Crypto kwijt?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans59
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-04-2024
Mijn vraag
Crypto naar mijn wallet die niet wordt ondersteunt...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Mobiel
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb BNB bep20 overgemaakt vanuit mijn Trust wallet naar mijn Ethereum adres van mijn ZenGo wallet. Zengo ondersteunt echter geen BNB Bep20 dus ondanks dat de overschrijving succesvol is zal deze nooit aankomen.
Ik met BscScan zien dat er wel blocks worden opgebouwd, maar dat gaat zo traag dat het ruim 3 jaar duurt voordat alle blocks zijn opgebouwd. Zowel Trust als ZenGo zeggen niets voor mij te kunnen doen. ben ik mijn crypto kwijt of weet iemand een oplossing?

Beste antwoord (via Frans59 op 09-04-2024 18:51)

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 19:18
Frans59 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:55:
[...]

Kraken account geopend en mijn dogecoin bij Blox verkocht en op Kraken weer gekocht (met Mastercard) maar voor 1000 euro Doge moest ik 51,97 Fee betalen echt niet normaal. Hoe doe jij dat Pennywiser??
Doge to the moon :)

Ik maak altijd geld over naar de Sepa van Kraken of ik transfer cryptos naar mijn Kraken wallet met een native crypto betaling. Maar vanuit Blox gaat dat natuurlijk niet. Creditcard is denk ik dure aangelegenheid.

Deze vind je sowieso wel handig denk ik:

https://www.reddit.com/r/Kraken/
https://www.reddit.com/r/KrakenSupport/

Die 5% lijkt wel te kloppen: https://www.reddit.com/r/...ments/15yrxk6/normal_fee/ Sepa is veel minder, en ook de trading fees op Kraken vallen mij elke keer enorm mee. Gewoon maar overmaken dus, duurt alleen wat langer.

[ Voor 27% gewijzigd door pennywiser op 09-04-2024 18:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:16
Je hebt de seed van je ZenGo wallet nog wel neem ik aan. Misschien dat je er via een andere client nog wel bij kan. Volgens mij heb je nu wrapped BNB (wBNB) op je Ethereum wallet.

Wat is je ETH wallet adres? Misschien dat we daar nog wat uit wijs worden

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Als het op je adres is geregistreerd zal het gewoon beschikbaar zijn met ondersteunende wallets. mits je uiteraard je seed hebt van de geregistreerde wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans59
Mijn Transaction Hash is: 0x6b1259f023999cc4514ff683f4536dc553168413b4f137c2aef0cb029d3b7da7
en mijn Ethereum adress: 0x82D3657747544fbD46d0262bFc5CbCAb85fA4587
Met BscScan kan ik wel de transactie zien, maar een probleem lijkt mij dat er blocks worden opgebouwd.Kan iemend met mij meekijken op BscScan. En ja beide wallets zijn bij mij nog actief.

[ Voor 25% gewijzigd door Frans59 op 09-04-2024 13:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Zo te zien heeft Trustwallet de BNB bep20 overgemaakt naar het adres, maar dan op de BSC. Niet op Ethereum, er is geen bridge geweest. Je BNB heeft nooit de BSC verlaten en staat nu op een adres waar niemand meer bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans59
Gelukszoekr schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:47:
Zo te zien heeft Trustwallet de BNB bep20 overgemaakt naar het adres, maar dan op de BSC. Niet op Ethereum, er is geen bridge geweest. Je BNB heeft nooit de BSC verlaten en staat nu op een adres waar niemand meer bij kan.
Dus waarschijnlijk dikke pech, alles weg.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monofear
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-09 11:20
Kan je eens proberen om via Metamask (of soortgelijk, maar ik werk alleen met Metamask) in te loggen op je ethereum address en daarna het netwerk te switchen naar BSC?

Volgensmij heb je namelijk tussen ETH en BSC hetzelfde adress en switch je alleen het netwerk. Daar zou dan je BNB moeten staan…

[ Voor 6% gewijzigd door monofear op 09-04-2024 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Frans59 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:50:
[...]

