Nou word ik knetter...

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:50

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Okee: MSI K7T Turbo R, AMD Tbird 1,1 Ghz.

Nou heb ik een SB-Live en elke keer als ik iets met directX doe (filmpje of 3d spelletje, of gewoon de diag), hangt of reset de PC.

Ik heb reeds de bios+mobo drivers vernieuwd. Ik wordt hier helemaal lijp van (en ik haat onboard soundcards...)

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Hmmm, ik geloof dat dit een bestaand en ook reeds bekend probleem is, ik weet het fijne er niet van, maar ik zou zeggen, probeer de site van msi eens, en probeer de search eens, volgens mij is dit namelijk eerder vooorbij gekomen...

Voor de rest kan ik je niet helpen, succes!

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 15:23 schreef sebastius het volgende:
Okee: MSI K7T Turbo R, AMD Tbird 1,1 Ghz.

Nou heb ik een SB-Live en elke keer als ik iets met directX doe (filmpje of 3d spelletje, of gewoon de diag), hangt of reset de PC.

Ik heb reeds de bios+mobo drivers vernieuwd. Ik wordt hier helemaal lijp van (en ik haat onboard soundcards...)
Als ik het goed begrijp is die SB live onboard ??

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Ik heb een hoop gekke dingen gezien, maar er zijn geloof ik geen SB-Lives onboard, en zeker niet bij een MSI K7T Turbo R bord..

Verwijderd

Deinstalleer die dos emulatie/drivers reut voor je soundblaster. Sinds ik dat heb gedaan is mijn systeem echt 100 maal stabieler en hij sluit zelfs helemaal goed af nu. (vroeger bleef hij hangen bij "u kunt u computer uitzetten")

Hoe?:

SYMPTOMS
How to Disable the SB16 Emulation in Windows 98

RESOLUTION
Right click on the My Computer icon and choose Properties. The System Properties window should open. Click on the Device Manager tab. Click on the plus sign next to Creative Miscellaneous Devices. Highlight Creative SB 16 emulation and click the Properties button. Under the General tab you will see a Device Usage category. This will towards the bottom of the page and there are two options that you can select: Exists in all hardware profiles and Disable in all hardware profiles. Check the box next to disable and uncheck the box next to exists. Click Ok. Close the System Properties window.

Click the Start button and then click Run. Type CTSYN.INI and then click Ok. This will open the file in notepad. Find the line that says SBEnable=true. Delete the word true from this line and type false in its place. Click the File pull down menu in the top left corner and then click Save. Close the Ctsyn.ini window.

Click the Start button and then click Run. Type MSCONFIG then click Ok. This will open the System Configuration Utility. If you see a message that says Environment variables were found in the legacy files... just click on Ok and the System Configuration Utility will open. Click on the Autoexec.bat tab. Find the line C:\Progra~1\Creative\Sblive\dosdrv\SBEINIT.com and uncheck the box to the left of it. Click on Ok and you will be prompted to restart your computer. Click yes.

Suc6 :)

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Aha. Houd ik even in me achterhoofd...

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:33

Speedy-J

AMD Enthusiast

Bios 2.7 erop knallen dan is het meeste gedonder voorbij

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• sebastius

sebastius

Topicstarter
ik heb bios 2.9, geloof ik.

Verwijderd

On Board Sound = disable in de BIOS??

Ik weet het niet helemaal uit m'n hoofd maar ik heb ergens gezien dat je deze instelling zo moest hebben staan in je BIOS..

Verder zijn er twee aparte sub-menu's in de BIOS (als ik me het goed herinner tenminste) waar instellingen staan voor die on-board sound.

Soms moet je even helemaal naar beneden scrollen !

Misschien dat het helpt..

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Onboard sound stond dus uit. Had ik meteen gedaan.

Het gekke is, die PC heeft het dus een paar dagen gedaan, na de installatieproblemen (die uiteindelijk opgelost waren)maar ik krijg hem nu niet meer goed.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

bij sommige mobo's moet je hem in Bios plus met jumpers uitschakelen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Geloof me, die onboard staat echt uit. Jumpers heeft dat ding niet. En daar ligt het probleem niet. Probleem is de SB-Live insteekkaart die zich niet houdt aan de PCI busspecificaties.

