Energie rekening onverklaarbare kosten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokka
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-09 00:57
Mijn vraag

We hebben sinds de jaarnota van 2022 een nieuw veld op de rekening van Eneco genaamd (Warmte, Toon, abonnementen, overige kosten en kortingen) en er is niemand die het kan, of wilt uitleggen. Als ik met Eneco bel, wordt er alleen vaag verteld, "dat is je verbruik" en kort daarna wordt er opgehangen door vrij onbeleefde medewerkers.

Nou ben ik al bezig met een klachtenbrief, maar ik wou graag wat advies inwinnen, in het geval dat iemand anders dit ook meegemaakt heeft.

Om de situatie in wat meer context te plaatsen, wij zijn met zn 2en in een flat, en het verbruik is heel laag, verwarming gaat nooit aan, douchen is altijd kort met lauw water etc etc...

Een familie van 5 met 2 babies die boven ons woont, betaal ongeveer een 3rde van wat wij betalen, en krijgen nog geld terug ook.

Hoe kan het verschil zo groot zijn, en heeft iemand anders hier toevallig ervaring mee?

Avast bedankt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qea51IIk1O5YA3pUG21aJf1WFhY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HD3uUjFnVjucijfQBIZuzm3Z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GyYEynwIGRy2kl-ncrrqtT2X54=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FCFeg2VsJ0zlbHYaCFVo9BLz.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:07
@Sokka
En wat is je verbruik? En je tarieven? Dus per KWh. En Gas verbruik?
Wat andere betalen zegt helemaal niks namelijk.

Heb je Toon? Daar betaal je voor p/m.

Dit korte plaatje valt weinig over te zeggen.

Maak even een goed overzicht van je verbruik per jaar.
En je tarieven.

[ Voor 21% gewijzigd door corporalnl op 09-04-2024 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:23
Het moet toch gewoon duidelijk zijn wat overige kosten betekenen? Hier kan je alles onder zetten en je wilt gewoon weten hoe het bedrag is opgebouwd.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:07
Dat staat ook meestal op de jaarnota. Is meestal een document van meerdere pagina's waar verder naar beneden het uitgelegd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 19:41
Ik neem aan je gasverbruik? Iets van een warmtenet of blokverwarming oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:14
Ik heb hier een nota liggen van ruwweg dezelfde periode. De tabel op je eerste foto staat hierbij op pagina 3, maar de totale nota is 12 pagina's lang.

Elk van de regels in de tabel heeft verderop een nadere specificatie. Bij komt de specificatie over 'Warmte, Toon, enz...' helemaal aan het einde pas, op pagina 12:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xYAFJul.png
Klopt in dit geval, enige wat hier van toepassing is, is dat de maandelijkse nota's per post gestuurd worden denk ik.

Op pagina 7 staat bij mij een begrippenlijst:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kHhg8bY.png

Geen idee wat de hoogte van die kosten zouden moeten zijn, maar misschien heb je ongemerkt via Eneco het onderhoud van je CV lopen sinds een tijd?
Bij mijn ouders is het toevallig een tijdje terug ook gebeurd dat hun vaste CV-bedrijfje ineens was overgenomen door een grote energieleverancier.

Edit:
Klikbare linkjes uit de begrippenlijst:
• Warmte, Koude en Warmtapwater: www.eneco.nl/warmte
• Toon: www.eneco.nl/toonsupport
• Verwarmingsapparatuur en onderhoud: www.eneco.nl/cv-en-onderhoud

[ Voor 10% gewijzigd door Melkunie op 09-04-2024 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

rjong5

?

Abonnement op de Toon thermostaat kost in elk geval maar 4,5 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltheseFalcon
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Sokka schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:29:
Mijn vraag

We hebben sinds de jaarnota van 2022 een nieuw veld op de rekening van Eneco genaamd (Warmte, Toon, abonnementen, overige kosten en kortingen) en er is niemand die het kan, of wilt uitleggen. Als ik met Eneco bel, wordt er alleen vaag verteld, "dat is je verbruik" en kort daarna wordt er opgehangen door vrij onbeleefde medewerkers.

Nou ben ik al bezig met een klachtenbrief, maar ik wou graag wat advies inwinnen, in het geval dat iemand anders dit ook meegemaakt heeft.

Om de situatie in wat meer context te plaatsen, wij zijn met zn 2en in een flat, en het verbruik is heel laag, verwarming gaat nooit aan, douchen is altijd kort met lauw water etc etc...

Een familie van 5 met 2 babies die boven ons woont, betaal ongeveer een 3rde van wat wij betalen, en krijgen nog geld terug ook.

Hoe kan het verschil zo groot zijn, en heeft iemand anders hier toevallig ervaring mee?

Avast bedankt

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik doe een aantal aannames:
1: Je huis is gasloos. Ik zie namelijk geen gasverbruik op de rekening.
2: Je huurt een electrische boiler of een ander duur apparaat bij Eneco. Ik baseer bij dit op de hoogte van de post Warmte, Toon (etc..). Hieronder vallen ook servicekosten voor onderhoud van de installatie en de huur van de slimme thermostaat.

The stuff that dreams are made of

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:43

de Peer

under peer review

Sokka schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:29:
Mijn vraag

Avast bedankt

[Afbeelding][Afbeelding]
Dan hebben ze een beter contract afgesloten blijkbaar.
Ik zie niets geks in de door jou aangeleverde data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:18
Puur een gok, maar ik zag variabel staan. Betekend dat je geen vaste prijs hebt.

Wij zjn toen meteen vertrokken toen we per m3 gas 3,14 moesten gaan betalen. Wij gingen daardoor ook naar een maandbedrag van 350+

Ik gok dat je maandtermijn daardoor zo hoog was. Dit zou je echt even op je jaarnota moeten controleren, daar zie je alle bedragen staan per periode en verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:24
Heb je stadsverwarming?

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1