IKEA hub met inbouw spotjes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wo Ve
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-02 13:47
Hallo Lieve mensen,

Ik wil thuis drie inbouw spotjes vervangen, nu wil ik deze net zoals bijna alle lampen in huis aansluiten op het IKEA tradri systeem.

Dus ik dacht deze aan te schaffen: https://www.ikea.com/nl/n...ing-smart-grijs-50356187/

Welke inbouw spotjes zou ik hier op aan kunnen sluiten? Ik heb niet genoeg kennis of dit 3x15watt of 3x5 watt voor moet bestellen. En weet iemand of er toevallig lampjes op de markt zijn die hier direct inpassen qua aansluiting?

Ik hoor het graag!

Beste antwoord (via Wo Ve op 09-04-2024 12:10)

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:26

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Wo Ve Maar je hebt nu toch al een Ikea hub (Tradfri of Dirigera)? Dan kan je toch ook gewoon direct alle GU10 Ikea lampen pakken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:12

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Output: 24.0 VDC
Max total load: 0.42 A, 10.0 W
Dus je inbouwspots moeten 24V zijn en gezamenlijk maximaal 10W vragen. Je plan om 15W op deze 10W-driver aan te sluiten is niet verstandig. Met de 30W-variant kan dat natuurlijk wel.
En weet iemand of er toevallig lampjes op de markt zijn die hier direct inpassen qua aansluiting?
Ja, IKEA heeft een heel assortiment van lampen die je hier direct op kunt aansluiten. Bijvoorbeeld deze ledstrip voor werkbladverlichting.

[ Voor 59% gewijzigd door Gizz op 09-04-2024 10:53 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wo Ve
Hi!

Ik snap het, ik bedoel ook 10watt maar zei 15 :).
Maar dat is in ieder geval goed om te weten!

Maar ik wil dus inbouwspotjes hierop aansluiten, die heeft ikea niet zelf in het assortiment. Ik heb bijvoorbeeld al wel deze driver in mijn kleding kast zitten met verlichting. Maar zoek nu dus specifiek inbouwspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Wo Ve heb je ruimte voor Gu10 armaturen? Want dan kan je ook de Zigbee GU10 spots plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wo Ve
Ruimte genoeg gelukkig, alleen dan heb ik ook een zigbee hub nodig? Ik probeer de hubs zoveel mogelijk buiten de deur te houden. Heb nu al IKEA, Zonnepanelen en Tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:04

ThunderNet

Flits!

Wo Ve schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:21:
Ruimte genoeg gelukkig, alleen dan heb ik ook een zigbee hub nodig? Ik probeer de hubs zoveel mogelijk buiten de deur te houden. Heb nu al IKEA, Zonnepanelen en Tado.
Maar het tradfri systeem is een zigbee hub?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:26

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Wo Ve Maar je hebt nu toch al een Ikea hub (Tradfri of Dirigera)? Dan kan je toch ook gewoon direct alle GU10 Ikea lampen pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:04
Septillion schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:29:
Dat was mijn gedachte ook. Waarom dan zo "moeilijk" doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wo Ve
Oh! Ik snap wat jullie zeggen.

De spotjes die er nu in zitten zijn van erg slechte kwaliteit. Zo ook de driver. Kunnen jullie mij dan een goede driver aanraden?

Dan koop ik inderdaad wat armaturen en een driver en wat GU10 spotjes! Top oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wo Ve
Ah! Geen driver nodig dus zie ik nu, helemaal top jongens. Wat mij betreft een slotje.
Pagina: 1