Toon posts:

Netwerkkaart wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de gamers networkingkit van sitecom gekocht.
Doel:
Bestanden van de oude naar de nieuwe PC over te zetten.

Het netwerkkaartje op de Windows ME PC installeren gaat goed.
Op de Windows 98-PC niet.

Na ingave van de lokatie van de driver (NETPCI4.INF) op de diskette vraagt ie om de W98CD en gaat vervolgens de driver op de CD zoeken, maar daar staat ie niet...
Het installeren lukt dus niet ..

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is ?
Het zijn RealTech kaartjes. Op de site van sitecom werd ik niet wijzer.

Vast bedankt.

BJ

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zodra ie de files niet kan vinden op de '98 cd geeft ie toch aan dat bestand blahblah.bla niet gevonden kan worden? dan geef je daar toch gewoon het pad op waar ie de driver wel kan vinden!? a:\ bijv!? :? of werkt dat niet?

Verwijderd

Misschien staat het op de diskette onder de directory A:\Win98 of Win9x

Verwijderd

die realtek kaartjes draaien ook gewoon goed op de standaard windows drives hoor

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Ga ff naar de site van Realtek (dus geen RealTECH) en download hier de nieuwste drivers. Naar mijn weten staan deze als .rar of .zip ingepakt. Uitpakken naar bijvoorbeeld c:\temp en daar naar verwijzen als er om de driver cd gevraagd wordt. Ler wel op dat er daarbinnen nog subdirs aangemaakt wordt. Bijvoorbeeld \dos en \winnt en \win9x of zo.

Andere (goedkope) oplossing --> HD overhangen van de oude naar de nieuwe pc. Overzetten gaat dan nog veel sneller ook!

Wat ik trouwens wel eens ervaren heb is dat er halgfverwege de installatie gezegd wordt dat hij een bepaalde driver niet kan vinden op de WIn98CD. Je moet dan weer ff verwijzen naar a:\win9x of zo iets.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,
met name de suggesties van A3konijn.
Ik zal ff op de site kijken.

Het inst. proces wordt wel gestart, maar vrij snel
vraat ie om de w98 cd en verandert dan het pad, als je dir verandert in je eigen pad, start ie weer en gaat weer om de W98 PC vragen etc.

IK denk inderdaad dat ik de HD maar ff ga aansluiten.
Als ik dan weer een PG koop maak ik wel een echt
netwerk :-(

Groetjes,

BJ.
Pagina: 1