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Laat me raden, je heb een Geforce 2 MX of GTS ??? ;)

Ad Astra Per Aspera

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Nee, Riva TNT2 (in de vorm van een Viper 770 non-ultra)

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

owkee, bijna goed ( is ook Nvidia based ) --> dat gaat niet samen met SB-Live ... haal die Live! er maar eens uit, of neem een andere videokaart, dan zul je zien dat al de problemen over zijn.. ! :9

Ad Astra Per Aspera

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Ja, maar...

Die kaarten zaten samen in mijn vorige pc... (mijn amd 400 mhz socket 7...) :? :?

En inderdaad, zonder sblive doet de pc het nu prima, behalve dat het geluid zoooo kut klinkt...

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

hmmmm dat is inderdaad wel vreemd... ik heb zelluf problemen gehad met SB-LIVE! en GeForce II MX en GTS in drie verschillende PC ( d.w.z. drie verschillende mobo's ) en bij mij ging het drie keer niet goed ... maar er zijn inderdaad ook mensen waarbij het systeem met beide draait als een zonnetje.. bij welke combi het precies misgaat weet ik niet, maar het gaat wel vaak mis ;( ...

offtopic:
Ikzelf heb nu een DMX X-Fire 1024 geluidskaartje, en sindsdien is alles perfect ...

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Is die Via-bug patch er ook overheen gegaan? He weet wel, die bug in via 133 chipsets die helemaal niet met SB overweg kon? Dat zou het ook kunnen zijn.

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 09 september 2001 16:38 schreef Kuijpmans het volgende:
hmmmm dat is inderdaad wel vreemd... ik heb zelluf problemen gehad met SB-LIVE! en GeForce II MX en GTS in drie verschillende PC ( d.w.z. drie verschillende mobo's ) en bij mij ging het drie keer niet goed ... maar er zijn inderdaad ook mensen waarbij het systeem met beide draait als een zonnetje.. bij welke combi het precies misgaat weet ik niet, maar het gaat wel vaak mis ;( ...

offtopic:
Ikzelf heb nu een DMX X-Fire 1024 geluidskaartje, en sindsdien is alles perfect ...
klopt, de man van mijn oudere zus heeft er problemen mee gehad (geforce3 en sb live)

ik heb gelukkig ook een DMX X-Fire <- roeleert

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:08
Op zondag 09 september 2001 17:43 schreef swipe het volgende:

[..]

klopt, de man van mijn oudere zus heeft er problemen mee gehad (geforce3 en sb live)

ik heb gelukkig ook een DMX X-Fire <- roeleert
offtopic:
Man van mijn zus = zwager :) :) :)

Flickr PSN ID= cheironnl

• Speedy-J
  • Laatst online: 08:33

Speedy-J

AMD Enthusiast

Probeer die bios 2.7 nou es ! :)
Ik heb er ook zwaar last van met hoger dan 2.7

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Sb Live! + nvidia = niet goed??
vaag!!
Ik heb m'n viper770 nu al in 2 comps samen gehad met een SBlive en nooit problemen gehad..

Heb ik nou gewoon onwijs veel geluk of.....

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 15:36 schreef sebastius het volgende:
Ik heb een hoop gekke dingen gezien, maar er zijn geloof ik geen SB-Lives onboard, en zeker niet bij een MSI K7T Turbo R bord..
Kgeloof dat ze er wel zijn.. maar oke ik heb je post verkeerd gelezen

Verwijderd

NVidia + Sb Live! problemen lijken mij ook stug, heb hier al 2 jaar een Guillemot TNT2 Ultra met een SB Live! draaien zonder problemen.

