wifi netwerk verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo99
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-01 15:23
Mijn vraag
Kreeg dame aan de lijn met heel vreemd probleem....toch voor mij want heb diverse zaken bekeken maar geraak er niet uit.
Paar weken terug overgeschakeld naar Fiber Flex S met Proximus Home 7xxxx.
Bij haar verbindingen staat er ook nog Wifi 2.4.xxxx....doch deze is reeds jaren buiten gebruik.
Regelmatig wordt haar verbinding verbroken en probeert die verbinding te maken met die Wifi2.4.xxxx.
Natuurlijk niet mogelijk, staat als vergeten en hebben géén code. Na korte tijd terug verbinding met home 7xxxx.
Ga naar instellingen en bekijk netwerk en internet - Wifi
Daar staan ze nog allebei.
Ga dan zien bij bekende netwerken beheren en zie dan enkel home 7xxxx....
dus die wifi 2.4.xxxx kan ik via deze weg niet verwijderen.
Is er nog een andere mogelijkheid?
Of kan een geïnstalleerd spel ( Scrabble online spelen ) de boosdoener zijn.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
.Windows 11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:48
Ik moet toegeven dat ik je vraag niet volledig begrijp, maar mocht je een 'oud' wifi profiel willen verwijderen kan je:
netsh wlan delete profile name= "xxxxxx" (waar xxxxxx naam van het profiel is) draaien in een elevated prompt.
Mocht je de naam niet weten: netsh wlan show profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt, als ik het zo lees, nog ergens een WiFi router staan die het oude netwerk (SSID) uitzendt. Of iemand in de buurt heeft de naam van het netwerk overgenomen.
Regelmatig wordt haar verbinding verbroken en probeert die verbinding te maken met die Wifi2.4.xxxx.
Dit kan alleen als de computer al bekend is met het netwerk. Waarschijnlijk heb je hem toch nog ergens in de opgeslagen netwerken in Windows staan.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
stijnos1991 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:21:
Ik moet toegeven dat ik je vraag niet volledig begrijp, maar mocht je een 'oud' wifi profiel willen verwijderen kan je:
netsh wlan delete profile name= "xxxxxx" (waar xxxxxx naam van het profiel is) draaien in een elevated prompt.
Mocht je de naam niet weten: netsh wlan show profile
En voor de duidelijkheid: Dit voer je dus in in een command shell. Start -> Zoeken naar "CMD" en die als Administrator uitvoeren.

edit:
Instructie aangepast; Hij moet natuurlijk wel als administrator gestart worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 09-04-2024 15:24 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron