Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit wordt mijn gaming PC. Ik speel graag Baldurs Gate 3, Modded Skyrim, Cyberpunk 2077, Dragon's Dogma 2 en dan wat kleinere indies games. Daarnaast speel ik graag D&D online maar dat zou niet zoveel moeten vergen. Ik ben ook nogal een foto verzamelaar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van zo'n 2000 euro. Moet er echter bij vermelden dat ik niet in Nederland (of Benelux) woon. Ik heb daarom op het moment 2 specifieke opties die ik kan kopen. Optie 1 is kant en klaar en kan ik (momenteel) niet echt aanpassen, optie 2 is waar ik naar neig maar hoor graag wat advies
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behalve mijn toetsenbord, scherm en muis niet nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil er zo min mogelijk aan doen de komende tijd en er op kunnen rekenen dat ik de komende 'big games' zonder moeite kan spelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee niet echt
Ga je overklokken?
Daar wil ik liever niet teveel aan klooien
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag horen welk verschil ik qua prestaties kan verwachten tussen mijn twee opties en als optie 2 inderdaad beter blijkt en ik het een klein beetje kan finetunen dan hoor ik dat ook graag. Ik ben oorspronkelijk een console gamer. Een jaar geleden een steamdeck gekocht die ik nu docked en via linux gebruik. Ik sta versteld hoeveel dat ding wel niet aankan maar ben wel klaar voor een flinke upgrade.
Als ik informatie vergeten ben te geven wat belangrijk is, laat het dan vooral weten
Optie 1
CPU: Intel Core i7 12700F
RAM: 32GB DDR4
Motherboard: Asus PRIME B760M-A WIFI D4
Graphics: GeForce RTX 4060ti 16GB
Storage: 1TB NV2 SSD
1X HDMI, 3XDisplayPort
Optie 2
CPU: AMD RYZEN 7 7700X
RAM: 32GB DDR5 6000MHZ
Motherboard: INTEL B650 ATX
Graphics: RADEON RX 7600 XT 16GB DUAL OC
Storage: ARES 2TB NVMe SSD
Additional Storage: SEAGATE BARRACUDA 2TB HDD 6GB/s 7200 RPM
Dit wordt mijn gaming PC. Ik speel graag Baldurs Gate 3, Modded Skyrim, Cyberpunk 2077, Dragon's Dogma 2 en dan wat kleinere indies games. Daarnaast speel ik graag D&D online maar dat zou niet zoveel moeten vergen. Ik ben ook nogal een foto verzamelaar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van zo'n 2000 euro. Moet er echter bij vermelden dat ik niet in Nederland (of Benelux) woon. Ik heb daarom op het moment 2 specifieke opties die ik kan kopen. Optie 1 is kant en klaar en kan ik (momenteel) niet echt aanpassen, optie 2 is waar ik naar neig maar hoor graag wat advies
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behalve mijn toetsenbord, scherm en muis niet nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil er zo min mogelijk aan doen de komende tijd en er op kunnen rekenen dat ik de komende 'big games' zonder moeite kan spelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee niet echt
Ga je overklokken?
Daar wil ik liever niet teveel aan klooien
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag horen welk verschil ik qua prestaties kan verwachten tussen mijn twee opties en als optie 2 inderdaad beter blijkt en ik het een klein beetje kan finetunen dan hoor ik dat ook graag. Ik ben oorspronkelijk een console gamer. Een jaar geleden een steamdeck gekocht die ik nu docked en via linux gebruik. Ik sta versteld hoeveel dat ding wel niet aankan maar ben wel klaar voor een flinke upgrade.
Als ik informatie vergeten ben te geven wat belangrijk is, laat het dan vooral weten
Optie 1
CPU: Intel Core i7 12700F
RAM: 32GB DDR4
Motherboard: Asus PRIME B760M-A WIFI D4
Graphics: GeForce RTX 4060ti 16GB
Storage: 1TB NV2 SSD
1X HDMI, 3XDisplayPort
Optie 2
CPU: AMD RYZEN 7 7700X
RAM: 32GB DDR5 6000MHZ
Motherboard: INTEL B650 ATX
Graphics: RADEON RX 7600 XT 16GB DUAL OC