Highpoint Raid/ata 100 controler en 5 ide?

Pagina: 1
Acties:

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:11
Ok, Het volgende.
Ik heb een abit bx 133 raid met een highpoint ata 100/raid controler. Ik heb 3 harddisken waarvan 2 pio 4 en een UDMA. Ik heb dus 2 ide poorten en 2 raid/ata dingen. Ik heb net een ide brander gekocht en ik had al een ide cd-rom speler. Mijn vraag is nu; Kan ik mijn UDMA harddisk op een raid controler aansluiten en hierdoor een ide vrijmaken zodat ik mijn fikker kan aansluiten zonder een harddisk hiervoor in te moeten leveren? Of kan ik die fikker (Lite-on 12-10-40) op de raid aansluiten of allebei? Wat kan ik het beste doen zonder een harddisk te verliezen? (5 ide apparaten namelijk voor de duidelijkheid.) Geen harddisk is precies het zelfde, ze zijn allemaal verschillend. Mijn cd-rom speler is ook UDMA.
Wie helpt mij met de meest effieciente oplossing?
b.v.d.

Uncomfortable silence can be so loud...

Verwijderd

De HPT370 controller support met een nieuwe BIOS alleen nog maar non-Atapi apparaten, dus CDROM's aansluiten op de HPT370 kan niet meer.
De UDMA HD kun je gewoon op de RAID aansluiten, de rest zou ik op de gewone IDE controller aansluiten

• erickov
DUs je kan 1 hdd op een raid controler aansluiten?
Als ik dit nu zomaar verander, krijg ik dan geen problemen met Windows XP? Moet ik nog iets van speciale drivers installeren onder XP ofzo?

• erickov
Ok, Ik heb net geprobeerd om mijn UDMA hdd aan te sluiten op de controller. Hij vind hem in de bios en xp start ook op totdat ie vastloopt in het scherm met die heen en weer bewegende blauwe balk. Het scherm veranderd in een blue screen en geeft mijn systeem een halt.
Weet iemand hoe dat komt? Misschien moet ik in de bios van de Highpint controller de hdd instellen op UDMA 1? hij stond nu op 2 namelijk...

/update
Ik heb net ook ff op UDMA 1 geprobeerd en dat heeft niet geholpen...

Iemand anders nog oplossingen?

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

je hebt xp niet opnieuw geinstalleerd? dat is denk ik wel aan te raden als je een hd verplaatst

correct me if im wrong

• erickov
Is al voor elkaar. Eerst in xp de highpoint drivers installen. hd. comp uit. Hd aansluiten, comp aan en genieten maar. :)

Pagina: 1