Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneermeneer
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-09 22:59
In mijn woonkamer zit aan één zijde (plek A) een utp WCD. Nu wil ik graag aan de andere kant (plek B ) ook de mogelijkheid hebben om internet uit de muur te halen. Hiervoor wil ik gebruik maken van de WCD die dus al ligt bij plek A. Ik hoef altijd maar aan één kant tegelijkertijd internet te hebben, daardoor is 1 kabelverbinding in principe voldoende. Echter wil ik wel graag enigszins de mogelijkheid behouden om op beide plekken bekabeld internet te kunnen ontvangen. Ik wil dus het WCD op plek A intact laten.

Ik bedacht om van de WCD van plek A een stevige kabel te trekken via een snoergoot naar plek B en dit af te monteren in een opbouw WCD aldaar. Ik zou dan die kabel bij plek A kunnen los- of vastkoppelen naar gelang waar ik internet wil hebben.

Echter, ik realiseerde me plotseling dat ik dan een RJ45 connector op een stevige kabel zou moeten monteren en ik heb begrepen dat dit een slecht idee is. Nu ben ik op zoek naar advies hoe ik dit anders mooi zou kunnen oplossen.

Bijvoorbeeld door de kabel van A naar B op beide plaatsen af te monteren met een WCD, en dan de twee WCD's op plek A te verbinden door een korte patchkabel? Klinkt wat omslachtig, misschien zie ik iets over het hoofd. Graag advies dus!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat laatste is het netst . Of een switch.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
meneermeneer schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 00:51:
Bijvoorbeeld door de kabel van A naar B op beide plaatsen af te monteren met een WCD, en dan de twee WCD's op plek A te verbinden door een korte patchkabel? Klinkt wat omslachtig, misschien zie ik iets over het hoofd. Graag advies dus!
Als dat allemaal netjes in aangesloten, zal het vast werken. Maar kan je geen kabel langs de bestaande trekken? Of twee nieuwe kabels trekken m.b.v. de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneermeneer
Dankjullie voor de comments. misschien moet ik het inderdaad gewoon uitvoeren met extra WCD.

Ik vroeg me alleen nog af, weten jullie of er iets van een verbinding bestaat die aan één zijde LSA heeft en aan de andere zijde een mannelijke RJ45? dat zou denk ik ook kunnen misschien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:20

SA007

Moderator Tweaking
Er zijn RJ45 stekkers voor solide kabel en die werken prima, maar als je vaak gaat bewegen aan een solide kabel gaan de aders breken, dus je wil een solide kabel altijd vast monteren.
Een RJ45 eraan en 'm permanent in een switch prikken is prima, maar elke dag eruit halen is een slecht idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 16:03

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Waarom plaats je niet gewoon ergens een switch? Op punt A? Je gaat toch ook geen lasklemmen in verdeeldozen van je WCD's (stopcontacten) ompluggen omdat je de ene keer stroom op WCD A nodig hebt en de andere keer stroom uit WCD B?

Ik zou zeggen trek een kabel (solid) monteer deze netjes af (keystones/WCD) en sluit de boel netwerk technisch netjes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneermeneer
MasterL schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:17:
Waarom plaats je niet gewoon ergens een switch? Op punt A? Je gaat toch ook geen lasklemmen in verdeeldozen van je WCD's (stopcontacten) ompluggen omdat je de ene keer stroom op WCD A nodig hebt en de andere keer stroom uit WCD B?

Ik zou zeggen trek een kabel (solid) monteer deze netjes af (keystones/WCD) en sluit de boel netwerk technisch netjes aan.
Switch klinkt minder aantrekkelijk omdat ik daar dan een extra kastje (switch) aan de muur oid naast de WCD moet monteren, die heeft weer stroom nodig - dus nog een extra kabel. en gegeven dat ik ik bij plek B een WCD wil maken (dus vaste kabel nodig), zou ik dan bij plek A niet nog steeds een extra WCD nodig hebben om via patch aan de switch te verbinden? Al met al levert dat lijkt me juist meer rommeligheid op. Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 10% gewijzigd door meneermeneer op 09-04-2024 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:27
Denk dat de oplossing met het patch kabeltje het slimste is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 23:23
@meneermeneer Neem een dubbele WCD en laat daar de originele kabel op de linker poort binnen komen, en ga vanuit de rechterpoort naar plek B met een stugge kabel. Met een patchkabeltje verbind je de linkse poort door met de rechtse als je op plek B netwerkverbinding nodig hebt. Voordeel: slechts één WCD en toch de optie om naar plek B door te verbinden.

Bijvoorbeeld deze.
Pagina: 1