Wordpress anno 2024

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 05-06-2024
Voor mijn vrouw die als ZZP aan de slag gaat wil ik (of wil zij dat ik :P ) een website maken. Voornamelijk your average CMS dus dan is een Wordpress misschien gewoon lekker gemakkelijk en met weinig moeite in elkaar gedraaid.
Onderdeel gaat wel zijn dat ze naast haar "basis" werk ook met kleine aankopen wil kunnen werken voor bijvoorbeeld toegang tot een gedeelte met informatie (als soort van abonnement) of losse aanschaffen voor downloads. Dat betalen zal dan via iDeal gaan of een algemene PSP.

Ik twijfel nu of ik dat Wordpress hierin goed kan voorzien, of dat ik beter een CMS in elkaar kan draaien met Symfony en daar volledige controle heb over alles wat ik doe en dat ook 100% ga snappen omdat ik daar al gewoon heel veel ervaring mee heb. Anderszijds is de drempel met Wordpress om iets op te zetten natuurlijk heel laag en ben je snel online.

Mijn ervaring met Wordpress is inmiddels al zo'n 8-10 jaar verjaard. Hoe goed is Wordpress tegenwoordig? Is het nog steeds van die spaghetti waarin je alle backend via de frontend moet regelen? Zijn er goede/veilige/nette plugins die bijvoorbeeld met een PSP integreren? De reviews van plugins op de Wordpress site zelf waren altijd belachlijk ongeloofwaardig c.q. nutteloos dus ik weet niet hoeveel waarde ik daar aan moet hechten.

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-05 11:22
Laat ik vooropstellen dat ik al even niks met WordPress gedaan heb. Dat gezegd hebbende, ken ik twee verschillende internetbureaus die in de afgelopen jaren overgestapt zijn van het bouwen van websites in WordPress naar Statamic (https://statamic.com/ en https://statamic.dev/).

Dat komt ook omdat zij zelf vooral met Laravel werken en Statamic gebouwd is met Laravel, maar het heeft ook te maken met dat het onderhoud wat eenvoudiger is. Er zit een leercurve aan en er hangt een (klein) prijskaartje aan, maar ik weet dat zij er erg tevreden over zijn.

Doe ermee wat je wilt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 05-06-2024
LIjkt erop dat er geen prijskaartje is toch, of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:32
Toren schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:46:
LIjkt erop dat er geen prijskaartje is toch, of kijk ik verkeerd?
In principe is het een open-source project. Maar er zijn (optioneel) betaalde dingen zoals support, en wellicht zijn er een aantal features/plugins die niet in de open-source versie zitten.