Probeer je wallet eens te importeren in Metamask idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans59
monofear schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:54:
Kan je eens proberen om via Metamask (of soortgelijk, maar ik werk alleen met Metamask) in te loggen op je ethereum address en daarna het netwerk te switchen naar BSC?

Volgensmij heb je namelijk tussen ETH en BSC hetzelfde adress en switch je alleen het netwerk. Daar zou dan je BNB moeten staan…
Heb Metamask portofolio aangemaakt, moet ik nu "bridge" gebruiken?
Begrijp niet zo goed wat ik nu moet doen.
Heb altijd alleen met Blox en Bitvavo gewerkt dus dit was allemaal nieuw voor mij, vandaar dat het is mis gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monofear
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-09 11:20
Nee niet bridge.

In metamask -> Add account or hardware wallet -> import wallet, daar plak je je geheime seed phrase in (DEZE NOOIT MET IEMAND DELEN) en als het goed is kom je dan in je wallet op ethereum.

Dan kan je het netwerk switchen naar BSC.

Als je er niet uitkomt, misschien even op youtube zoeken of googlen. Staat veel over uitgelegd, heel moeilijk is het niet 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Frans59 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:50:
[...]

Nee volgens mij staan je tokens gewoon hier: https://bscscan.com/addre...d46d0262bfc5cbcab85fa4587

Hier moet je toch gewoon bij kunnen? Hoe heb je nu dan toegang tot deze wallet? Deze is actief zeg je. Want dan kan je toch daarvanaf een betaling doen? Metamask wacht daar nog heel even mee.

Een exchange als Blox compliceert alleen maar enorm omdat je hier geen native crypto betalingen vanaf kan doen. Ga naar Kraken oid. Bitvavo ken ik niet.

[ Voor 13% gewijzigd door pennywiser op 09-04-2024 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Dat 4587 adres wat is dat voor wallet, wat heb je willen doen met die betaling, waarom heb je het daar heen gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans59
pennywiser schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:47:
Dat 4587 adres wat is dat voor wallet, wat heb je willen doen met die betaling, waarom heb je het daar heen gestuurd?
Dat is mijn ZenGo wallet, ik had vanaf mijn Trust wallet BNB smart chain overgeboekt naar mijn Ethereum adress in de ZenGo wallet. Dit bleek dus een onnozele actie van een Rookie. Ik ben nu al vele uren bezig om de coins weer boven water te krijgen, maar merk dat ik eigenlijk nog te weinig kennis heb om dit succesvol af te sluiten, vandaar mijn hulproep op dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Frans59 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:56:
[...]

Dat is mijn ZenGo wallet, ik had vanaf mijn Trust wallet BNB smart chain overgeboekt naar mijn Ethereum adress in de ZenGo wallet. Dit bleek dus een onnozele actie van een Rookie. Ik ben nu al vele uren bezig om de coins weer boven water te krijgen, maar merk dat ik eigenlijk nog te weinig kennis heb om dit succesvol af te sluiten, vandaar mijn hulproep op dit forum.
Nou, die Zengo wallet kan je toch gewoon bij. Heb je daar je seed van (12 of 24 woorden)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Yzord schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:28:
Als het op je adres is geregistreerd zal het gewoon beschikbaar zijn met ondersteunende wallets. mits je uiteraard je seed hebt van de geregistreerde wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans59
pennywiser schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:59:
[...]

Nou, die Zengo wallet kan je toch gewoon bij. Heb je daar je seed van (12 of 24 woorden)?
Ja, die wallet gebruik ik gewoon, maar die ondersteunen geen BNB smart chain en als Ethereum laat hij niks zien omdat ze nooit zijn aangekomen. Ik zie wel dat er nog steeds blocks in de blockchain worden opgebouwd, maar dat gaat zo traag dat het plm. 1200 dagen gaat duren tot alle blocks zijn "confirmed"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElMathijs
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-05 15:21
Frans59 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:05:
[...]

