Toon posts:

Matrox Millenium 2 PCI goed genoeg voor dvd/divx??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een 2e PCI kaartje kopen m op een 2e beeldscherm filsm de kunnen draaien. Mijn vraag is nu eigenlijk...is een simpele PCI Matrox Millenium kaartje daar snel genoeg voor!?? Want als het haperen wordt e.d. dan doe ik het dus niet!

Verwijderd

Het lijkt me heel waarschijnlijk dat dat goed zal gaan.

Als er een fabrikant is die kampioen is op het gebied van 2D performance EN kwaliteit, dan is het Matrox wel.

Ook hun oudere kaarten doen het uitstekend op het gebied van 2D performance.

Wel is het zo dat de ATI kaarten (niet alleen de Radeon, maar ook bepaalde Rage kaarten, hoewel ik zelf niet echt ervaring heb met ATI moet ik eerlijk bekennen) meer hardware assist functies hebben specifiek voor motion video. Sommige mensen noemen het hardware DVD support. Dat gaat iets te ver. De kaart interpreteert het mpeg2 signaal niet helemaal zelf. Maar het heeft een aantal functies om daarin te assisteren.

Dus als je goede 2D kaarten moet hebben: Matrox of ATI (toevallig allebei Canadezen :? ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al matrox tegengekomen. Toevallig weet ik wat je bedoeld van ATI, ik had eerst een AGP kaart ATI rage pro 4 mb. Als ik daar een PCI versie van zou kunnen vinden zou dat wel beter zijn!

Verwijderd

Ik heb zelf een MM II en ik speel daar ook films mee af en het werkt goed