Toon posts:

Koel probleem bij Athlon 1400mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe pc:Asus A7v266,Athlon 1400mhz,geforce 2 Ultra,2 7200 toeren maxtor harddisks,512mb ddr geheugen,plextor 24/10/40A brander,dvd-rom,pci128.Mijn probleem is dat de processor 71 graden heet wordt.Er zit een coolermaster 6i11 koeler op,maar het helpt allemaal niet.Ik heb trouwens een Paradigit kast met 1 fan onder voor in de kast.Weten jullie misschien een oplossing?

Verwijderd

Koelprut tussen de core en de koeler?

Verwijderd

Loopt ie stabiel? Zo ja, niet mekkeren, ieder mobo meet weer anders.
Zo nee, gebruik koelpasta ipv. die koelprut

Verwijderd

Je cpu-fan zit misschien verkeerd.
Dat probleem heb ik ook gehad.
Probeer hem er nog eens op te
zetten, en zorg dat je deze (laatste?)
keer alles goed doet.

PS. Overigens: Thunderbirds worden
heter dan Intel CPU's.

Verwijderd

Topicstarter
Zit er ook tussen,ik ben terug naar paradigit geweest en die hebben dat gedaan,maar hun zeggen dat 71 graden geen probleem is!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Zou een andere koeler helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Vinden jullie 71 graden niet veel?Als ik hem wil overklokken wat wordt de temperatuur dan wel niet?

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:24

RvV

Een vriend van me heeft ook een athlon 1400. Met zo'n spire orb werd deze 80°C. Om de 5 minuten een lockup. Daarna een andere koeler erop gezet waarmee de temp. op 55°C bleef. Geen lockups meer. :)

Y'24

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 19:35

4POX

Everybody is wired

Je heb te weinig airflow.. Mijn broertje had zijn 1,4 op 80 graden.. Zet 'ie onder en boven een fan in de kast en de temperatuur knalde naar 55 graden omlaag..

Hij heeft een Thermeltake volcano2

AKA Rinkel weblog

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:24

RvV

Op zondag 09 september 2001 15:41 schreef Alain1971 het volgende:
Vinden jullie 71 graden niet veel?Als ik hem wil overklokken wat wordt de temperatuur dan wel niet?
Bij die temps kan je niet eens gaan overclocken. ;)

Y'24

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 15:41 schreef Alain1971 het volgende:
Als ik zeker was dat die 71C klopte en je wil overklokken, moet je toch echt wel een betere koeler kopen!
Of is je Vcore te hoog ingesteld?

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
Op zondag 09 september 2001 15:33 schreef Alain1971 het volgende:
Ik heb sinds kort een nieuwe pc:Asus A7v266,Athlon 1400mhz,geforce 2 Ultra,2 7200 toeren maxtor harddisks,512mb ddr geheugen,plextor 24/10/40A brander,dvd-rom,pci128.Mijn probleem is dat de processor 71 graden heet wordt.Er zit een coolermaster 6i11 koeler op,maar het helpt allemaal niet.Ik heb trouwens een Paradigit kast met 1 fan onder voor in de kast.Weten jullie misschien een oplossing?
Helpt niet ?? haal hem er dan maar is af, wedden dat je cpu in 1 minuut kapot is.

Verwijderd

Wat is de kast temperatuur en de systeem temp?

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Zorg idd voor een goede airflow, mijne wordt met 1 8x8 intake en 2 8x8 outtake (intake voor onderin en outtake achter boven) en dezelfde proc koeler gem. zo'n 48 graden...

• JnX

JnX

Trouwens, met welk programma meet je die temperatuur? Kijk anders eens even in je BIOS wat die aangeeft.

Verwijderd

ik heb zelf zonder enige air flow de zelfde proc cooler erop zitten en dit van mij wordt toch echt niet warmer dan 52 graden :)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 19:35

4POX

Everybody is wired

Op zondag 09 september 2001 15:45 schreef DE_Michiel het volgende:

[..]