Ja, die wallet gebruik ik gewoon, maar die ondersteunen geen BNB smart chain en als Ethereum laat hij niks zien omdat ze nooit zijn aangekomen. Ik zie wel dat er nog steeds blocks in de blockchain worden opgebouwd, maar dat gaat zo traag dat het plm. 1200 dagen gaat duren tot alle blocks zijn "confirmed"
Metamask installeren, Add account or hardware wallet klikken bij accounts en dan 'Import wallet'. Daar je seed phrase invullen en switchen naar het BnB netwerk, dan zou je het gewoon moeten kunnen zien. Bij je Trust wallet zou je dat ook moeten kunnen doen trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Metamask raad ik af voor onervaren gebruikers. Laatst hier ook iemand die alles kwijt was door een gekoppelde Metamask in de browser. Waarom zo'n browser extensie wallet aanraden?

Pak de seed van je Zengo wallet en voer die in in een door BEP20 ondersteunde wallet, zoals Trust die je al hebt. In Trust moet je dus een nieuwe wallet aanmaken daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Frans59 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:05:
[...]

Maar dat zie je dus in in Zengo die geen BEP20 ondersteund. Wat zie je straks in Trust?

Dit: https://bscscan.com/addre...d46d0262bfc5cbcab85fa4587

Als je je seed maar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans59
pennywiser schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:35:
[...]

Maar dat zie je dus in in Zengo die geen BEP20 ondersteund. Wat zie je straks in Trust?

Dit: https://bscscan.com/addre...d46d0262bfc5cbcab85fa4587

Als je je seed maar hebt.
Het volgende probleem is dat mijn Zengo wallet is beveiligd met een secret file en face 3d lock, ik heb dus geen secret phrase. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Frans59 op 09-04-2024 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Frans59 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:44:
[...]

Het volgende probleem is dat mijn Zengo wallet is beveiligd met een secret file en face 3d lock, ik heb dus geen secret phrase. :(
Is er geen mogelijkheid tot export seed binnen Zengo? Ik ken Zengo niet.

Nmm is er niet zoiets als een wallet zonder seed. Not your keys (seed) not your coins. Daar kom je maar weer achter nu. Blox idem dito, als er enorme stijging is kan jij niet bij je Blox "wallet", dat is vorige bullruns als gebleken. Niet gebruiken.

Zoals ik het lees: Zengo wallets hebben wel een Seed want dat kan technisch niet anders, alleen wordt deze gedistribueerd opgeslagen, soort van cloud, in stukjes bij andere gebruikers. Ik zou er niet aan beginnen.

Je kunt dus alleen uit Zegno exporteren door een betaling, en niet door seed of misschien QR code? Daar zou je achter moeten komen.

[ Voor 50% gewijzigd door pennywiser op 09-04-2024 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:49
Zo te zien gebruikt Zengo een eigen oplossing, geen bip39 seed phrase:
https://zengo.com/how-zen...ccess-to-customers-funds/

Klink allemaal erg moeilijk en zou voor mij al een no-go zijn omwille van de niet 'de facto' standard.

@Frans59 neem gewoon eens contact op met Zengo support, kan in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans59
Domino schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:23:
Zo te zien gebruikt Zengo een eigen oplossing, geen bip39 seed phrase:
https://zengo.com/how-zen...ccess-to-customers-funds/

Klink allemaal erg moeilijk en zou voor mij al een no-go zijn omwille van de niet 'de facto' standard.

@Frans59 neem gewoon eens contact op met Zengo support, kan in de app.
Hi Domino ik heb vele uren gechat met ZenGo support, maar het enige wat zij zeggen is dat er geen oplossing is en mijn BNB verloren is en ik er niet bij kan. Alleen als ZenGo in de toekomst BNB smart chain gaat ondersteunen is er een kans dat ik er weer bij kan, maar of dat ooit gaat gebeuren weet men niet bij ZenGo.
Dus ik geef het voor nu maar op en pak mijn verlies van plm.300 euro.
Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips. Top mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMathijs
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-05 15:21
Frans59 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:28:
[...]

Hi Domino ik heb vele uren gechat met ZenGo support, maar het enige wat zij zeggen is dat er geen oplossing is en mijn BNB verloren is en ik er niet bij kan. Alleen als ZenGo in de toekomst BNB smart chain gaat ondersteunen is er een kans dat ik er weer bij kan, maar of dat ooit gaat gebeuren weet men niet bij ZenGo.
Je hebt ook niet een private key ergens in ZenGo? Want ook die kan je importeren in Trust wallet of Metamask. Wel erg voorzichtig mee zijn, want als iemand anders die heeft, dan kan die, net zoals met de seed phrase, alles met de wallet.

[ Voor 8% gewijzigd door ElMathijs op 09-04-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Haal je coins uit Zengo en gebruik een fatsoenlijke hardware wallet. Move ook alles bij Blox weg, dat kan dus alleen door te verkopen naar je bankrekening maar dat soort partijen wil je je coins niet hebben staan. Komt er een bullmarket gegarandeerd dat Blox weer overbelast is. Kraken zit ik als sinds 2013 bij nooit problemen mee gehad en goede support. Succes, die coins komen mogelijk ooit toch nog terug zo te lezen.

https://nl.trustpilot.com/review/www.weareblox.com?page=2 Het probleem speelt nog steeds bij Blox onlangs nog.

[ Voor 11% gewijzigd door pennywiser op 09-04-2024 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans59
pennywiser schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:35:
Haal je coins uit Zengo en gebruik een fatsoenlijke hardware wallet. Move ook alles bij Blox weg, dat kan dus alleen door te verkopen naar je bankrekening maar dat soort partijen wil je je coins niet hebben staan. Komt er een bullmarket gegarandeerd dat Blox weer overbelast is. Kraken zit ik als sinds 2013 bij nooit problemen mee gehad en goede support. Succes, die coins komen mogelijk ooit toch nog terug zo te lezen.

https://nl.trustpilot.com/review/www.weareblox.com?page=2 Het probleem speelt nog steeds bij Blox onlangs nog.
Kraken account geopend en mijn dogecoin bij Blox verkocht en op Kraken weer gekocht (met Mastercard) maar voor 1000 euro Doge moest ik 51,97 Fee betalen echt niet normaal. Hoe doe jij dat Pennywiser??

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Frans59 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:55:
[...]

Doge to the moon :)

Ik maak altijd geld over naar de Sepa van Kraken of ik transfer cryptos naar mijn Kraken wallet met een native crypto betaling. Maar vanuit Blox gaat dat natuurlijk niet. Creditcard is denk ik dure aangelegenheid.

Deze vind je sowieso wel handig denk ik:

https://www.reddit.com/r/Kraken/
https://www.reddit.com/r/KrakenSupport/

Die 5% lijkt wel te kloppen: https://www.reddit.com/r/...ments/15yrxk6/normal_fee/ Sepa is veel minder, en ook de trading fees op Kraken vallen mij elke keer enorm mee. Gewoon maar overmaken dus, duurt alleen wat langer.

[ Voor 27% gewijzigd door pennywiser op 09-04-2024 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Overigens kan je wel een gratis crypto.com credit card aanvragen. Daar kan je Crypto naar toe overmaken en dan mee betalen door deze bv. in je Google Wallet of Paypal te hangen.

[ Voor 3% gewijzigd door pennywiser op 09-04-2024 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:49
Frans59 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:28:
[...]

Ik vind het maar een raar verhaal, in feite gijzelen ze jouw crypto nu.
Ergens moet er een (backup) seed phrase of private key in die software zitten.
Pagina: 1