van de Amerikaanse ESTA is. Dat is zeker wel iets om eventueel rekening mee te houden, omdat je die wel van te voren moet aanvragen en het aanvraagproces tot 30 dagen mag duren.
Quote en reactie verwijderd wegens off-topic-zijn.
[ Voor 39% gewijzigd door Ardana op 10-04-2024 20:46 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Maar volgens mij wilt TS graag dat het anoniem is. Zodra je weet dat het niet levensvatbaar is of ernistige problemen heeft ben je al in de molen beland en al een echo e.d. gehad lijkt mijjack zomer schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:38:
[...]
dat werk niet echt wanneer je wel zwanger wilt worden.
maar het blijkt dat het kind niet levensvatbaar is buiten de dame..
of wanneer het kind met ernstige problemen ter wereld komt..
maar het is geheel oftopic. het is niet de vraag van de ts hoe niet zwager te worden.
de vraag is hoe zekerheid te creëren wanneer het beëindig moet worden
don't mind me
Dat is knap want zo te zien heb je het topic niet gelezen.The Eagle schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:27:
SNap wat je probeert te doen.
ik hoop maar dat je de ts niet hebt gelezen...of niet heb begrepenThe Eagle schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:27:
Even out of the box gedacht: als je graag wilt dat je vriendinnen niet zwanger worden, bedenk jezelf of je ooit zelf nog kinderen wilt en zo niet, laat er een knip in zetten. Dat kan vrijwel overal ter wereld.
[ Voor 11% gewijzigd door jack zomer op 10-04-2024 14:35 ]
Dat is inderdaad een issue. Als jouw eigen arts vaststelt dat je zwanger bent maar het kind een ernstige afwijking heeft, is het lastig uit te leggen als je een maand later opeens niet meer zwanger bent, maar (officieel) geen arts meer hebt gezien.Pindakaas schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:32:
[...]
Maar volgens mij wilt TS graag dat het anoniem is. Zodra je weet dat het niet levensvatbaar is of ernistige problemen heeft ben je al in de molen beland en al een echo e.d. gehad lijkt mij
Een miskraam tijdens de reis kan perfect.downtime schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:38:
[...]
Dat is inderdaad een issue. Als jouw eigen arts vaststelt dat je zwanger bent maar het kind een ernstige afwijking heeft, is het lastig uit te leggen als je een maand later opeens niet meer zwanger bent, maar (officieel) geen arts meer hebt gezien.
Kun je een miskraam hebben zonder contact met een arts te hebben? Wat gebeurt er dan met de foetus?cadsite schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:47:
[...]
Een miskraam tijdens de reis kan perfect.
Bewijs dan maar eens als Amerikaanse agent dat de dame in NL een abortus heeft gehad en geen miskraam.
Ja, dat kan. Sterker nog, dat gebeurt met grote regelmaat in zeer vroege stadia, wanneer er nog niet van een foetus te spreken valt.downtime schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:55:
[...]
Kun je een miskraam hebben zonder contact met een arts te hebben? Wat gebeurt er dan met de foetus?
Ik heb geen idee. Ben nog nooit zwanger geweest en weet niet hoe het verder gaat als je een miskraam had.
No shit, maar je weet dat je medische behandelingen ook op eigen kosten kan doen? En dat dat niet afhankelijk is van je paspoort, woonadres, etc.? Het enige wat telt is dat je een creditcard/pinpas hebt die de betaling kan dekken. Daarom zou ik ook niet extra hiervoor een IBAN aanhouden. Ook al zijn er een hoop goedkope/gratis opties voor een rekening met (disposable)-creditcards om de transacties uit de boeken te houden.The Eagle schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:27:
En jij krijgt hier ook alleen zorg voor jezelf, of voro een evt pratner op het moment dat die op jouw polis ingeschreven staat. Het is niet zo dat je kunt zeggen "hier is mijn vriendin, ze wil een abortus, ik ben verzekerd, graag uitvoeren". Zo werken verzekeringen niet
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Absoluut geen expert op dit gebied, maar de volgende opmerkingen:ibmpc schreef op woensdag 10 april 2024 @ 02:25:
***members only***
Make it fool proof and someone will make a better fool.