, wedden dat je cpu in 1 minuut kapot is.
1 minuut, Ik geef je 8 secondes voordat het een sleutelhanger is

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Die van mij werd net zo warm (78 Stessed, geen lock-ups ;)). Nu heb ik 3 fans in m'n case zitten en blijft de temp op 59 idle en 64 stessed. En dan draait ie op 1509. Hij boot zelfs op 1608 met een temp van 61 idle (stessed komt ie niet aan toe, je snapt wat ik bedoel).

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 13:56
dan heb je in de winter geen verwarming nodig op je kamer :+

71 lijkt me wel een beetje veel ja, gewoon een betere koeler erop pleuren

• Tenesmia
  • Laatst online: 23-03 14:43

Tenesmia

First Sergeant

Ik vind het toch wel hoog hoor... mijn 1400 ( ASUS A7M266 ) is op 1560 Mhz 43 graden zwaar stressed.... dus 71 is wel belachelijk hoog voor 1400 @ 1400 in mijn ogen... doe iets aan je case zou ik zeggen..

Misschien een andere fan ( maar ik heb ook een Thermaltake Volcano II en das zeker geen wonderding, eerder standaard ellende fan :r )

offtopic:
Bij mij doen 3 sunons 80 mm ( 2 x in , 1 out --> overdruk ) duidelijk wonderen !!

Ad Astra Per Aspera

• mr_obb
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Gooi er een Delta 6800 toeren 6 cm fan op. Dan doet die heatsink het wel goed. Het is een van de beste aluminium heatsinks die ik op mijn testplank gekregen heb...

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

gewoon artic silver2 ertussen en een fan als outtake achterin erbij zetten :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb zelf ook een Atlhon 1,4 op een KG7-RAID, en mijn proc word nu niet warmer als 51 graden (stressed)...

ik heb er wel een noisecontrol silverado op zitten, en 4 ventilatoren (2x 8x8 intake, 1x 6x6 out en 1x 8x8 out)...

toen ik er nog geen vants in had (dus geen airflow), werd ie boven de 60 graden stressed... toen zat mn kast temp ook rond de 40 a 45 graden...

nu zit mn kast temp ongeveer rond de 30 tot 35 graden...

een goede airflow helpt zeker! veel suc6!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 14:02
Voel eens aan je heatsink. Als heatsink niet echt warm is, dan kan dat 2 dingen betekenen. Of je temp. die je afleest klopt niet (moet lager zijn), of je geleiding tussen je heatsink en cpu is niet goed. Zorg dat ie goed gemonteerd zit met koelprut (te halen bij plaatselijke electronicaboer) ertussen.
Wordt je heatsink echter wel heet, dan is de geleiding prima in orde. Je kunt dan je temp. proberen te verlagen door het plaatsen van casefans om te zorgen voor een goede airflow. Plaats een fan voor-onder voor aanvoer van koele lucht en plaats een fan achter-boven voor de afvoer van warme lucht.
Kijk ook eens hoeveel toeren je fan op je heatsink maakt om te controleren of die wel in orde is...

Verwijderd

Maar wat zijn de kasttemperaturen????????????????????

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de kap van de pc eraf haal zakt de temperatuur naar 56 graden

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Op zondag 09 september 2001 18:16 schreef J.A.M.F. het volgende:
Maar wat zijn de kasttemperaturen????????????????????
die maken in principe nix uit
ik denk idd ook teweinig airflow
probeer je kast es open te maken en er een huisventilatortje tegen te hangen, werkt altijd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik achter in de kast een fan wil maken,ik weet niet hoe jullie dat doen maar daar is toch bijna geen ruimte voor?

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Op zondag 09 september 2001 19:14 schreef Alain1971 het volgende:
Als ik achter in de kast een fan wil maken,ik weet niet hoe jullie dat doen maar daar is toch bijna geen ruimte voor?
Hangt ervan af wat voor kast je hebt. Iedere kast is anders, en de ene biedt wat meer koelmogelijkheden dan de ander.