Verwijderd

welke windows? draai je,
ME heeft problemen met sb nieuwe driver voor sb bij creative.com halen??

suc6

• Bezulba
  • Laatst online: 24-08 13:00

Bezulba

Formerly known as Eendje

volgens mij waren het problemen tussen via en sblive... dat die 2 tegenmekaar aan lopen te schoppen..

kheb er zelf ook last van gehad.. maar na een hele reeks patches doet ie het nu toch weer redelijk

blup

Verwijderd

Laat me raden, op de MSI K7T Turbo zit een Via KT133.
Deze chipset heeft problemen met directx, heb je de via AGP patch geinstalleerd? Of de Via 4in1 drivers? Zo niet zou ik dat maar eens doen, dan kunnen je problemen wel eens als sneeuw voor de zon verdwijnen. En volgens mij sit je SB in PCI slot drie gok ik?!

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Dat PCI slot 3 weet ik niet zeker, maar ik heb wel de 4in1 drivers gedaan (zit daar die agp dingus niet in dan?)

Maar ik erger me nu al teveel aan dat ding, die sblive rot ik er uit (ik kan hem voor 100 piek verkopen...)

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Op welke PCI sloten moet ik letten?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Ik heb ook een soort gelijk probleem alleen in mindere mate.
Specs: KT7-R, Live, TNT2(wel ultra, det 7.58) & Win2K(SP2), heel af en toe krijg ik gewoon een freeze in games, kan ik nix meer doen alleen een harde reset helpt, zelfs onder Win2k, dus moet het een hardware/driver probleem zijn.

Nou alle kaarten hebben alle sloten al eens gezien, andere drivers geprobeerd (zover die er zijn voor de Live) maar heb er nog steeds last van. Soms gebeurt het gewoon 3x achter elkaar soms een dag niet maar het is vet irri :(

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Daarom gaat SBLIVE bij mij raus. Terratec DMXFire 1024...

Verwijderd

Heb hier ook een combi Via + Geforce mx + SbLive. Nergens problemen mee.
Volgens mij ook nog nooit gehad.

Succes

Verwijderd

Ik heb een Epox EP-D3VA Dual FC-PGA, met een Via apollo pro chipset, het is algemeen bekend dat er de nodige bugs in de VIA chipsets zitten, daarnaast bijten de SBLive! en de NVidia chipsets elkaar nogal eens, bij mijn mobo had ik in eerste instantie dat ie helemaal niets deed als ik er power op zette (nieuw plankje). Na heel veel vijfen, zessen en zevens (en veel zwarte koffie, grijze haren en hoge bloeddruk) heb ik 'm toen Alive!!! gekregen, maar dat was zonder m'n 2 nieuwe 256MB geheugenmodules, maar met m'n ouwe. Uiteindelijk kon ik met 1 van m'n nieuwe 256mb DIMMS in slot 1 gewoon werken, maar owee als die 2e erin ging. Dan was het af over uit en BSOD. Toen men ik wat aan het gochelen gegaan met m'n PCI kaarten en dat leverde succes op. Nu werkt ie 100% oke! Zelfs m'n Geforce2 MX 200 op 4x AGP, alleen moet ik 3D Mark 2001 dan niet opstarten.....

Voor issues met via chipsets smurf naar http://www.viahardware.com !!!! Nee, dit is geen VIA site, maar een "gebruikers" site.

Verwijderd

Ik was van plan een msi 266pro (met via chipset dus) te kopen in combinatie met een sblive en gforce, maar dat lijkt me dus niet zo'n goed idee als ik dit topic lees. ;) Heeft iemand ervaring met deze combinatie?

Verwijderd

Gewoon kopen, is toch een uitdaging om het werkend te krijgen.

Verwijderd

tja, wat is het alternatief, een asus met amd chipset ? :?

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Gewoon die SBlive niet gebruiken, maar een Terratec DMXFire 1024 erin.

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 19:38
kweenie welk north/southbride erop zit. Maar er zit gewoon wat probleempjes in de 686b southbridge. Heb je een amd dan moet je ff een patch installeren voor je AGP shit (staat meestal wel op moederbord CD-tje (anders ff google zoeken)
Verder is het verstandig om PCI latency patch te installeren.
Pagina: 1