win2k + directx

Pagina: 1
Acties:

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 13:14

rajackar

Blood Minister

Topicstarter
ik krijg geen beeld met direct x in win2k.
Mijn beeldscherm gaat op stand by en vervolgens reageert de hele bak nergens meer op :( . Dit gebeurt als direct x scherm wilt "setten" in full screen (dus zo'n beetje alle spellen) Ik gebruik een GF2MX en de 12.41 drivers. Ik heb ook de 7.52 geprobeerd

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Verwijderd

Komt volgens mij omdat je monitor op een rosulutie/frequentie wordt gezet die die niet aan kan. Tegenwoordig gaat zo'n beeldscherm dan op standbij.

Met dxdiag kan je je monitor dwingen om bv 60hz te gebruiken:

start->run->dxdiag-> <tabblad "more help"> -> override -> override value

En laatste dan op bv ff 60 zetten en dan dat spel opstarten. Ik weet niet in welke resolutie je speelt, maar de frequentie is ook afhankelijk van je monitor.

Ikzelf speel vaak onder 1024x768 met 85Hz op een 17" !

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 13:14

rajackar

Blood Minister

Topicstarter
bedankt. dit is nuttige info.
moet nog ff kijken of het werkt want bij monitor standby loopt meestal niet je hele pc vast maar het is in ieder geval iets :)
edit:

heb nu ook de 12.41 drivers onder 98 geïnstalleerd. Nu wil hij onder 98 niet meer de juiste refresh rates instellen. windows start op in 60 hz ik moet hem dan op 75 (is nu inneens de max |:( )zetten. als ik hem daarna op optimaal zet gaat hij pas door naar 85 Hz. Ik snap hier echt niets meer van!!!! :(

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Verwijderd

Probeer de nieuwe Det4 drivers zou ik zeggen. (Zijn als het goed is vandaag uitgekomen..) Schijnt nl. dat de 12.xx reeks niet ideaal is.

Ik heb al mijn Resoluties op 85Hz gezet, dus alleen 12xx kan ik niet aanspreken. Gebruik bijna alleen maar 1024 dus voor mij is sat geen probleem. Ik gebruik 12.41 op dit moment nog....als monitor heb ik een "Plug and Play monitor"

[probeer modus]Ik meen dat deze optie voor bijna elke monitor wel werkt en deze gaat meestal aardig hoog!