Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim555
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-05-2024
Dag,

Ik heb recentelijk deze panelen aangeschaft om ze op een platdak te installeren in portrait modus. De panelen zijn ong. 210x104cm. De onderconstructie is Blubase portrait zuid.

Nu had ik me niet gerealiseerd dat Blubase officieel maar tot een lengte van 185 ondersteund in portrait modus. De panelen steken dus een centimeter of 30-40 uit (zie foto). De achterplaat zit dus ook 30-40 cm naar binnen vanaf de rand gezien. Ik kan in de paneel specs niets vinden over de mechanische ondersteuning maar vind de paneel constructie zelf niet heel stevig aanvoelen zonder ondersteuning aan het einde.

Ik vraag me dus af of dit zo zonder problemen te installeren is of dat dat op den duur problemen gaat geven door torsie in de panelen vanwege de wind.

Groet
Pim

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:08
De mounting holes zitten op 447 mm vanaf de rand van het paneel. Dat is dus verder dan dat jij gaat oversteken. Probleem opgelost?
Je mag er toch vanuit gaan dat ondanks dat niemand ooit die mounting holes gebruikt, ze daar wel zitten omdat dat ongeveer het punt is om ze te bevestigen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts