Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Vraag
Beste antwoord (via copykat op 08-04-2024 23:33)
Wellicht heb je iets aan deze video: YouTube: How To Setup My Sharp Copier To Scan To Email Using Gmail Server
Alle reacties
Google ondersteund alleen nog maar via TLS encryptie e.d. wat je printer mogelijk niet ondersteunt. Je kan ook naar https://www.smtp2go.com/ kijken, is gratis en werkt voor dit doel ook prima waarschijnlijk.
Houd er rekening mee dat poort 25 onversleuteld is en je ingescande belastingaangifte of whatever dus in plain text over het internet gaat... Ik zou dus wel zorgen dat je iets van SSL/TLS kunt gebruiken voor communicatie met de uitgaande mailserver. Welke printer gaat het om?
[ Voor 42% gewijzigd door ThinkPad op 08-04-2024 21:58 ]
ik heb alleen SSL als keuzeThinkPad schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:56:
Hier lees ik in een bericht van 2021 dat 'smtp.kpnmail.nl' zou moeten werken: MarkieNL in "[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2"
Google ondersteund alleen nog maar via TLS encryptie e.d. wat je printer mogelijk niet ondersteunt. Je kan ook naar https://www.smtp2go.com/ kijken, is gratis en werkt voor dit doel ook prima waarschijnlijk.
Houd er rekening mee dat poort 25 onversleuteld is en je ingescande belastingaangifte of whatever dus in plain text over het internet gaat... Ik zou dus wel zorgen dat je iets van SSL/TLS kunt gebruiken voor communicatie met de uitgaande mailserver. Welke printer gaat het om?
net laatste firmware er op geplaatst veranderd niet
gaat om een mxc301w (Sharp)
poort 25 onversleuteld is niet mn bedoeling.
dit werkt niet
:strip_exif()/f/image/94vMUhDM0TbNvdAYlS6hSyBI.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door copykat op 08-04-2024 22:18 ]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Wellicht heb je iets aan deze video: YouTube: How To Setup My Sharp Copier To Scan To Email Using Gmail Server
Als je af en toe eens wat wil scannen werkt dat prima.
Of scan to folder is ook een optie.
dat doe ik al sinds gmail mn scan to email "kapot" maakte met hun aanpassing net als printen via email.Turb0Turb0 schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:23:
Scannen naar een usb stick, gaat er helemaal niks over het internet en je hoeft niks in te stellen.
Als je af en toe eens wat wil scannen werkt dat prima.
Of scan to folder is ook een optie.
scan to folder ben ik nu aan het onderzoeken maar daar hebben mn gezinsleden niks aan.
op dit moment.
Het is ook een beetje zelf studie
eh leg uit? wat bedoel je?ThinkPad schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:22:
App password aangemaakt binnen Gmail?
thanks zal ik even kijkenWellicht heb je iets aan deze video: YouTube: How To Setup My Sharp Copier To Scan To Email Using Gmail Server
thanks.ThinkPad schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:22:
App password aangemaakt binnen Gmail?
gelukt
was even zoeken naar die app pasword maar met search in gmail kwam ik er op.
moest even poortnummer in smtp aanpassen naar 25 (fotootje in post boven) en met ssl aan is dit geen probleem toch?
net twee testjes gedaan naar mn adresboek emails.
beide verzending ok en binnen gekomen.
klinkt misschien stom maar nu ik dit gedaan heb herinner ik me opeens dat verhaal van app pasword toen mn email scan er mee ophield.(toendertijd gewoon gedacht Fu.. it ik gebruik wel een usbkey.

[ Voor 7% gewijzigd door copykat op 08-04-2024 23:42 ]
Gmail doet geen opportunistic TLS voor clients op poort 25. Dus alsnog plaintext het internet overcopykat schreef op maandag 8 april 2024 @ 23:38:
[...]
thanks.
gelukt
was even zoeken naar die app pasword maar met search in gmail kwam ik er op.
moest even poortnummer in smtp aanpassen naar 25 (fotootje in post boven) en met ssl aan is dit geen probleem toch?
net twee testjes gedaan naar mn adresboek emails.
beide verzending ok en binnen gekomen.
klinkt misschien stom maar nu ik dit gedaan heb herinner ik me opeens dat verhaal van app pasword toen mn email scan er mee ophield.(toendertijd gewoon gedacht Fu.. it ik gebruik wel een usbkey.
![]()

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
ik heb alleen SSL(keuze) geen TLS op deze machine (edit: Er is in de firmwarereleasedata wel TLSv1.2 toegevoegd dus vermoedelijk homepage error niet visueel geupdated.)jurroen schreef op maandag 8 april 2024 @ 23:50:
[...]
Gmail doet geen opportunistic TLS voor clients op poort 25. Dus alsnog plaintext het internet over
ok welke poort moet ik invullen? 465 geeft verbindingsfout
(aka wat heb ik fout gedaan?)
ah google is je vriend, poort 587 doet het wel.
Thanks voor de heads up.
alle begin is moeilijk.
ik heb ook een netwerkfolderscan geinstalleerd volgens:
https://www.platinumcopie...-folders-on-sharp-copier/
(edit dus belangrijke documenten kunnen over intern netwerk alleen moet ik dit dan ook op elke device/laptop instellen email is makkelijker voor de gezingebruikers.)
[ Voor 33% gewijzigd door copykat op 09-04-2024 07:47 ]