€2000,- gaming PC - bouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBW
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 26-04-2024
Nieuw in de wereld van PC-gaming. Ben altijd een console gebruiker geweest en sinds een paar weken serieus aan het nadenken om een gaming pc te bouwen. Mijn vrienden zijn allemaal al overgestapt en nu moet ik er dan toch echt aan geloven. Ik zelf heb niet veel maar een beetje verstand van hoe het allemaal werkt en waar uit te kiezen dus vandaar deze topic.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik ben van plan om vooral games erop te spelen. Competitie games zoals CoD of csgo en adventure games.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Mijn budget is €2,000 euro - er iets boven is geen probleem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Monitor is al aanwezig. Dit is een 165hz 27” IPS panel. Asus TUF.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Mijn doel is om games te spelen op 1440p of 2K volgens sommige. Een sterke videokaart die het allemaal aan kan en een cpu die er mee gepaard gaat.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Van vroeger kan ik mij herinneren dat Nvidia de go-to was, maar ik zie nu toch echt veel AMD voor bij komen met zeer goeie prijzen en performance. Ik sta open voor beide merken zoals je in mijn lijstje beneden zult zien.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Moet games op 1440p 2k kunnen spelen zonder moeite. Het maakt mij niet zo veel uit hoe alle componenten eruit zien - kwa styling enzo. Zolang het maar lekker werkt. RGB maakt mij voor de rest ook niet veel uit.

Ga je overklokken?

Was ik niet van plan - wellicht in de toekenning.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik ben nieuw in deze wereld en hoop dat ik geen slechte aankopen doen. Ik wil een systeem dat voor de komende jaren lekker meegaat. Ik heb een lijstje gemaakt na het kijken van andere builds en videos online. Ik hoor graag wat er kan veranderen en wat anders zou kunnen. Ik was in eerste instantie uitgegaan van een RTX 4070 super maar zie ook andere kaarten voorbijkomen die binnen mijn budge vallen.

Hier de lijst: https://nl.pcpartpicker.com/list/j2M834

Dit is mijn oude lijst die al veranderd is door een vriend: https://pcpartpicker.com/list/pXwtyg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BomBer_BeN
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-06 14:43
ik ben zelf met een lijst bezig voor een nieuwe pc.
als je daar een ryzen 7 7800x3d pakt scheelt alweer wat euro's en bijvoorbeeld een andere case.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCeCtKQPthu7NMDwXarJBywi2lc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ViuBZTOBhXxI5gyAhZFLU8XB.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:39
Ik zou zeggen: zoiets: Best Buy Guide: De beste 1440p-game-pc

dat komt redelijk overeen met wat je al hebt gekozen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:18
We zien hier graag lijstjes van onderdelen gelinkt in de pricewatch. Dat voorkomt dat we met z'n allen overal naar toe moeten klikken en zoeken. Nu ga ik in elk geval niet alle items per stuk bekijken.

Maar in het algemeen kan je stellen: Inderdaad een 7800X3D aangezien gamen het enige performance doel is en je geeft veel geld uit aan koelfans. Met dit (ruime) budget zou de videokaart minimaal een 7900XT(X) moeten zijn of een 4080 Super waarbij de keus voor een 7900GRE echt geen verkeerde is maar het budget laat meer ruimte over bij een juiste keuze van de andere onderdelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Therazor op 09-04-2024 14:54 ]

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+