AI rendered rotzooi in "Minisforum portable moninor" item

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
nieuws: Minisforum introduceert zijn eerste draagbare touchscreenmonitor voor...

Mezelf even quoten:

Jerie in 'Minisforum introduceert zijn eerste draagbare touchscreenmonitor voor 209 euro'
Dit lijkt me AI troep of op z'n minst renders.

Het ziet er net te gelikt uit. Of niet :+ kijk naar dit plaatje en dan de speakers: https://tweakers.net/i/nj...20314.jpeg?f=imagegallery

De rechterspeaker zit dichter bij het toetsenbord dan de linker. Deze zit zelfs deels in het toetsenbord. Bij een 'echte' Macbook zit dit links en rechts op dezelfde afstand. Daarnaast zijn de gaatjes te groot. Daar gaat dan rommel in zitten.

Ik zou ook niet kunnen plaatsen wat voor een versie deze Macbook zou zijn. De bezel doet vermoeden ergens midden jaren '10. Het zijn in ieder gevaal zeker geen ARM versies.

PS: de hand klopt ook niet. Probeer het maar eens na te doen deze houding. De middelvinger loopt niet goed over.
@LFranxWind volgens mij heb je je in de luren laten leggen. Ik persoonlijk hoef dit in ieder geval niet te zien bij een item van een nieuw product.

edit:
Het betreft minstens deze exemplaren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hG-4WMk2cE_TWR3vCDJLsMyJh_A=/i/2006620314.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvLX4J8ijA_zAeARCoe6Y1uw6hg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/i/2006620310.jpeg?f=imagegallery

Bij foto met hand zijn de knokkels en dat vlekje aan de rechterkant van touchpad ook 'bijzonder'.

[ Voor 11% gewijzigd door Jerie op 10-04-2024 16:33 . Reden: Foto's ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:06

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Dat Minisforum ervoor kiest zulke gare renders te gebruiken betekent niet dat het product niet bestaat of dat we ons 'in de luren laten leggen'. Ze hebben er namelijk gewoon een productpagina van gemaakt.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
TijsZonderH schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:48:
Dat Minisforum ervoor kiest zulke gare renders te gebruiken betekent niet dat het product niet bestaat of dat we ons 'in de luren laten leggen'. Ze hebben er namelijk gewoon een productpagina van gemaakt.
..maar dat het product niet bestaat beweer ik niet. Dat product komt er vast aan.

Wat ik beweer is dat je zo'n AI render niet moet willen gebruiken. Want die is niet representatief.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Volgens mij is mijn post iets anders opgevat dan ik bedoelde. Ik wilde graag aankaarten of het done of not-done is dat Tweakers AI rendered foto's gebruikt bij de release van een nieuw product. Bestaat hier redactioneel beleid over?

Ik wilde niet de indruk wekken dat het een nep product betreft (hoogstens dat bepaalde functionaliteit / demonstratie discutabel is, wat ook al in de comments is opgemerkt door in ieder geval 1 iemand). Ik bedoelde 'in de luren laten leggen' ook zeker niet beledigend. Hiervoor mijn excuses aan @LFranxWind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LFranxWind
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

LFranxWind

Redacteur
Bedankt voor je uitleg @Jerie en excuses aanvaard :) . Ik heb de afbeeldingen gebruikt die op de productpagina van Minisforum staan, maar achteraf kan ik ook inzien dat geen beeld soms beter is dan slecht beeld. Maar in de avonduren werk ik vaak alleen en moet ik op dat moment een keuze maken. Wat redactioneel beleid betreft: ik heb geen idee of we een beleid hebben over het gebruik van AI-renders die door fabrikanten worden geleverd. Zoals @TijsZonderH al heeft gezegd, Minisforum vond deze afbeeldingen blijkbaar goed genoeg.