Dat kan uitstekend, en gebeurt vaker dan je denkt.downtime schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:55:
Kun je een miskraam hebben zonder contact met een arts te hebben? Wat gebeurt er dan met de foetus?
Maar dat heeft niks met een abortus te maken. Een ESTA wordt doorgaans in minuten/uren goedgekeurd, het lijkt me sterk dat dit voor ETIAS veel anders zal zijn. Mijn punt was dat er in principe niks is wat hun belet hierheen te komen.Gropah schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:06:
[...]
[...]
***members only***
Die oplossing is an sich echter prima als je als vrouw nooit (meer) zwanger wil worden.jack zomer schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:32:
@The Eagle heb je de topic start gelezen?
...Want een vrouw moet zich maar steriliseren om niet zwager te worden..dat idee is de kansloos voor woorden...
ibmpc schreef op woensdag 10 april 2024 @ 07:49:
[...]... Het kan ook zijn dat je wel zwanger wilt worden, maar dat je de mogelijkheid wilt hebben om af te breken als het niet levensvatbaar is. Als je bij de ultrasound erachter komt dat er iets niet in orde is, dan kies ik liever wat in mijn optiek een betere optie is.
20 tot 35% van alle zwangerschappen zelfs, afhankelijk van aan wie je het vraagt. En als dat in een heel vroeg stadium is dan hebben vrouwen soms niet eens door dat ze zwanger waren, omdat het dan lijkt op een wat heftigere, iets latere menstruatie. Het embryo is dan misschien pas weer een paar millimeter groot.FirePuma142 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:06:
Ja, dat kan. Sterker nog, dat gebeurt met grote regelmaat in zeer vroege stadia, wanneer er nog niet van een foetus te spreken valt.
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Bewijzen is één, een jury overtuigen is wat lastiger. De enige echte verzekering is zo'n staat verlaten...hard gezegd (ergo, permanent verhuizen).cadsite schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:47:
[...]
Een miskraam tijdens de reis kan perfect.
Bewijs dan maar eens als Amerikaanse agent dat de dame in NL een abortus heeft gehad en geen miskraam.
[ Voor 5% gewijzigd door eric.1 op 10-04-2024 15:55 ]
Ik denk dat dat ook het worst case scenario is:Dido schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:24:
[...]
Het enge is dat er staten in de VS zijn waar mensen dan graag zien dat je wegens moord voor de rechter gesleept wordt.
Doe ons een plezier daar, zorg dat die kennissen weten waar het over gaat op 5 november...ibmpc schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:44:
[...]
Ik woon in het diepe zuiden. We staan bekend om zeer conservatief. Maar zelfs sommige van mijn meest conservatieve kennissen hebben hun zorgen geuit om een totaalverbod.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
TS heeft de Nederlandse nationaliteit en kan daarom verwachten dat zij probleemloos en zonder visum naar Nederland kan reizen.Marzman schreef op donderdag 11 april 2024 @ 06:31:
Waarom moet het in Nederland als je in de VS woont? Veel mensen gaan daar geloof ik naar een andere staat, maar dat lijkt me ook vrij duur (want de VS is duur) maar als je toch gaat vliegen kun je toch ook naar een goedkoper land vliegen? (niet een derde wereldland, maar een land met goedkopere zorg dan Nederland).
En de rest van de eu. In Belgie kost het minder dan 500 euro.downtime schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:21:
[...]
TS heeft de Nederlandse nationaliteit en kan daarom verwachten dat zij probleemloos en zonder visum naar Nederland kan reizen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Als jij van plan zou zijn om iets te doen dat door jouw lokale rechter mogelijk zou worden beschouwd als moord, zou je dan voor het kopen van het moordwapen gebruik maken van een creditcard waarvan je weet dat de overheid daar de transacties en jouw persoonsgegevens van kan inzien?SirLenncelot schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:27:
Waarom wil je het perse van een IBAN rekening betalen? Buitenlandse creditcards werken hier gewoon hoor.
[ Voor 7% gewijzigd door Vesper64 op 11-04-2024 10:12 ]
Omdat je in sommige staten in de VS ook vervolgd kan worden voor het laten plegen van abortus buiten de staats- of landsgrenzen. Dan is het verstandig om naar een land te reizen waar privacy (de eerder genoemde GDPR bijvoorbeeld) en zorg van hoog niveau zijn.Marzman schreef op donderdag 11 april 2024 @ 06:31:
Waarom moet het in Nederland als je in de VS woont? Veel mensen gaan daar geloof ik naar een andere staat, maar dat lijkt me ook vrij duur (want de VS is duur) maar als je toch gaat vliegen kun je toch ook naar een goedkoper land vliegen? (niet een derde wereldland, maar een land met goedkopere zorg dan Nederland).
Nou ja, als het dus gaat over gevallen waarbij er een medisch probleem is bij de zwangerschap, je lokale dokter komt hier achter, en jij besluit op vakantie te gaan en toevallig kom je terug en je bent niet meer zwanger? Dan is dat natuurlijk wel heel erg toevallig.Vesper64 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:10:
En abortus gebeurt het vaakst natuurlijk (in de vorm van een miskraam) en kan op elk moment in de zwangerschap voorkomen, dus waarom niet als je toevallig op reis was.
Toeval ja, zeker als de hele vriendinnen groep het overkomt. Daarbij heb je niet alleen het risico van het medische dossier waar mogelijk iets 'ongewenst' in komt te staan bij de lokale arts. Je hebt ook het risico dat een van je vriendinnen je verlult. Maar de abortus kan anoniem. Dat is toch weer minder potentieel/cruciaal bewijs.Sissors schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:38:
[...]
Nou ja, als het dus gaat over gevallen waarbij er een medisch probleem is bij de zwangerschap, je lokale dokter komt hier achter, en jij besluit op vakantie te gaan en toevallig kom je terug en je bent niet meer zwanger? Dan is dat natuurlijk wel heel erg toevallig.
Gelukkig is “erg toevallig” in de VS geen grond voor een veroordeling. Maar het kan wel startpunt voor een onderzoek door de politie worden.Sissors schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:38:
[...]
Nou ja, als het dus gaat over gevallen waarbij er een medisch probleem is bij de zwangerschap, je lokale dokter komt hier achter, en jij besluit op vakantie te gaan en toevallig kom je terug en je bent niet meer zwanger? Dan is dat natuurlijk wel heel erg toevallig.
En helaas kan het vanuit dat onderzoek wel degelijk een startpunt voor een rechtzaak worden (met mazzel wegens moord), waar je vervolgens de fijne keuze kunt krijgen tussen een plea-deal of een perperduur proces met het risico op levenslang of erger(!)downtime schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:03:
Gelukkig is “erg toevallig” in de VS geen grond voor een veroordeling. Maar het kan wel startpunt voor een onderzoek door de politie worden.
je kan altijd eerst je behandelend arts bellen dat je op vakantie bent en spontaan bloed verliest. laat blijken dat je je zorgen maakt en dat je wilt weten wat je moet doen. (helaas ervaring bij een gewenste zwangerschap tijdens een vakantie)Sissors schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:38:
[...]
En gezien TS dus niet oorspronkelijk uit huidige staat komt, en gezien TS die als een groot probleem ziet, zou ik me erg afvragen of verhuizen niet een optie is. Als je daar bent opgegroeid snap ik dat het een stuk lastiger verhaal wordt.
En dat is waarom ik aangaf dat “erg toevallig” wel tot onderzoek door de politie kan leiden. Denk aan huiszoeking, inbeslagname computers en telefoon, natrekken telefoongesprekken bij provider, gesprekken met je arts en familieleden, verhoor, etc.Dido schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:15:
[...]
En helaas kan het vanuit dat onderzoek wel degelijk een startpunt voor een rechtzaak worden (met mazzel wegens moord), waar je vervolgens de fijne keuze kunt krijgen tussen een plea-deal of een perperduur proces met het risico op levenslang of erger(!)
Echter hebben abortuses klinieken speciale creditcard rekeningen met andere namen en bedrijfsgegevens. Soort white-labels.FirePuma142 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:20:
[...]
Omdat je in sommige staten in de VS ook vervolgd kan worden voor het laten plegen van abortus buiten de staats- of landsgrenzen. Dan is het verstandig om naar een land te reizen waar privacy (de eerder genoemde GDPR bijvoorbeeld) en zorg van hoog niveau zijn.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq