Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
6-7 jaar geleden heb ik mijn eigen build gekocht, destijds helemaal prima. Helaas lijkt het systeem te zijn gestorven afgelopen week.
Ik doe er vanalles op, the usual, spellen spelen zoals League of Legends en wat andere spellen, allemaal op 1080 is voldoende(ondanks dat ik wel een 1440 UltraGear scherm heb), maar heb ook een PS5 ernaast. Verder gebruik ik ook programma's als Sketchup weleens.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn absolute budget is max. 700 euro, maar ik twijfel vooral om naar echt budget te kijken omdat ik het liefste echt bang for buck wil. Ben geen die hard gamer meer en die tijd heb ik ook niet, dus ben ook naar tweedehands aan het kijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn vorige systeem was:
Naar mijn idee zijn alleen de harde schijf en SSD en de kast nog te gebruiken, de rest is wel echt oud en ik vermoed dat het aan vervanging toe is. Wellicht dat de videokaart het nog doet maar dat kan ik niet controleren want de pc gaat niet meer in.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk alles prijs/kwaliteit nodig te hebben en zeker niet de hoogste eisen. De PC is echt voor recreatief gebruik en af en toe te gamen, dus bespaar liever wat geld maar het systeem moet wel langer meegaan zodat ik pas over 6/7 jaar of langer weer naar iets nieuws hoef te kijken(goedkoop is duurkoop
).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals te zien heeft/had mijn vorige pc een Rx480 AMD, ik heb in het begin veel slechte ervaring gehad met de firmware en duurde lang voordat de kaart stabiel werd. Mijn voorkeur gaat daarom ook uit naar Nvidia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huidige N300 kast is prima te gebruiken, stil en energiezuinig zou leuk zijn maar zijn geen harde eisen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb op dit moment vooral heel veel twijfel, moet ik tweedehands nemen? Moet ik nieuw? Moet ik niet iets meer budget vrijmaken om future proof te zijn?
Ik heb vooral nu gegekeken naar de BBG Desktop voor 1080p, maar qua performance is dat volgens mij ver boven wat ik er mee ga doen en ook voornamelijk gefocust op gaming, terwijl ik ook een snelle CPU belangrijk vindt voor Sketchup of i.d.:
Kom uit op dit lijstje:
edit: moederbord toegevoegd en RX 6600 ipv 4060
6-7 jaar geleden heb ik mijn eigen build gekocht, destijds helemaal prima. Helaas lijkt het systeem te zijn gestorven afgelopen week.
Ik doe er vanalles op, the usual, spellen spelen zoals League of Legends en wat andere spellen, allemaal op 1080 is voldoende(ondanks dat ik wel een 1440 UltraGear scherm heb), maar heb ook een PS5 ernaast. Verder gebruik ik ook programma's als Sketchup weleens.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn absolute budget is max. 700 euro, maar ik twijfel vooral om naar echt budget te kijken omdat ik het liefste echt bang for buck wil. Ben geen die hard gamer meer en die tijd heb ik ook niet, dus ben ook naar tweedehands aan het kijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn vorige systeem was:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-6400 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 480 8GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (CMR, 64MB cache, 7200rpm), 1TB | € 55,64 | € 55,64 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master N300 (Closed) | € 58,22 | € 58,22 |
| 2 | Geheugen intern | Crucial CT8G4DFD8213 | € 116,58 | € 233,16 |
| 1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 347,02 | ||
Naar mijn idee zijn alleen de harde schijf en SSD en de kast nog te gebruiken, de rest is wel echt oud en ik vermoed dat het aan vervanging toe is. Wellicht dat de videokaart het nog doet maar dat kan ik niet controleren want de pc gaat niet meer in.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk alles prijs/kwaliteit nodig te hebben en zeker niet de hoogste eisen. De PC is echt voor recreatief gebruik en af en toe te gamen, dus bespaar liever wat geld maar het systeem moet wel langer meegaan zodat ik pas over 6/7 jaar of langer weer naar iets nieuws hoef te kijken(goedkoop is duurkoop
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals te zien heeft/had mijn vorige pc een Rx480 AMD, ik heb in het begin veel slechte ervaring gehad met de firmware en duurde lang voordat de kaart stabiel werd. Mijn voorkeur gaat daarom ook uit naar Nvidia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huidige N300 kast is prima te gebruiken, stil en energiezuinig zou leuk zijn maar zijn geen harde eisen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb op dit moment vooral heel veel twijfel, moet ik tweedehands nemen? Moet ik nieuw? Moet ik niet iets meer budget vrijmaken om future proof te zijn?
Ik heb vooral nu gegekeken naar de BBG Desktop voor 1080p, maar qua performance is dat volgens mij ver boven wat ik er mee ga doen en ook voornamelijk gefocust op gaming, terwijl ik ook een snelle CPU belangrijk vindt voor Sketchup of i.d.:
Kom uit op dit lijstje:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-12400F Boxed | € 128,99 | € 128,99 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3) | € 88,- | € 88,- |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Fighter AMD Radeon RX 6600 8GB GDDR6 | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,55 | € 29,55 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 116,90 | € 116,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM710 1TB | € 62,90 | € 62,90 |
| Totaal | € 684,24 | |||
edit: moederbord toegevoegd en RX 6600 ipv 4060
[ Voor 3% gewijzigd door assn op 09-04-2024 17:08 ]
:strip_exif()/f/image/SZa4UZnkjDTHfa0C0iAXXsRj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kF7QLZrf1uhHkloHVcSKrv64.jpg?f=fotoalbum_large)