Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:34
Vandaag hadden wij afscheid van een collega die met pensioen gaat. Ik dacht veel aan mijn zelf. Het is pas over 26 jaar voor mij voordat ik met pensioen kan. Mijn collega die met pensioen gaat blijft wel 2 dagen in de week nog werken bij ons.

Mijn vraag is of discussie. Ik spaar voor mijn pensioen bij de werkgever en daarnaast spaar ik zelf voor mijn eigen pensioen extra's per maand €200 bij Dela 2% nettorente (nu alweer 2 jaartjes bezig) en waneer ik met pensioen ben krijg ik dat meteen uitbetaald. Ik krijg dan AOW en het pensioen dat ik nu tot mijn pensioen opbouw bij werkgever en daarnaast mijn eigen spaargeld.

Stel dat je ervoor kiest om net als mijn collega 2 dagen per week te blijven werken. Hoe zit dit met de belasting over alles AOW, pensioen werkgever en jou salaris dat je nog werkt. Is dit dan nog steeds aantrekkelijk in mijn geval? Iedereen heeft het erover een extraatje.

Alvast bedankt,
Van der Berg

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 09-04-2024 18:27 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-10 14:46
https://www.rijksoverheid...rken-na-mijn-aow-leeftijd

"U ontvangt vanaf de dag waarop u de AOW-leeftijd bereikt een uitkering op grond van de AOW. Uw inkomen uit werk heeft geen gevolgen voor de AOW. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En lees dit ook eens: Het grote Pensioen topic

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:19

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:En daarmee gaat dit topic ook op slot, dit is een vraag zonder verdere discussiewaarde.

Dit topic is gesloten.