Hoe zijkant nieuwe betonvloer isoleren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsno
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-05 20:26
Hallo
Wij gaan een betonvloer storten in onze woning.
De zandlaag hebben we geïsoleerd met pir platen, nu is mijn vraag hoe isoleer ik de zijkant van de betonvloer?

Op de foto zie je wat ik bedoel om te gaan doen.
Onze nieuwe binnenmuur komt tegen deze omhoog gezette pirplaat aan op de nieuwe betonvloer, Aangezien de beton tegen deze plaat aankomt komen onze binnenmuren straks op de rand van de betonplaat kan dit?

De buitenmuur op de foto gaat nog weg en zodoende wil ik straks verder isoleren op de pirplaat naar boven toe met steenwol.

Nu mijn vragen kan de binnenmuur op de rand van de betonplaat?

En hoe vul ik de ruimte achter de pirplaat?

En hoe zit het met vocht in de spouw als ik van de pirplaat doorga met steenwol?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqJ8O_GG52tpWhCdGVCDamUD-5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPDAN2mznlOTzyOxbR2JrSgt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iU_YLRcDUgvtgyzF8uZtaTAINjc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOaZHRuf87BN9xgosrVDWOXE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sj4r2ahHX7moe7QfSPRouYyuJbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7l9Q9yBbT58Q9bDQpeRPL5jc.jpg?f=fotoalbum_large

Gr lars

[ Voor 51% gewijzigd door Larsno op 10-04-2024 05:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Misschien even je eigen post teruglezen en aanpassen? Ik kan er geen drop van maken. En je foto mist.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De zeikant of de zijkant? :+

Maar ff serieus; iewat duidelijker formuleren en verklarende foto's/tekening zouden je relaas heel wat begrijpelijker maken...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
de huiskamer is iets verder

[ Voor 83% gewijzigd door We Are Borg op 10-04-2024 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

de huiskamer is iets verder

[ Voor 82% gewijzigd door We Are Borg op 10-04-2024 09:03 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:00

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:@Larsno wil je aub even je post goed nalezen en wat duidelijker omschrijven wat de bedoeling is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:43

BCC

Randisolatie Foam? Maar ga je de muur nu op de vloer zetten of muur op de fundering? Want als je gaat isoleren met een voorzetwand van PIR, dan moet je er wel achter ventileren - YouTube: Van binnenuit een buitenmuur isoleren | Voorzetwand isolatie PIR+GIP...

[ Voor 66% gewijzigd door BCC op 10-04-2024 09:11 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
Bedankt voor de verduidelijking @Larsno

Het is aannemelijk dat de binnenmuur op de rand van je beton kan maar zonder constructieberekening kan iemand op een forum daar weinig over zeggen. Waarom ga je verder isoleren met steenwol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsno
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-05 20:26
Ik ga de muur op de vloer zetten
Waarom verder gaan met steenwol betere geluidsisolatie van de muur
Pagina: 1