Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:50
Op het werk lijkt het beeldscherm wat kuren te vertonen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aICluJAM5gSSOa9uXStm0lFj_Zw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0sT8uk3Ac9fb2jtVRxNf4EuU.jpg?f=user_large

Dit is vooral wanneer het beeldscherm net aan staat en trekt na een paar minuten weg.

Mijn vraag; waar ligt de oorzaak?
- videokaart
- beeldscherm
- kabel

Het betreft een Samsung s22e650, verbonden via vga kabel naar een geïntegreerde intel uhd graphics 630 chip.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 19-05 08:17

MsG

Forumzwerver

Heeft het scherm nog andere digitale aansluitingen? Vga is meestal niet de beste aansluiting. Probeer het eens op een digitale DisplayPort.

[ Voor 8% gewijzigd door MsG op 09-04-2024 08:11 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:29

D4NG3R

kiwi

:)

LA-384 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:01:
Dit is vooral wanneer het beeldscherm net aan staat en trekt na een paar minuten weg.
Dikke kans dat de voeding en/of het paneel door de leeftijd wat moeite begint te krijgen met koud starten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik had laatst iets vergelijkbaars, maar dan met een HP scherm. Ook bleef er een soort ghosting effect; als ik op het scherm 10 minuten de desktop zichtbaar had gehad, en ik zette daarna bijvoorbeeld een browser open, bleef de desktop er vaag doorheen zichtbaar.

HP heeft dit onder garantie vervangen. Er was wel een verlengde garantie op actief, maar het geeft me wel aan dat het een (bekend) hardware probleem is dat vaker voor kan komen.

Je zou het menu van het scherm eens kunnen openen, dat staat volledig los van het signaal uit je computer. Als het probleem daar ook optreedt is het per definitie een hardware probleem. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
MsG schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:10:
Heeft het scherm nog andere digitale aansluitingen? Vga is meestal niet de beste aansluiting. Probeer het eens op een digitale DisplayPort.
Helaas heeft de pc enkel via als optie.
D4NG3R schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:13:
Dikke kans dat de voeding en/of het paneel door de leeftijd wat moeite begint te krijgen met koud starten.
Ik zag vanmorgen dat het effect ook nog eens terugkomt een uur of wat na starten. lijkt dus niet uitsluitend bij koude start te zijn.
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:33:

Je zou het menu van het scherm eens kunnen openen, dat staat volledig los van het signaal uit je computer. Als het probleem daar ook optreedt is het per definitie een hardware probleem. :)
Ga ik eens proberen, bedankt. Garantie kwestie lijkt me niet aan de orde aangezien het zakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-05 14:02
Ik heb dit ook een paar keer gehad bij oudere schermen/pc's. De oplossing was eigenlijk altijd het kabeltje loshalen en opnieuw aansluiten of een nieuwe kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

LA-384 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:57:
Ga ik eens proberen, bedankt. Garantie kwestie lijkt me niet aan de orde aangezien het zakelijk is.
Bij mij was het óók een zakelijk scherm. Ik was zelf ook verrast dat er zelfs een verlengde garantie op zat.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Correctie, er zit wèl een DisplayPort aansluiting op zowel scherm als pc. Ga ik dat eerst proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:34
LA-384 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:22:
Correctie, er zit wèl een DisplayPort aansluiting op zowel scherm als pc. Ga ik dat eerst proberen.
Ik zag dat anderen het inderdaad ook al gezegd hebben, maar toen ik je foto zag wist ik bijna zeker dat het eraan ligt dat je de boel ouderwets analoog via een VGA kabel hebt aangesloten.
Iedere andere, digitale, aansluiting zou het op moeten lossen, dus DVI-D, HDMI of Displayport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Zojuist even DisplayPort kabel geprobeerd, maar dat geeft geen beeld. Zelfs het menu van het beeldscherm valt dan weg.
Pagina: 1