Duidelijk aangeven dat iets een grapje is

Pagina: 1
Acties:
  • 1.021 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 20:16
Voor het eerst in al die jaren dat ik hier ben is er een reactie van mij verwijderd. Ik had een in mijn ogen onschuldig grapje over Tweakers gemaakt, maar dat viel blijkbaar verkeerd. Ik dacht dat de inhoud wel absurd genoeg was, en buiten het absurde om had ik een tijdje geleden van meerdere mede-tweakers het advies gekregen “op internet is niet altijd duidelijk dat iets een grapje betreft, dus zet er een lachende emoticon achter om dat duidelijk te maken”. Dat had ik in dit geval ook gedaan, maar de moderators vonden het niet duidelijk genoeg.

Nu wil ik NIET op het bericht zélf ingaan of wat dan ook, want ik heb het al met een van de moderators besproken en het laatste wat ik wil is het hier nog eens in de openbaarheid gladjes overdoen.

Het enige wat ik zou willen weten is: hoe kan ik volgende keer duidelijk maken dat een reactie een grap betreft, als absurdheid en het advies “gebruik een lachende emoticon” blijkbaar niet voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 10:53
Zoals je zegt, het is in al die jaren nog niet eerder voorgekomen. Schijnbaar heb je nu een keer de situatie verkeerd ingeschat met je post, wat je normaal niet overkomt. Kan gebeuren, niet te hard over oordelen, niet verkeerd over jezelf gaan denken, gewoon accepteren dat het niet je beste post was en lekker verder gaan met je leven.

Mocht je nou de komende drie weken nog 4x geattendeerd worden dat mensen je intentie niet begrijpen, dan moet je wat verder gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:04
De meningen over onschuldige grapjes zijn natuurlijk nogal eens verdeeld, net als dat niet iedereen dezelfde humor deelt. Los daarvan zijn er natuurlijk ook nog zaken die tegen het beleid in gaan (racisme, seksisme, enz). Soms kun emoticons plaatsen wat je wilt, die heffen forumregels nog steeds niet op. Dus zelfs al zou je duidelijk maken dat iets een grap is, als het volgens de moderatieregels niet gepast is zal deze worden verwijderd.
Foutje kan gebeuren als je in een grijs gebied zit. Niet te druk om maken. En wat @KaiseRRuby zegt... Mocht het kwartje dan nog steeds niet gevallen zijn dan merk je het vanzelf als je GoT niet meer op kan. Maar dan heb je wel echt slechte humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
@KaiseRRuby Dank je wel voor je reactie. :)

@-MD- Sorry, het was misschien niet helemaal duidelijk, maar het ging om een reactie op de Frontpage. Het was geen racistisch of seksistisch grapje of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ervan leren en verder gaan met je leven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:04
Ah. Ja daar lijkt de lat nog wat hoger te liggen. En m.i. ook terecht, de hoeveelheid bagger die onder nieuwsberichten staan daar zorgt voor onnodige slijtage van mijn scrol wieltje. Vooral moderatiecommentaar en kritiek op nieuwsberichten zijn ongewenst, daar is het forum voor.

Niet alles hoeft grappig te zijn, echte dijenkletsers worden best wel gewaardeerd maar die zijn zeldzaam. 95% van de grappige reacties zijn niet meer dan 'meh', gevolgd door weer een rits reacties dat er weer een 'grappig'-moderatie moet terugkomen, duimpjes enz. Allemaal vervuiling.

Maar goed, niet te druk om maken en diezelfde grap niet nog een keer proberen. Een tweede keer pakt zelden beter uit. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:56
Ik weet niet of er iets van sarcasme in de grap zat, maar afsluiten met "/s" (betekent einde sarcasme). Kan ook helpen. Wordt helaas te weinig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 07:38
Als je je hier druk om maakt geef je zelf een mooie suggestie:

Mijn bovenstaande reactie betreft een grap, als absurdheid. Ik zet het hier maar even neer omdat een ooit eerder ontvangen advies, namelijk “gebruik een lachende emoticon”, blijkbaar niet altijd voldoende is.

En dan niet vergeten om wel steeds met een lachende emoticon af te sluiten natuurlijk _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
@-MD- Mijns inziens is het zeker goed dat de lat daar hoger ligt! Maar het ging hier om het artikel over dat Tweakers een nieuwe eindredacteur zocht. Er werd best wel wat kritiek geuit en ik plaatste ook een paar serieuze reacties, maar ik dacht bij eentje: ik zal een grapje maken, dat kan de sfeer ook goed doen. Dus ik had gezorgd voor een absurde tekst en lachende emoticon, maar dat werd blijkbaar niet gewaardeerd. Ik twijfel nogal snel aan mezelf, dus vandaar dat ik denk: ik zal hier advies vragen.

Maar goed, bedankt voor je advies - ik zal me er niet te druk om maken dan.

[ Voor 7% gewijzigd door TheVivaldi op 08-04-2024 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
@saveljos Het was in dit geval geen sarcasme (al houd ik daar wel heel erg van), maar je hebt gelijk: die wordt te weinig gebruikt. Kan ik zelf ook nog wel eens gebruiken.

@cs-tweak Dát is een hele goede, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:30
Ach, ik heb ook wel berichten gehad die verwijderd zijn en dat je dan achteraf denkt, verrek, dat was niet handig. Beste wat je kan doen is er van te leren. Meer hoef je ook niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hier laat ik het dan ook bij. Volgens mij heeft de mod in kwestie al ruim inzicht gegeven waarom de "grap" niet pakkend was.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.