Elektriciteitsplan standaard beschikbaar in gemeentearchief?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:23

CyBeRSPiN

sinds 2001

Topicstarter
Voor een woning uit midden jaren 80 wil ik uitvogelen hoe de groepen lopen door de verschillende centraaldozen. Ik kom hier niet zo simpel uit door alles los te maken, ik ben bang dat er ergens essentiele centraaldozen zijn weggewerkt onder een verlaagd plafond.

Mijn vraag
Is er een kans dat het elektriciteitsplan met daarop de routes die vanuit de meterkast door muren en plafonds lopen bij de gemeente beschikbaar is?
Of wordt dat nooit gedaan?

Relevante software en hardware die ik gebruik
DuckDuckGo

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gemeente rekent een aardig tarief om te zoeken in het archief. Als blijkt dat dit soort tekeningen toch nooit opgeslagen worden dan bespaar ik dat geld. Constructietekeningen en het palenplan zullen er wel zijn, maar gaat me dus expliciet om de elektra.

Beste antwoord (via CyBeRSPiN op 09-04-2024 09:36)

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Gemeente bewaart niet standaard elektraplan, dat was tenminste niet zo bij mijn vorige huis uit 1972. Uiteindelijk hebben wij gaten gemaakt in verlaagd plafond om met camera te gaan kijken hoe de leidingen liepen, uiteindelijk bij 9 (!) gaten gestopt omdat alles eindelijk duidelijk was en er blijkbaar idd centraaldozen erin verwerkt waren.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
Je kunt een kabelvolger kopen om de leidingen beter te volgen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Gemeente bewaart niet standaard elektraplan, dat was tenminste niet zo bij mijn vorige huis uit 1972. Uiteindelijk hebben wij gaten gemaakt in verlaagd plafond om met camera te gaan kijken hoe de leidingen liepen, uiteindelijk bij 9 (!) gaten gestopt omdat alles eindelijk duidelijk was en er blijkbaar idd centraaldozen erin verwerkt waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:01
Bij de gemeente waar ik werk zijn deze gegevens niet beschikbaar bij de bouwvergunningen. Wel zoals je al aangaf palenplannen, constructietekeningen, -berekeningen, vergunningen, etc.

Wel apart dat er een "aardig" tarief berekend wordt; hier is het zoeken naar informatie gratis. Voor het verstrekken van een kopie betaal je een minimaal bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:23

CyBeRSPiN

sinds 2001

Topicstarter
@emiel74 misschien keek ik verkeerd. Inzien is gratis, een scan laten maken kost geld. Maar ik viel over
"Voor verzoeken tot naspeuring in het archief betaalt u € 15,60 per kwartier."
Misschien is dat uitzonderlijk, neem aan dat alles digitaal of in elk geval zeer snel vindbaar is en al het beschikbare meteen boven water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:01
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:57:
@emiel74 misschien keek ik verkeerd. Inzien is gratis, een scan laten maken kost geld. Maar ik viel over
"Voor verzoeken tot naspeuring in het archief betaalt u € 15,60 per kwartier."
Misschien is dat uitzonderlijk, neem aan dat alles digitaal of in elk geval zeer snel vindbaar is en al het beschikbare meteen boven water.
Helder! Voor de verzoeken tot naspeuring in het archief betaal je bij ons ook dat bedrag, maar dat betreffen meestal verzoeken die gaan over genealogie of uitgebreid historisch onderzoek. Het zoeken naar gegevens over bouwvergunningen doen wij kosteloos omdat deze snel te vinden zijn.. (Excuus voor de offtopic ;))
Pagina: 1