Als je je kast opendoet en je temperatuur zakt 10 graden, dan weet je al zeker dat de hete lucht daaro niet weg kan. Betere casefans zijn toch echt de oplossing

Je hoeft niet persé een goede luchtstroom hebben, een casefan achter je CPU om de hete lucht weg te blazen is voldoende. Een airflow is misschien wat efficienter als je overcloakt.

• JnX

JnX

Op zondag 09 september 2001 19:08 schreef Alain1971 het volgende:
Hmz, 56 graden met open kast vind ik toch nog vrij hoog eigenlijk! Heb je de temp in't BIOS al gechecked?

Het is nu trouwens wel duidelijk dat je wat aan je airflow moet doen.

Verwijderd

Ha,

Heb zelf ook een A7M266 bordje met 1.4 Athlon en klokken kom ik op een bus van 143 maar met wat aanpassen van voltages moet ik verder kunnen komen. Wie weet wat hierbij het beste voltage is? Zou wel strak zijn als ik tot 1.6 zou kunnen komen. Alleen zal de standaard koeling niet genoeg zijn.

TIA

• JnX

JnX

Op zondag 09 september 2001 20:28 schreef fuse het volgende:
Ha,

Heb zelf ook een A7M266 bordje met 1.4 Athlon en klokken kom ik op een bus van 143 maar met wat aanpassen van voltages moet ik verder kunnen komen. Wie weet wat hierbij het beste voltage is? Zou wel strak zijn als ik tot 1.6 zou kunnen komen. Alleen zal de standaard koeling niet genoeg zijn.

TIA
Beetje offtopic dit he.... :)

• Jaded
  • Laatst online: 07-05 10:59
Is die coolprut essentieel of kan het ook zonder ?

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 19:08 schreef Alain1971 het volgende:
Zeker je airflow en niets anders!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
Op zondag 09 september 2001 20:34 schreef Jaded het volgende:
Is die coolprut essentieel of kan het ook zonder ?
Kan zonder, maar ik heb eens gekeken wat voor een temp verschil er was en dat was 55 om 47 ofzo (55 zonder en 47 met koelpasta)

• Subz
  • Niet online
koop gewoon een goeie koeler zoals een dragon orb ofzo als je geld hebt voor zo'n pc dan kan er ook nog wel is wat geld af voor een goeie koeler

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 20:33 schreef therealslimarne het volgende:
[..]
Beetje offtopic dit he.... :)
Errr... als ik m'n 1.4 wil overclocken zonder al te warm te laten worden dan wil ik het voltage zo laag mogelijk houden. Wat is daar nu weer OT aan?
Ik wil hem gewoon onder de 60 graden houden zonder al te moeilijk te doen.

Dus heeft iemand een suggestie die mij zou kunnen helpen dan zou ik die graag horen. Anders start ik wel een aparte thread op hoor.

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 11:45 schreef fuse het volgende:

[..]

Errr... als ik m'n 1.4 wil overclocken zonder al te warm te laten worden dan wil ik het voltage zo laag mogelijk houden. Wat is daar nu weer OT aan?

Dus heeft iemand een suggestie die mij zou kunnen helpen dan zou ik die graag horen. Anders start ik wel een aparte thread op hoor.
Erhm, het gaat hier om het probleem van Alain1971 geloof ik??? |:(

• JnX

JnX

Op maandag 10 september 2001 11:45 schreef fuse het volgende:

[..]

Daar is alles OT aan, open gewoon een nieuwe thread...

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens mijn moederbord wordt 32 graden

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 11:50 schreef rAvers het volgende:

[..]

Erhm, het gaat hier om het probleem van Alain1971 geloof ik??? |:(
Klopt, en als mijn suggestie om het voltage te veranderen nou eens hout snijdt? Dan sla je twee vliegen met een reply.
Kan zijn dat ik een domme opmerking maak, maar da's geen reden om bot te doen. Of zit ik hier nou mis?

Trouwens maakt het voltage IMHO hier wel uit omdat deze immers de warmte en stabiliteit beinvloed. Maar goed als GOT'er schijnt het normaal te zijn alle newbies af te katten.
Pagina: 1